Rez na brzdových kotoučích se může objevit prakticky kdykoliv. Kvůli ní pak musíte poslouchat nepříjemné zvuky při brzdění. Jak se rzi z brzdových kotoučů zbavit a kdy má smysl odstranění vůbec řešit?
Rez na brzdových kotoučích - je nutné ji řešit a jak ji odstranit?
Články na téma brzdové kotouče:
- Kdy měnit brzdové kotouče
- Vrtané a drážkované brzdové kotouče
- Koroze brzdových kotoučů: Jak se ji zbavit? - právě čtete
- Brzdové kotouče, které zvládají neuvěřitelné věci
- Kdy měnit brzdové kotouče?
- Zkorodované brzdové kotouče – jak tomu zabránit?
- Čím natřít brzdové třmeny - již brzy
Brzdové kotouče, pokud jsou na autě, přirozeně reznou. Na funkčnost to nemá žádný vliv. Avšak pískající, či chrčící brzdy mohou ze začátku nepříjemně překvapit. Tyto zvuky nemusí na jednu stranu znamenat nic, a na druhou stranu mohou být předzvěstí problému.
Životnost brzdových destiček se nenávratně blíží ke konci
Jedním z problémů, proč vaše auto při jízdě píská jsou opotřebené brzdové destičky, které mají tenké kovové plíšky, přečnívající přes ocelový základ. V případě, že se tento plíšek sjede na minimální hodnotu, (v případě brzdění) plíšky na brzdových destičkách se k brzdovému kotouči přiblíží natolik, že se o sebe začnou třít a vydávat při tom pískavý zvuk. Tento zvuk je generován záměrně, aby upozornil řidiče na opotřebené brzdové destičky a na jejich následnou výměnu.
Rez na brzdových kotoučích
Nejčastějším důvodem, proč brzdy na autě pískají, je rez. Pokud auto déle stálo, je možné, že se na brzdových kotoučích objeví koroze, která může při jízdě vytvářet divné zvuky. Auto víceméně nepíská, ale chrčí. V průběhu jízdy se chrčení utlumuje, až přestane úplně. Rez na brzdových kotoučích způsobuje všudypřítomná vlhkost, působící na ocelový brzdový kotouč bez jakékoliv povrchové úpravy. I za noc vám může na kotouči "vyrůst" vrstva koroze.
Jak odstranit rez z brzdových kotoučů
Koroze tvoří na brzdových kotoučích malé hrbolky, které lze běžnou jízdou jednoduše "zbrousit". Stačí pouze párkrát s autem zabrzdit a brzdové destičky tyto hrbolky pochytají. Pokud necháte brzdové kotouče reznout déle, může se vytvořit velká zkorodovaná vrstva, kterou už však brzdovými destičkami nezbrousíte. V takovém případě se doporučuje brzdový kotouč vyměnit. Další možností je nechat brzdový kotouč zbrousit. Toto zbroušení však musí být přesné. Díky němu můžete životnost brzdových kotoučů ještě lehce prodloužit. Pokud vám však začnou brzdy takzvaně "kopat" do pedálů, rozhodně kupte nové.