Koroze je stále jednou z největších hrozeb pro ojetiny, ale i pro relativně nová auta. Jsou však komponenty, které reznou velmi rády a velmi rychle.
Rezavé brzdové kotouče – jak tomu předcházet?
Články na téma brzdové kotouče:
- Kdy měnit brzdové kotouče
- Vrtané a drážkované brzdové kotouče
- Koroze brzdových kotoučů: Jak se ji zbavit?
- Brzdové kotouče, které zvládají neuvěřitelné věci
- Kdy měnit brzdové kotouče?
- Zkorodované brzdové kotouče – jak tomu zabránit? - právě čtete
- Čím natřít brzdové třmeny - již brzy
Pakliže jste na delší dobu odstavili auto někde venku, patrně jste při prvním zpomalení zjistili, že brzdy vydávají nepěkný zvuk a dost možná jste zaznamenali jejich zhoršený účinek. Ano, toto jsou projevy zkorodovaných brzdových kotoučů a popravdě auto nemusí stát venku úplně dlouho. Stačí pár dnů.
Co se zkorodovanými kotouči?
Pakliže váš výše popsaný problém potká, řešení bývá obyčejně vcelku jednoduché – stačí párkrát prudce zabrzdit a je vyřešeno, rez se doslova „obrzdí“. Jenže když necháte vůz stát třeba půl roku, bude koroze hlubší a brzdný účinek bude slabší, než by měl být.
V takových případech se kotouče dají tzv. stočit, tedy strojně se ubere potřebná vrstva, aby byl povrch opět hladký a nedotčený korozí. Stáčení kotoučů se mimochodem dělá někdy i v případech, kdy jsou zvlněné a auto při brzdění vibruje do volantu.
Také čtěte
Lze rezavění kotoučů nějak zabránit?
Nejlepší obranou proti korozi kotoučů je jezdit autem. Přes noc kotouče nezreznou, stejně jako nezreznou přes víkend. Po týdenní odstávce však už patrně trochu „načnuté“ budou, ostatně můžete se o tom přesvědčit sami, koroze je samozřejmě dobře viditelná.
Pakliže nemusíte parkovat venku, nedělejte to. Nebo aspoň venku neparkujte, když hodláte auto chvíli nepoužívat. Garáž, pokud je v ní alespoň trochu stabilní vlhkost, zabraňuje opakovanému vlhnutí a osychání kotoučů. A samozřejmě v případě deště jiných povětrnostních podmínek nehrozí, že se na kotouče dostane voda přímo, nikoliv jen jako vzdušná vlhkost.
Pokud venku parkovat musíte, v obecném zájmu auta nestůjte na trávě. Je to pro auto to nejhorší prostředí spojené s vlhkostí. Daleko lepší je zastavit na asfaltu, kde vlhkost není takovou hrozbou.
Brzděte před zaparkováním
Existuje jedna finta, kterou dostanete vodu z kotoučů a zajistíte, aby na nich nezůstala třeba když dojedete domů za mokra nebo v tom nejhorším marastu, s jakým brzdové kotouče přicházejí do styku – rozježděný sníh zkombinovaný s posypovou solí. Před zaparkováním auta krátce, ale intenzivně zabrzděte. Nemusíte smykem vlétnout do parkovacího místa před domem, ale klidně poslední zatáčku před odbočením do ulice malinko „přebrzděte“. Kotouče se zahřejí a chvíli jim teplo vydrží, takže i po zaparkování budou stále tak horké, že případná voda se okamžitě odpaří.
Zdroj médií: Depositphotos.
Diskuze (7)
..nebo že by jsi používal umělou inteligenci???