SUV jsou ne tak úplně praktická auta, ale jejich vyšší stavba samozřejmě má své výhody. Bohužel jsou na tom často bídně s aerodynamikou. Enyaq iV však bude výjimka.
Škoda Enyaq iV má překvapivě malý součinitel odporu vzduchu. Jak toho konstruktéři dosáhli?
![](/data/blog-article/illustration/orig/skoda-enyaq-iv-13.jpg)
Články na téma Škoda Enyaq:
- Škoda představila Enyaq - první opravdový elektromobil značky
- Škoda odhalila detaily o chystaném elektromobilu Enyaq iV
- Škoda oficiálně představila elektromobily Enyaq iV
- Škoda představila sportovně laděný elektromobil Enyaq Sportline iV
- Škoda Enyaq iV má překvapivě malý součinitel odporu vzduchu. Jak toho konstruktéři dosáhli? - právě čtete
- Škoda Enyaq získala pět hvězdiček v testu bezpečnosti
- Škoda Enyaq iV si vedla v losím testu dost bídně
- Škoda Enyaq Sportline na „operák“ potěší řidiče s napjatým rozpočtem
- Škoda Enyaq - cena a konfigurace
- Škoda Enyaq - rozměry
- Test: Škoda Enyaq Sportline iV 80
- Druhý názor na Škodu Enyaq: Spíš MPV než SUV
- Škoda vyrobila 200 tisíc Enyaqů
Automobilka Škoda se pochlubila tím, jak její elektromobil dosahuje velmi nízkého součinitele odporu vzduchu. Hodnota Cx je v tomto případě 0,257, což je opravdu skvělý výsledek, kterým se vůz dostává na špici své kategorie.
Také čtěte
Velkou míru na této hodnotě bude mít chlazení, respektive přívod chladicího vzduchu. Ten tvoří uzavíratelné rolo, které se otevírá jen do takové míry, kterou zrovna podmínky vyžadují. U předního nárazníku ještě zůstaneme, protože je opatřen spoilery před koly, které směrují vzduch pod auto. Samotná kola pak dostala taktéž speciální tvar, který snižuje turbulence.
Profil střechy je protažený a zadní spoiler s integrovanými finlety snižuje míru turbulencí za vozidlem. Speciální profil mají i zpětná zrcátka. Je opět tvořen tak, aby směroval proud vzduchu směrem k zádi. Zároveň je jejich tvar optimalizován i pro snížení tvorby hluku při jízdě vyšší rychlostí.