Automobily z Číny už nebude možné koupit tak levně. Evropská unie do toho asijským státům hodila vidle.
Čína plánuje montování v Evropě. EU chce totiž zavést enormní clo na dovoz z Číny
Články na téma rozvoj elektromobilů:
- Elektromobilita a elektromobily v Norsku
- Historie elektromobilů: Jak to všechno začalo
- Jaká je budoucnost elektromobilů?
- Čínské elektromobily a jejich vývoj
- Amazon Van – budoucnost rozvážkových služeb je elektrická
- Jak vypadá elektromobilita ve Skandinávii
- Elektromobilita potkala i taxi v Londýně
- Kanada představila plán na přechod k elektromobilům
- Čínská automobilka BYD ovládla rakouský tendr
- Elektrifikace flotil zásilkových firem v USA
- Evropská unie a její clo na dovoz elektromobilů z Číny - právě čtete
Čínské elektromobily, které v Evropě lákaly především nízkou cenou, jsou zase o kus dál ke svému zisku. Evropská komise uvedla, že předběžně zavádí cla na dovoz elektromobilů z Číny, která se mohou vyšplhat až na 38,1 %. To se tedy už opravdu znatelně dá pocítit na konečných cenách těchto automobilů.
Čínští výrobci totiž dovozem levných elektromobilů citelně křiví evropský trh, který by byl zaplavený pouze levnými elektromobily z Číny a Evropští výrobci by pak neměli takzvaně, co žrát.
Také čtěte
Odpověď z Číny na sebe nenechala dlouho čekat
Čínští výrobci automobilů na oplátku vyzvali Peking, aby na oplátku zvýšili cla na velké automobily s benzínovým motorem, která jsou dovážená z Evropy uvedla agentura Reuters, která cituje čínský Global Times. A tak se i stalo, z dosavadních 15 % se cla na benzinová vozidla z Evropské unie zvedla až na neuvěřitelných 25 %. I tak však čínská média nevyvracejí další možná skoková zvyšování.
Elektromobily z Číny chtěly zaujmout svou nízkou cenou
Unijní trh nabídl spolupracujícím čínským automobilkám kompromis. Individuální clo u čínské značky SAIC (pod kterou patří i známé MG) by bylo 38,1 %. U další automobilky Nio by se v budoucnu mělo vztahovat clo ve výší 21 %. U další čínské BYD by clo činilo 17,4 % a dokonce se clo nejspíš zavede, po ukončení dotačního vyšetřování, i na americkou Teslu, která svůj Model 3 vyrábí v Šanghaji. Čína zvažuje také své montovny v Evropě. Slyšet se nechala například značka Chery, která chce své crossovery Omoda 5 montovat nedaleko Barcelony. Známý Dongfeng zvažuje továrnu v Itálii.
Aktuálně se na vozy dovezené z Číny vztahuje clo jednotných 10 % což činí na poplatcích asi 23 miliard korun. Všechna cla budou definitivně odklepnuta až v listopadu letošního roku. Jak to nakonec dopadne je zatím ve hvězdách, ale levných elektromobilů se tady v Česku asi bohužel opět nedočkáme.
Zdroj médií: Depositphotos.