PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Ojetiny do 100 000 Kč – kterou vybrat?

10. 6. 2024 4 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Výběr ojetého auta v rozpočtu

Kdo chce ojetinu na nějaké základní dojíždění do práce a cesty kolem komína, nemusí sahat hluboko do kapsy. I mezi auty do sto tisíc korun se dá vybrat. Jen nesmíte mít přehnaná očekávání.

Jak vybrat ojeté auto do 100 000 Kč

V autobazarech i inzerátech je ojetých aut, která už mají něco za sebou a cenovka má jenom pět cifer, spousta. Jenže také je tam velké množství „pastí“, tedy solidně vypadajících aut, která mají nějaký problém. Nemusí to být něco akutního, ale třeba konstrukční chyba motoru, co se zatím neprojevila. Případně se jedná o vozidla, jejichž údržba je drahá a náročná, přitom nejsou nijak zvlášť spolehlivá.

A pak najdete v inzerátech kousky, které jsou absolutně jednoduché, často mají už dost za sebou, ale za nízkou cenu jsou v prodeji vzhledem ke svému věku a horší výbavě dané nižší třídou. Mezi nimi se dají často najít spolehlivé poklady, které sice neohromí luxusem, ale budou sloužit do roztrhání těla.

Jak vybírat auto do 100 000 korun?

Vybodněte se na kosmetiku. Akceptujte sem tam nějaký šrám a škrábanec, ojetiny v této cenové relaci jsou obvykle letité, mají už něco za sebou a dost často jsou to typičtí „parkovištní bojovníci“, u kterých se na stav laku nehledí.

Inzerce ojetých vozů s cenou do 100 000 Kč

Řešte mimo jiné i korozi. Ta je dost často zamaskovaná, případně přítomná hlavně v dutinách jako jsou třeba prahy. Nečekejte, že „za kilo“ budete mít netknutý vůz. Výfuk možná bude na výměnu, hledejte hlavně puchýře na karoserii, tedy blatnících, prazích a podobně.

K motoru – vybírejte hlavně mezi atmosféricky plněnými agregáty s nepřímým vstřikováním. Turbo a přímé vstřikování jsou poukázkou na problémy a rizikem. Při nájezdu blížícím se nebo dokonce přesahujícím 200 tisíc kilometrů se může stát, že jedna z těchto komponent selže a oprava vyjde na dalších 20 až 50 tisíc korun.

Nejlepší ojetiny do 100 000 korun

Renault Clio třetí generace

Zde hledejte motor 1.2. Benzínová dvanáctistovka je spolehlivá a narozdíl od tehdejšího konkurenta 1.2 HTP, který byl osazován do fabií, má čtyři válce a s tím spojený klidný chod. Je to agregát k neutahání, dobře se servisuje a má i sympatickou spotřebu. Renault Clio nabízí překvapivě solidní vnitřní prostor díky velkému rozvoru a pokud najdete kombi Grandtour, máte skutečně spolehlivý rodinný vůz. A ještě jeden bonus mají tahle auta – Renaulty jsou vyhlášené tím, že jsou velmi odolné vůči korozi.

Škoda Fabia první generace

V podstatě jakákoliv „fábka“ s atmosférickým motorem je skvělá. Vyhněte se akorát výše zmiňovanému 1.2 HTP, který měl své problémy. 1.4 MPI je zdaleka nejlepší, mechanicky je to extrémně odolný agregát, který je velmi levný na údržbu. Za originální díl ventilových rozvodů (což je jeden silný řetěz a dvě ozubená kola) nedáte ani tisícovku. Které moderní auto vám něco takového nabídne? Ohlídejte si akorát stav pátých dveří a prahů, které mají tendence u předních kol korodovat. Jakmile je rez viditelná zvenku, je to obvykle na výměnu. U této ojetiny se bavíme spíš o nižší cenové hladině, cca kolem 50 tisíc korun.

Suzuki Swift

S motorem 1.3i je tohle autíčko neporazitelné ve spolehlivosti. Japonci benzínové motory umí jako nikdo jiný a do sto tisíc korun sežene swifta ve velmi solidním stavu. Většinu z nich si totiž kupovali soukromí majitelé, kteří se o svoji investici dobře starali. Nezřídka jsou to auta, která byla garážovaná a doslova opečovávaná. Nebojte se ani nájezdu blížícího se porci 200 000 kilometrů. Ohlídejte si stav podvozku, pokud je v pořádku, chová se auto v zatáčkách jak motokára a skvěle drží stopu. Unavené kousky mají tendenci trochu plavat, pozor na převodovky, někdy odcházejí ložiska a za jízdy skříň hučí.

Honda Jazz

Tohle auto je nečekaně rafinovaně řešené. Z venku působí jako malé vozítko do města, ale uvnitř je nečekaně prostorné a praktické. Skvělá jsou především zadní sedadla, jejichž sedáky lze jednoduše zvednout a do místa, kde mají pasažéři nohy, se dá uložit náklad. Je jedno, jaký motor si vyberete, všechny jsou zde nadprůměrně spolehlivé.

Fiat Punto s motorem 1.2 Fire

Jednoduchá italská technika v autě, které sice má své mouchy, ale ničím zásadním nepřekvapí. Hodí se spíš do města, protože dvanáctistovka neoslní výkonem. Eventuálně lze sáhnout po větší jedna-čtyřce, která táhne o něco lépe, ale oba motory potřebují pro slušnější dynamiku vytáčet. Pokud jsou zahřáté, nevadí jim to. Měňte včas motorový olej a vůz vám bude sloužit, dokud vás koroze nerozdělí.

Zdroj info: autobr.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Za odborné informace děkujeme partnerovi

Poraďte se s námi při koupi ojetého vozu, jsme odborníci na slovo vzatí. Auto před koupí profesionálně zkontrolujeme a také Vám rádi pomůžeme s výběrem konkrétního modelu. Využijte našich služeb a přidejte se ke stovkám spokojených zákazníků.

Podobné články