Ojetiny do 100 000 korun jsou populární kategorií a rozhodně je z čeho vybírat. Při dobré péči zvládne správně vybrané „auto za kilo“ ještě nějaký čas posloužit.
Vybrali jsme nejlepší ojetiny do 100 000 korun
Články na téma vybíráme ojetinu do 100 000 Kč:
- Tip na sportovní auto do 100 tisíc
- Nejlepší vozy z bazaru do 100 000 Kč
- Levná auta do 100 000 Kč
- Tři nejlepší ojetiny do 100 000 korun - právě čtete
- Tipy na ojetiny na dovolenou do 100 000 korun
- Jak vybrat ojeté auto do 100 000 Kč
Seat Leon (2005-2012)
Španělská automobilka zůstává někdy trochu stranou zájmu, ačkoliv neprávem. Oproti sterilnímu Volkswagenu umí nabídnout i nápaditý design, proti škodovce zase v ojetinách vítězí cenou. Přitom nabízí prakticky shodnou techniku. U ojetin bychom vsadili na druhou generaci, která dostala bohužel i řadu nepříliš povedených zážehových motorů. Chcete-li spolehlivost, hledejte 1.4 nebo 1.6 bez turba. 1.2 TSI a 1.4 TSI poslouží také dobře, i dvanáctistovka bohatě dynamikou dostačuje. TSI motory akorát nemají moc rády krátké trasy, kdy dochází k ředění oleje benzínem.
Diesely hledejte ideálně bez DPF, v případě 2.0 TDI je to kód motoru AZV a BKD. Systém vstřikování PD je dlouhodobě spolehlivý, ačkoliv mají agregáty trochu tvrdší chod. Dobře jezdí i 1.9 TDI, tam se DPF filtru obávat nemusíte. 2.0 TDI s common-rail systémem vstřikování nejsou špatné, ale všechny už mají DPF, navíc jsou citlivější na kvalitu paliva. Základní naftové 1.6 TDI bychom se vyhnuli, nenabízí nijak oslnivou spolehlivost ani spotřebu v porovnání s vyššími objemy.
Nabídka ojetých vozů Seat Leon 2. generace
Fiat Panda (2003-2012)
Italské autíčko je stavěné jednoduše, ale uvnitř je prostornější, než se zvenku zdá. Ve spoustě rodin slouží jako druhé auto, které ročně najezdí pár tisíc kilometrů, takže narazit na zachovalý kousek není zase takový problém. Naftovou motorizaci 1.3 MultiJet obejděte obloukem, nebyly to úplně povedené motory a spousta se jich „potkala“ už v záruce. Benzín naopak vezměte klidně jakýkoliv, na výběr moc není, buď to bude 1.1i, nebo 1.2i. Kdybyste náhodou narazili na agregát 1.4 16v, stojí před vámi sběratelský kus 100 HP s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Čtyřkolka je realizována s viskozní spojkou, která může být příliš opotřebená, pokud někdo jezdí s nerovnoměrně sjetými koly, nebo dá na pandu jinou velikost kol, než jaká je povolena v technickém průkazu. Kdo se tohoto vyvaruje, tomu spojka drží.
Honda Civic (2005-2011)
Této generaci se někdy přezdívá „UFO“. Není divu, její tvary neosloví každého a když se začaly první kousky vyskytovat v provozu, přitahovaly pohledy, protože něco podobného tu prostě nebylo. Nejlepší ojetina do 100 000 korun je za nás právě tahle honda, která dostala samé skvělé motory. Prakticky nelze sáhnout vedle a i bolestí nejsou ani vznětové motory, které bývají často u aut z Japonska slabinou. 2.2 i-CTDi hledejte bez DPF filtru, který nemají kusy prodané v ČR, nicméně třeba německé dovozy ho mít budou. U zážehových motorů bychom sáhli po 1.8 i-VTEC, který jede hezky a umí to i s velmi solidní spotřebou. Menší 1.4 i-DSI je taktéž povedený, ale bude to spíš pro klidnějšího řidiče.
Zdroj médií: Depositphotos.