Suzuki na své tiskové konferenci, která se konala 1. července, představila svůj první hybridní plug-in automobil, který můžete nabíjet ze zásuvky. Jedná se o SUV střední třídy s pohonem všech čtyř kol. Nese jméno Across a o pohon se stará atmosferický čtyřválec se dvěma elektromotory.
Suzuki Across je nové SUV střední třídy. Výrobce na něm úzce spolupracoval s Toyotou
Spolupráce s Toyotou jde vidět
Určitě si nelze nevšimnout okaté spolupráce s Toyotou, blíže tedy s plug-in hybridní Toyotou RAV4. Suzuki Across s ní sdílí již zmíněný technický základ, ale hlavně velmi podobný design.
Across, se ale narozdíl od Toyoty výrazně liší přídí, která nese přepracovanou šestiúhelníkovou masku chladiče a útlé LED světlomety, které pozvolně přecházejí do ostře řezaných tmavých lemů blatníku. Suzuki Across se dále může pyšnit leštěnými 19" koly, která celou krásu, nového plug-in hybridního vozu, podtrhují.
Interiér je opět velmi podobný "ravce". Měkčené povrchy, které pokrývají palubní desku a výplně dveří, vzbuzují dojem luxusu. Ve standardní výbavě se můžeme těšit na multimediální systém, který bude podporovat Apple CarPlay, Android Auto i MirrorLink. Dále zde bude široká škála asistenčních systému, adaptivní tempomat, sledování jízdy v pruzích, a hlavně systémy pro sledování mrtvého úhlu. Samozřejmostí je také systém automatického přivolání pomoci při nehodě eCall, který je v Evropě od 1. dubna 2018 povinnou součástí nových vozidel.
Nejekologičtější Suzuki
Posádka v tomto voze bude mít dost místa. Ať už pojedete na rodinnou dovolenou, či vyrazíte na víkendový pobyt, hybridní Suzuki nabídne zavazadlový prostor o základním objemu 490 litrů. Dojezd čistě na elektřinu na jedno dobití činí 75 km, přičemž kapacita baterie je 18,1 kWh.
Baterie napájí elektromotor o výkonu 134 kW s maximálním točivým momentem 270 Nm. K tomu s připojuje zážehový atmosferický motor o objemu 2,5 litru, který dosahuje výkonu 136 kW a maximálního točivého momentu 227 Nm.
Hybridní pohonná soustava může fungovat v celkem čtyřech jízdních režimech. Jako hlavní a nejekologičtější je samozřejmě EV režim, který využívá pouze elektřinu. Dále je k dispozici hybridní režim HV. Třetím režimem je EV/HV, který automaticky spíná motor, pokud bude potřeba vyšší výkon. Poslední jízdní režim pro cílené dobíjení baterie za jízdy pracuje s neustále běžícím spalovacím motorem. Tímto způsobem získává elektrickou energii, která automaticky dobíjí baterii, ve chvílích, kdy není možné akumulátor dobít z externího zdroje.
Pohon všech čtyř kol E-four
Suzuki Across je taktéž prvním modelem značky, který využívá pohon všech čtyř kol pomocí elektřiny. Systém se nazývá E-four, byl zaveden již v roce 2001 na modelu Toyota Estima Hybrid, dále jej také využívá Lexus. Elektromotor pohánějící zadní kola umožňuje plynule měnit rozdělení točivého momentu mezi nápravy 100 : 0 až 20 : 80, díky tomu by měl nový Across zaručit dostatek trakce kdykoliv to bude potřeba.
Lepší ovladatelnost zajišťuje elektronický systém AWS Integrated Management (AIM), který reguluje zapojení obou elektromotorů, spalovacího motoru, upravuje také reakce na plynový pedál a chování převodovky za dosažením co nejlepší ovladatelnosti. AIM také upravuje elektrický posilovač řízení a cíleně přibrzďuje jednotlivá kola. Funkce je vhodná především při jízdě v terénu, pro kterou je určen jízdní režim Trail. Díky přibrzďování jednotlivých kol totiž systém simuluje uzávěrky diferenciálů, a to zcela automaticky a plynule.
Suzuki Across, bychom se na českém trhu měli dočkat na začátku roku 2021.