Evropské automobilky potřebují nabízet levné elektromobily, které mohou konkurovat čínské konkurenci. Jedním z nich bude i Škoda Epiq.
Škoda Epiq: Představení levného elektromobilu
Články na téma automobilky a jejich elektromobily:
- Elektrický Nissan GTR
- Automobilka VinFast v America pohořela. Uspěje v Evropě?
- Elektromobil od Jeepu válcuje svět
- Škoda Epiq: Představení levného elektromobilu - právě čtete
- BYD Seagull – rozměry, cena, pohon, dojezd
- Mazda a Panasonic spolupracují na elektromobilu budoucnosti - již brzy
Zhruba velikosti Kamiqu
Velikostně auto zapadá zhruba někde vedle Škody Kamiq. Ta je nejmenším SUV značky, ale samozřejmě se spalovacím motorem, kdežto Epiq bude jenom a pouze na elektřinu. Automobilka zatím ukázala jenom designovou studii, ta, zdá se, není ale daleko od toho, jak bude vypadat produkční verze.
Vůz se samozřejmě drží designového jazyka Modern Solid, čelní maska navazuje na ostatní škodovky (ty se spalováky samozřejmě), ale ukrývá se za ní kamera a radar tempomatu. Kolem jsou samozřejmě LED světlomety pro denní svícení a hlavní světla s Matrix LED. Délka karoserie je 4,1 metru a s barvou Moon White docela pěkně kontrastují některé detaily v oranžové barvě. Toto kdyby se dostalo do prodejní verze!
Displeje i recykláty
Uvnitř je dvouramenný volant a virtuální kokpit o úhlopříčce 5,3 palce. Centrální displej má úhlopříčku 13 palců. Vnitřek se zdá být docela vzdušný, ačkoliv si tedy budeme muset s finálním soudem samozřejmě počkat.
Škoda samozřejmě mohutně propaguje udržitelnost a recyklované materiály, kterých bude v Epiqu jistojistě celá řada. Vsadíme se, že budou co nejvíce na očích, aby si posádka mohla připadat dostatečně pokrokově. Nicméně co si budeme nalhávat – většina auta z recyklátu nebude.
Optimistický dojezd a přijatelná cenovka
O technice zatím nevíme žádné podrobnosti. Avizovaný dojezd 400 kilometrů na jedno nabití zní sice slibně, ale reálně odhadujeme zhruba 340 kilometrů, pokud se bude řidič krotit. Nejdůležitější položka v českých katalozích je ale stejně zavazadlový prostor. Vězte, že Škoda Epiq může vzadu převážet 490 litrů. Zajímavost je obousměrné nabíjení, takže třeba nabitý vůz poslouží jako zdroj energie pro chatu nebo cirkulárku. Bude ale samozřejmě záležet na tom, jak velký výkon auto zvládne vydat.
Cenovku zatím Škoda neoznámila, ale předpokladem je něco kolem 25 000 eur, tedy zhruba 630 tisíc korun. To by nebylo špatné, ale jak se to bude blížit 700 tisíc korun, už bude mít vůz horší postavení, protože spousta kupujících zváží, jestli něco nepřidat a nepořídit raději o něco většího konkurenta. Tlak na cenu u malého elektromobilu tedy bude enormní. Uvidíme, jak moc se škodovce podaří ji udržet v rozumných mezích a kolik kompromisů to bude vyžadovat.
Zdroj médií: Škoda.