Toyota GR86 je kompaktní sporťák, jehož hlavním úkolem je zábava za volantem. V průběhu testu jsme ale zjistili, že se jedná o celkem praktické auto. Proto jsme ho porovnali s nejnovějším Golfem GTI, který je etalonem v kombinaci praktičnosti a sportovnosti.
Rozměry vozu Toyota GR86
Články na téma Toyota GR86:
- Toyota GR86 – rozměry - právě čtete
- Toyota GR86 – cena a konfigurace
- Test: Toyota GR86 – osobní zpověď
- Toyota GR86 jako učebnice řízení
- Druhý názor na Toyotu GR86
Toyota GR86 – rozměry
- délka: 4 265 mm
- šířka: 1 775 mm
- výška: 1 310 mm
- rozvor: 2 575 mm
- rozchod předních kol: 1 520 mm
- rozchod zadních kol: 1 550 mm
- přední převis: 860 mm
- zadní převis: 830 mm
- zavazadlový prostor: 226 l
- pohotovostní hmotnost: 1 275 –1 314 kg
Toyota GR86 vs. VW Golf GTI
Pokud hledáte sportovní svezení a zároveň praktičnost, často narazíte na názor, že byste si měli koupit hot hatch neboli sportovní verzi klasického hatchbacku. Takové auto v drtivé většině nabízí pohon předních nebo všech kol, rychlé a zábavné svezení na okreskách, neztrácí přitom ale mnoho ze své praktičnosti a většinou s ním bez problému každý den odvezete děti do školy. Definicí takového hot hatche je Volkswagen Golf GTI, který v aktuální osmé generaci stojí i velmi podobné peníze, jako Toyota GR86. Obstojí plnokrevný sporťák oproti hatchbacku na steroidech?
Oba modely jsou celkem podobně velké. Na délku je Golf o 22 milimetrů delší, i na šířku je GTI jen o zanedbatelných 14 milimetrů širší. Největší rozdíl je logicky na výšku, kde má Golf náskok obrovských 168 milimetrů – to je holt ten rozdíl mezi kupé a hatchbackem. Přeci jen o něco praktičtější Golf pak vyhrává i s o 52 milimetrů delším rozvorem. Rozdíl v obou koncepcích je nejlépe poznat v rozchodu kol. Zatímco Golf s předním pohonem má o minimálně 15 milimetrů širší rozchod vpředu, na zadní nápravě naopak za Toyotou se zadním pohonem zaostává minimálně o 37 milimetrů.
Uvnitř se samozřejmě ukáže největší devíza Golfu, který má plnohodnotné sedačky i vzadu. U GR86 slouží zadní sedačky spíše jako odkládací prostor nebo místo pro menší děti. Dospělého dozadu posadíte pouze když maximálně uberete komfortu spolujezdci, a stejně to není nic pohodlného. Je ale potřeba vyzdvihnout zavazadlový prostor GR86. Ten je do auta pěkně vydlabaný, a i díky tomu nabízí slušnou užitnou hodnotu, kterou uváděný objem 226 litrů jen stěží popíše. Opěradla zadních sedaček jdou navíc sklopit do úplné roviny a Toyota GR86 může rázem plnit roli stěhováku. Golf GTI je ale se zavazadelníkem o objemu 380 litrů stále o něco praktičtější.
Ačkoliv jsou obě auta prakticky stejně velká, je Volkswagen Golf GTI o poznání praktičtějším autem. Toyota GR86 se ale nenechala zahanbit a ukázala, že v některých případech může být také autem se slušnou užitnou hodnotou. A dejme si ruku na srdce, Toyota GR86 je určitě o něco zábavnější, čemuž pomáhá i o 100 kilogramů nižší hmotnost. To už za tu omezenou praktičnost docela stojí.
Zdroj médií: Radim Krejčík, Toyota.