PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Reklamace mýta v Chorvatsku

18. 7. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Cesta do Chorvatska Dálniční poplatky cestou do Chorvatska Dálniční poplatky Dálniční poplatky Chorvatsko Mýtné v Chorvatsku

Na cestě do Chorvatska vás může potkat leccos. Třeba i špatně naúčtované mýto, které bude předražené. Nicméně i to se dá poměrně snadno reklamovat, víme jak.

V loňském roce jsme se vypravili do Chorvatska elektrickým autem, na čemž vlastně není nic zvláštního. Vyzkoušeli jsme si, že to jde a že to má zatím ještě určité bolesti. Co však s druhem pohonu patrně nesouviselo, byla špatná kategorizace auta. Systém ji provádí sám, my jsme nijak neregistrovali, že je něco špatně, to až v okamžiku, kdy jsme od brány odjížděli. Bylo nám zkrátka divné, že jsme platili tolik. Pohled na účtenku prozradil, že kolonka „Kategorija“ je zjevně ústředním bodem celého problému.

Chcete mít náklady na cestu do Chorvatska pod kontrolou? Využijte naši online kalkulačku

Jak reklamovat mýto v Chorvatsku

Protože podle ohlasů na článek nejsme tak úplně jediní, komu se toto stalo, rozhodli jsme se vypracovat takový malý návod na reklamaci mýta v Chorvatsku:

Mýto Chorvatsko - kategorie vozidla

Chystáte se do Chorvatska na dovolenou? Nechte si kalkulačkou spočítat náklady na cestu

  1. Výši mýta si můžete zjistit předem na webu. V okamžiku, kdy zjistíte, že je částka podezřele vysoká, podívejte se na kategorii, do jaké vás systém zařadil. Upřímně netušíme, jak to celé funguje a nakolik je to sofistikované, nicméně vyhodnocování není neomylné. Na „krabici“, do které strkáte lísteček a kde platit, je vždy displej, který vám ukáže i kategorii vašeho auta. Běžný osobák s dvěma nápravami a výškou na přední nápravou do 1,9 metru je kategorie 1. Čím větší auto, tím vyšší kategorie, nejvyšší je kategorie 4. Pozor, pokud táhnete přívěs, spadáte už do kategorie 2.
  2. Pakliže něco nesedí, je na zařízení i tlačítko pro hlasové spojení s člověkem, který by měl být schopen vám pomoci. Pozor, češtinu obvykle neovládají, zkuste to anglicky nebo německy.
  3. Jestliže dojde k zaplacení vyššího mýta, nepanikařte, nic není ztraceno, rozhodně si však vezměte účtenku, celý proces to významně zjednoduší. Reklamovat můžete částku zpětně, ale zbytečně to neodkládejte.
  4. Mýto vybírají čtyři společnosti, každá na jiném úseku. Jsou to: Hrvatske autoceste, Autocesta Zagreb-Macelj a Bina-Istra. Na účtence je vždy napsáno, komu jste zaplatili a danou společnost pak musíte kontaktovat.
  5. Reklamaci provede poměrně jednoduše. Vyfotíte si účtenku a dáte ji jako přílohu k emailu. Samotná zpráva může být v angličtině (nechejte si ji přeložit klidně z češtiny překladačem) a napište zkrátka, že jste platili mýto na mýtné bráně a systém zařadil vaše vozidlo do špatné kategorie. V odpovědi se vás patrně zaměstnanec příslušné firmy zeptá, kam vám má poslat rozdíl, omluví se za komplikace a tím to končí.
  6. Pakliže účtenkou nedisponujete, vyhledejte si transakci v internetovém bankovnictví a pošlete alespoň screenshot. Jestliže jste platili hotově, postačí snad pro identifikaci RZ vozidla a přibližný čas, kdy se na mýtné bráně vyskytlo. To berte ale s rezervou, nemáme to vyzkoušené, v našem případě reklamace probíhala na platbu kartou.

Nechcete ztrácet čas výpočtem nákladů na cestu do Chorvatska? Použijte naši kalkulačku

Kontakty pro reklamaci

Hrvatske autoceste: [email protected]

Autocesta Zagreb-Macelj: [email protected]

Bina-Istra: [email protected]

Vyvracíme mýty: Kvalitní cestovní pojištění nemusí být drahé. V případě potřeby vás ale podrží a uchrání vysokých výdajů. Sjednejte si „cestovko“ do Chorvatska online od pár korun za den z pohodlí vašeho domova.

Kalkulačka cestovního pojištění do Chorvatska

Zdroj info: Hrvatske autoceste, Autocesta Zagreb-Macelj, Bina-Istra.
Zdroj médií: Depositphotos, hac.hr.

Podobné články