Trh s nabíječkami autobaterií je všechno jenom ne přehledný. Nabídka je velmi široká a sahá od produktů za pár stovek po nabíječky za několik tisíc korun. Někde uprostřed toho stojí nabíječky Bosch.
Poraďte nám – nabíječky autobaterií Bosch
Články na téma výběr nabíječky pro auto nebo motorku:
- Jak vybrat nabíječku autobaterií?
- Jak vybrat nabíječku na motorku
- Test autonabíječek aneb která obstála?
- Parametry pro nákup nabíječky
- CTEK MXS 5.0 new recenze
- Test: CTEK CS One – nejlepší nabíječka autobaterií?
- Nabíječka autobaterií s funkcí startování
- Aktuální nabídka nabíječek autobaterií
- Poraďte nám – nabíječky autobaterií Bosch - právě čtete
- Nabíječka na autobaterii – jakou vybrat?
- Nabíječka autobaterií Ultimate Speed – test
- Test: Noco Boost X GBX45 1250A
Nedávno jsme řešili, jakou nabíječku si má kolega koupit. Všichni používáme v redakci CTEK, jenže kolegovi se zdají švédské produkty zbytečně drahé, takže kouká spíše po německé konkurenci. Bosch má velmi zajímavou řadu, ale nikdo z nás s ní bohužel nemá bližší zkušenosti. Abychom si udělali trochu přehled, budeme rádi, když nám poradíte v komentářích a podělíte se s námi o své zkušenosti s těmito nabíječkami. Zde jsou naše dosavadní poznatky:
Nabíječka autobaterií Bosch C1
Cenově i funkcemi ideální kandidát. Dá se koupit bez problémů za cenu pod tisíc korun a nemá v podstatě nic navíc. Podle výrobce má zvládat nabíjet autobaterie do kapacity 120 Ah, což je dostatečně vysoká hodnota snad pro všechna osobní auta. Má základní funkce jako ochranu proti přepólování, ochranu proti jiskření a ochranu proti přehřátí, což je super. Co už taková pecka není, jsou zkušenosti „z doslechu“ – prý má problém zahájit nabíjení hluboce vybité autobaterie. Tedy ne že by člověk zrovna tohle potřeboval denně, ale je fajn vědět, že nabíječka se nebude bránit při napětí akumulátoru třeba jenom 7 V. Ochranu proti prachu vlhkosti IP65 považujeme dnes za standard, stejně jako funkci pulsního nabíjení.
Také čtěte
Nabíječka autobaterií Bosch C3
I zde se pořád pohybujeme pod tisícovkou, případně lehce nad touto sumou. C3 je pokročilejší model, který má vše, co předchozí (tedy Bosch C1), ale přidává k tomu ještě něco navíc. Schopnost nabíjet i 6V baterie dnes asi ocení málokdo, užitečnější nám připadá režim paměti. Ten má umět při výpadku proudu pokračovat v nabíjení po jeho obnovení, a to s nastavením, v jakém bylo nabíjení zahájeno. Na vesnici, kde se toto občas stane, to může být velmi užitečné. I zde se však objevují reference, že s hluboce vybitou baterií si nabíječka neví rady. Navíc od střední třídy bychom čekali režim rekondice akumulátoru, což C3 nemá.
Nabíječka autobaterií Bosch C7
Dostáváme se tam, kam jsme se dostat nechtěli, tedy do cenových vod vyšší kategorie nabíječek. Kolega se zděsil, když viděl, že by musel zaplatit zhruba patnáct set až dva tisíce korun a kategoricky tuto variantu odmítl. Autor článku by však sáhl právě po ní! Proč? Bosch tvrdí, že umí nabíjet i hluboce vybité autobaterie, navíc dokáže fungovat i jako záložní zdroj napájení auta. Při výměně akumulátoru se tak nevymaže pracně nastavený systémový čas a ani uložené radiostanice. Kam se hrabe CTEK…
Oceníme tedy rady a zkušenosti s výše uvedenými nabíječkami. A pokud lze v dané cenové kategorii vybrat lépe, napište nám to taky. Bosch se nám však jeví jako docela dobrá značka za solidní cenu.
Zdroj médií: Depositphotos.