Hranice sto tisíc korun je velmi často maximem, které mají kupující vyhrazeno na koupi ojetého vozu. Není to nijak moc, přesto se dají za tuto částku pořídit spolehlivé ojetiny.
Přinášíme tipy na nejlepší levná auta do 100 000 Kč
Články na téma vybíráme ojetinu do 100 000 Kč:
Auta do 100 000 Kč
Jako u všech ojetin platí, že je dobré si nechat nějaké peníze stranou na základní opravy a údržbu. Nelze čekat, že auto za 100 000 korun bude v perfektním stavu, preventivně bude dobré vyměnit olej, všechny filtry, udělat rozvody a nechat vůz zkontrolovat v servisu. Počítejte na toto tedy se zhruba 15-20 tisíci korun.
Škoda Citigo
Nenáročné auto do města s nesmrtelným motorem 1.0 MPI. Pro jednoho nebo dva na kratší pojížďky ideální stroj. Malý motor se rychle ohřívá a není náročný na spotřebu paliva, stejně tak ani náhradní díly nestojí majlant. Citigo vyniká perfektní ovladatelností a díky malé velikosti se s ním fantasticky parkuje. Jediné, na co si dejte pozor, je historie vybraného kusu. Velmi často totiž malá škodovka slouží pro rozvážky pizzy. Taková auta bývají unavená, sedačka řidiče má někdy potrhané potahy a obecně není moc o co stát.
Ford S-Max
Také čtěte
Kdo hledá prostorné auto pro rodinu, má šanci i v této relativně nízké cenové hladině. S-Max "za kilčo" bude spíš dřívějšího data výroby, ale není to vůbec špatná volba. Pravda, je jen potřeba sáhnout po tom správném motoru a ohlídat si míru koroze, se kterou Fordy měly dřív trochu problém. Z benzínových jednotek lze doporučit asi všechny, tam se nelze vyloženě spálit. U vznětových agregátů se vybodněte na nespolehlivou šestnáctistovku a chtějte dvoulitry s výjimkou toho nejslabšího, který má 85 kW, ten taky není vzor spolehlivosti. Špatná není ani nejobjemnější naftová motorizace 2.2 TDCi. Pro klidnější řidiče lze doporučit 1.8 TDCi, který nemá DPF filtr. Zde si akorát ohlídejte stav EGR ventilu, který jednou za rok vyčistěte. Je to jediná slabina osmnáctistovky. Ford S-Max je docela protkaný elektronikou, proto při nákupu všechno řádně vyzkoušejte, následné opravy jsou drahé a bez diagnostiky se v domácích podmínkách řeší dost špatně.
Toyota RAV4
U tohoto auta platí tři pravidla. Za prvé se na něj podívejte ze spodu a pátrejte po úniku provozních kapalin a po hlubší korozi. Za druhé chtějte benzínový motor - to je u Japonců obvykle synonymum spolehlivosti, kdežto nafťáky jsou loterie. A za třetí se smiřte s vyšší cenovkou, za sto tisíc může mít RAVka najeto klidně čtvrt milionu, ale cenu si dobře drží. Nabídka ojetin není kdovíjaká, musíte spíš hledat, ale když najdete solidní kus, tak bude sloužit do roztrhání těla. Jenom bacha na to, že jakkoliv se Toyota RAV4 tváří jakože by si troufla i do terénu, je to spíše SUV. Malá světlá výška je v tomto směru omezující, ale polňačky zvládnete hravě.
Volkswagen Caddy
Budete-li hledat ojetou caddynu do sto tisíc korun, omezí se nabídka spíš na starší kusy. Což je přesně to, co chcete! V nabídce je totiž ještě dost modelů s motory 1.9 TDI, které jsou fenomenální držáky, navíc jezdí velice levně. Čekejte vyšší nájezd, většinou to bude kolem čtvrt milionu, ale tyhle agregáty při správné péči natočí i dvojnásobek. Ještě spolehlivější volbou jsou u koncernu motory SDI. Mají mizernou dynamiku, ale díky absenci turba je tam o jednu rizikovou komponentu méně. Kousky s těmito dvěma motory patří k posledním opravdu poctivým autům a představují výbornou volbu jak pro řemeslníky, tak i pro rodiny s omezeným rozpočtem.