K tankování „za pár stovek“ mohou mít řidiči různé důvody. Jedním z nich jsou například nestabilní ceny pohonných hmot. Pokud pravidelně jezdíte tzv. „na výpary“, může se vám to nepěkně vymstít.
Tankování za dvě stovky se nevyplácí. Proč je jízda na výpary nebezpečná?
Články na téma tankování pohonných hmot:
- Natankování špatného paliva: Co si počíst?
- Netankujte nádrž až nadoraz. Přečerpaná může prasknout
- Nedělejte tuhle chybu. Zbytečně si odrovnáte palivové čerpadlo
- Proč se jízda na výpary nevyplácí a jak může poškodit auto? - právě čtete
- Nedělejte zbytečnou chybu. Akorát si odrovnáte palivové čerpadlo
- Jak skladovat naftu a benzin v kanystrech? A jak dlouho vydrží?
- Kvalita paliv cestou na dovolenou
- Skladování benzínu
- Přes zimu raději tankujte plnou nádrž
- Benzín a nafta v Polsku – vyplatí se jezdit tam tankovat?
- Proč nepřetankovávat nádrž?
- Natural 95 a 98. Jaké jsou rozdíly? A co na to Natural 100?
- Nekvalitní pumpy podle ČOI
- Samoobslužné čerpací stanice
- Jak se nesplést při tankování?
Proč se tankování za pár stovek nevyplácí?
Pravidelné tankování malého množství paliva a následné vyjíždění nádrže do sucha přináší vyšší pravděpodobnost poškození palivového systému, což v konečném důsledku bude stát podstatně více, než zdánlivá úspora na právě probíhajícím tankování.
Riziko poškození může nastat ve chvíli, kdy řidič čerpá palivo do prakticky suché nádrže, se kterou k čerpací stanici přijel. Palivové čerpadlo je totiž ve své podstatě malým elektromotorem chlazeným pomocí paliva, takže k bezproblémové funkčnosti potřebuje více než jen rezervní objem této tekutiny.
Také čtěte
- Přečtěte si také: Tankovat palivo až po okraj nádrže je špatný zlozvyk, kvůli kterému můžete sáhnout pěkně hluboko do kapsy
Pokud čerpadlo nasaje vzduch z prázdné palivové nádrže, hrozí nejen jeho podstatné poškození, ale také poškození celého palivového systému. Kromě toho se v nádrži v průběhu let shromažďují nečistoty, které se při malém objemu tekutého paliva koncentrují a mohou stát za znehodnocením palivového filtru.
V zimních měsících se navíc k nečistotám přidává i vlhkost, která kondenzuje na stěnách nádrže, odkud stéká na hladinu paliva a při tuhých mrazech může zamrznout. Malé krystalky ledu jsou podobně nebezpečné jako jiné nečistoty. A na rozdíl od nich jsou navíc ostré.
Také čtěte
- Mohlo by vás zajímat: Proč se nachází víčko palivové nádrže u každého auta na jiné straně
Rovněž je potřeba zmínit, že prázdná palivová nádrž je zejména při větších teplotních změnách během dne a noci náchylná na kondenzaci vody. Palivový systém je před vnikáním vody do motoru zabezpečený, problémem ale může být postupně rostoucí koroze na některých jeho částech.
Pokud vám tedy během jízdy začne svítit kontrolka palivové nádrže, návštěvu čerpací stanice příliš dlouho neodkládejte. Svítící kontrolka totiž neindikuje jen málo benzínu či nafty, ale také zvýšené riziko poškození palivového čerpadla, jehož výměna je poměrně složitá a finančně nákladná.
Zdroj médií: Depositphotos.