🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Čína plánuje montování v Evropě. EU chce totiž zavést enormní clo na dovoz z Číny

28. 8. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Tipy a rady Elektromobilita Rádce motoristy Vše o elektromobilitě Vše o elektromobilech Historie a vývoj elektromobilů

Automobily z Číny už nebude možné koupit tak levně. Evropská unie do toho asijským státům hodila vidle.

Evropská unie a její clo na dovoz elektromobilů z Číny

Čínské elektromobily, které v Evropě lákaly především nízkou cenou, jsou zase o kus dál ke svému zisku. Evropská komise uvedla, že předběžně zavádí cla na dovoz elektromobilů z Číny, která se mohou vyšplhat až na 38,1 %. To se tedy už opravdu znatelně dá pocítit na konečných cenách těchto automobilů.

Čínští výrobci totiž dovozem levných elektromobilů citelně křiví evropský trh, který by byl zaplavený pouze levnými elektromobily z Číny a Evropští výrobci by pak neměli takzvaně, co žrát.

Odpověď z Číny na sebe nenechala dlouho čekat

Čínští výrobci automobilů na oplátku vyzvali Peking, aby na oplátku zvýšili cla na velké automobily s benzínovým motorem, která jsou dovážená z Evropy uvedla agentura Reuters, která cituje čínský Global Times. A tak se i stalo, z dosavadních 15 % se cla na benzinová vozidla z Evropské unie zvedla až na neuvěřitelných 25 %. I tak však čínská média nevyvracejí další možná skoková zvyšování.

Elektromobily z Číny chtěly zaujmout svou nízkou cenou

Unijní trh nabídl spolupracujícím čínským automobilkám kompromis. Individuální clo u čínské značky SAIC (pod kterou patří i známé MG) by bylo 38,1 %. U další automobilky Nio by se v budoucnu mělo vztahovat clo ve výší 21 %. U další čínské BYD by clo činilo 17,4 % a dokonce se clo nejspíš zavede, po ukončení dotačního vyšetřování, i na americkou Teslu, která svůj Model 3 vyrábí v Šanghaji. Čína zvažuje také své montovny v Evropě. Slyšet se nechala například značka Chery, která chce své crossovery Omoda 5 montovat nedaleko Barcelony. Známý Dongfeng zvažuje továrnu v Itálii.

Aktuálně se na vozy dovezené z Číny vztahuje clo jednotných 10 % což činí na poplatcích asi 23 miliard korun. Všechna cla budou definitivně odklepnuta až v listopadu letošního roku. Jak to nakonec dopadne je zatím ve hvězdách, ale levných elektromobilů se tady v Česku asi bohužel opět nedočkáme.

Zdroj info: ČTK.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články