Benzinové motory jsou v ojetých trojkových oktávkách v menšině, i přesto bychom je doporučili raději, než servisně náročné diesely.
Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (2. díl) – benzinové motory
Články na téma Škoda Octavia:
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 2. generace (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 2. generace (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 2. generace (3. díl) – naftové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 1. generace 1996-2010 (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 1. generace (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 1. generace (3. díl) – naftové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace 2012-2019 (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (2. díl) – benzinové motory - právě čtete
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (3. díl) – naftové motory
- Škoda Octavia dostala decentní facelift
- Anketa Flotila roku 2024: Škoda Octavia na prvním místě
Škoda Octavia 3. generace – benzinové motory
Pozitivní zprávou u zážehových motorů je, že ani s jedním nemůžete vyloženě šlápnout vedle. Problémy s kolabujícími rozvody dvanáctistovek a další drahé pasti, které mohly na zájemce čekat u octavie druhé generace jsou ty tam.
1.0 TSI 85 kW (CHZD)
Litřík se třemi válci to měl zpočátku hodně těžké. Jízlivé poznámky stran malého objemu ve velkém autě se na nej snášely ze všech stran. Jenže ona tahle náhrada původní dvanáctistovky jede moc hezky a když se ho člověk nebojí vytočit, tak i docela svižně. I pružnost je o něco lepší a dech mu začne docházet až při plně obsazeném autě. Ojetin s touto motorizací je v inzerci překvapivě dost a dají se sehnat i s velmi nízkými nájezdy. Zkraťte interval výměny oleje na 10 tisíc kilometrů, jednou za čas ho trochu prožeňte na delší trase, ať se vypálí karbonové usazeniny a nebudete mít problém.
Online inzeráty Škoda Octavia 3. generace
1.2 TSI 63 kW, 77 kW a 81 kW (CJZB, CJZA, CJZD)
Původní řada EA111 natropila dost ostudy s rozvody, tady nezlobí prakticky nic. Občas teče vodní pumpa, což je naštěstí poznat podle fleku pod autem, pozornější a pečlivější majitel včas zaregistruje ubývající chladicí kapalinu. Jinak je to spolehlivý agregát, který hledejte ve výkonové variantě 81 kW. Slabší verze budou sice pravděpodobně levnější, ale dynamika není zrovna oslnivá.
1.4 TSI 103 kW (CHPA)
Nejlepší poměr výkonu a spotřeby! Čtrnáctistovka umí jezdit pod šest litrů na sto, ale když jí trochu šlápnete na krk, má skvělou dynamiku. Pro rodinné kombi ideální motorizace, se kterou se dá bez problémů cestovat i na větší vzdálenosti po dálnici. Podobně jako u jedna-dvojky se i tady někdy objevují problémy s vodní pumpou.
1.8 TSI 132 kW (CJSA)
Osmnácstistovce se nutně nevyhýbejte, i přes relativní spolehlivost je konstrukčně docela složitý a závady budou drahé na řešení. Smysl dává možná tak ve verzi Scout, u které nemá seškrcený krouticí moment na 250 Nm, jako je tomu u varianty s manuální skříní. Nezdá se to, ale těch 30 Nm je sakra znát, navíc je celkově příjemnější i nástup výkonu. Bohužel, spotřebou zrovna nevyniká, pod 8 litrů na sto se s 1.8 TSI jezdit prakticky nedá, obvyklejší je spotřeba začínající devítkou, nebo dokonce jedničkou.
2.0 TSI 162 kW, 169 kW, 180 kW (CHHA, CHHB, DLBA)
Výsada Škody Octavia RS, která nezlobí a jede opravdu skvěle. Pozor ale na to, o jakou verzi agregátu se jedná. CHHA a CHHB jsou sice starší, ale mají dvojí systém vstřikování – přímý a nepřímý. Zabraňuje to karbonování motoru a dalším problémům. DLBA není vyloženě citlivý motor, ale má už jenom přímé vstřikování, takže tendence ke karbonování zde budou a časem bude muset pravděpodobně dojít k dekarbonizaci.
Zdroj médií: Depositphotos.