Tuzemská automobilka Škoda vstoupila před pár týdny na nový trh. Konkrétně se jedná o Brunej, v tamním hlavním městě Bandar Seri Begawan se jí povedlo otevřít nový showroom.
Škodovka expanduje v Asii
Články na téma značky automobilek:
- Značky spadající pod skupinu Volkswagen Group AG
- Americké značky aut
- Německé automobilky a značky aut
- Emblémy automobilek: Víte, co znamenají?
- Automobilka BMW prožila úspěšný rok 2023
- Značka Daihatsu podváděla s bezpečnostními testy
- Příběh automobilky Nikola
- Škodovka zamířila na nový trh - právě čtete
Brunej je malý stát, který se nachází v jihovýchodní Asii. Žije zde asi půl milionu lidí. Ačkoliv jde o poměrně malý trh, chce Škodovka tímto záměrem alespoň částečně nahradit prodejní výpadek, který se v posledních měsících odehrál třeba v případě Ruska nebo Číny. Kromě Bruneje automobilka Škoda loni vstoupila i na vietnamský trh, který je v porovnání s tím brunejským z hlediska možných prodejů o mnoho zajímavější.
Jsou ale i další země, na které chce Škoda v rámci tohoto regionu aktuálně cílit. V tomto ohledu je možné zmínit kupříkladu Thajsko, Malajsii nebo Indonésii, tedy populačně obrovské státy, jejichž potenciál bude v postupné době růst. Význam všech těchto ekonomik roste, na druhou stranu ale platí, že Škodovka se bude muset hodně snažit, aby se jí povedlo na těchto trzích uspět. Podobné plány totiž mají i téměř všechny další významné konkurenční automobilky, se kterými Škoda Auto svádí náročné konkurenční boje.
600 aut za rok jako cíl
V případě brunejského trhu se počítá s tím, že každý rok se tam bude prodávat zhruba 600 auto za rok. Během následujících pěti let Škodovka cílí na to, aby se jí na tamním trhu povedlo získat zhruba čtyřprocentní podíl.
Pokud se ptáte, proč se Škodovka rozhodla na brunejský trh vstoupit, je odpověď poměrně jednoduchá. Ačkoliv je tento stát malý, tak na druhé straně je poměrně bohatý. Brunej rychle bohatne z těžby ropy a statistiky ukazují, že země má jeden z nejvyšších poměrů vlastnictví automobilů na počet obyvatel. Jedno soukromé vozidlo totiž v Bruneji připadá na zhruba 2,6 obyvatele. Spíše se tedy naskýtá otázka, proč svůj vlastní showroom v této zemi vlastně neotevřít.
V současné době Škodovka své vozy prodává již v osmi desítkách států po celém světě. Momentální strategie je taková, že z Evropy na brunejský trh budou dovážené modely Karoq, Kodiaq a Octavia. Zároveň ale ve firmě počítají s tím, že ve spolupráci s místním partnerem T.C.Y. Motors bude Škoda Auto prodávat i vozy, které se před tím vyrobí v Indii.
Také čtěte
„Vstup na brunejský trh představuje pro společnost Škoda Auto novou příležitost v rámci regionu ASEAN, během níž můžeme skvěle využít synergii s našimi aktivitami v Indii. Očekáváme, že v Indii vyráběné modely Slavia a Kushaq budou zákazníky dobře přijaty, stejně jako Octavia, Karoq a Kodiaq dovážené z České republiky. S tímto atraktivním a vyváženým portfoliem chceme v příštích pěti letech dosáhnout tržního podílu ve výši čtyř procent,“ uvedl člen představenstva pro prodej a marketing Martin Jahn.
Nahradit Rusko bude náročné, plány ale Škodovka má
Při pohledu do statistik posledních let je zřejmé, že Škodě Auto se povedlo v roce 2023 prodat po celém světě 866 800 aut. To je o 18,5 procenta více než v roce 2022. V loňském roce firma oznámila, že se vrátila také na kazašský trh a zároveň pracuje na dalších strategických trzích, kam se může v dohledné době dostat.
Klenotem Škody Auto se ale má stát již zmíněný Vietnam. Tamní trh totiž roste až mimořádným tempem. Na 1 tisíc obyvatel tam nyní sice připadá zhruba 38 vozidel, celkem zde žije 100 milionů lidí. Vietnamský ekonomický růst je ale predikovaný na velmi vysoké úrovni, a proto Škoda Auto si slibuje od Vietnamu mnohé. Škodovka doufá, že po roku 2040 se výrobní a prodejní kapacity zvýší až na hranici 40 tisíc aut. Na konci roku 2024 tam rovněž dojde i k otevření vlastního výrobního závodu.
Zdroj médií: Depositphotos.