Třetí Škoda Octavia byla představena v roce 2012 a ve výrobě se udržela do roku 2019. V roce 2017 si prošla poměrně kontroverzním faceliftem.
Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace 2012-2019 (1. díl)
Články na téma Škoda Octavia:
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 2. generace (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 2. generace (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 2. generace (3. díl) – naftové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 1. generace 1996-2010 (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 1. generace (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 1. generace (3. díl) – naftové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace 2012-2019 (1. díl) - právě čtete
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Škoda Octavia 3. generace (3. díl) – naftové motory
- Škoda Octavia dostala decentní facelift
Oktávka je sice nudné auto, ale snad s výjimkou verze RS si ji nikdo nekupuje pro nějaké zážitky za volantem. Konstrukčně je velmi robustní a zejména s jednoduchou zadní nápravou je to vůz, který lze provozovat se skutečně malými náklady. Obří výhoda octavie je především kufr (590 litrů, respektive 610 litrů u kombíku) a pak také vnitřní prostor, a to i na zadních sedadlech. Uvnitř je vše logicky uspořádané, nikde nejsou žádné ergonomické prohřešky a velmi použitelné je auto i na delší cesty.
Čeho bychom se vyvarovali, je nákup vozu s automatickou převodovkou. DSG trpí na nevýměny oleje a snad jen v případě opravdu lehce ojetého kusu bychom zvažovali variantu s automatem. Co určitě při koupi řešte, je stav podvozku. Reznout by neměl, ale docela často lze narazit na prasklou pružinu. Není to nikterak drahá závada, ale zejména u předfaceliftových aut se to prostě děje.
Koroze karoserie se zde prakticky nevyskytuje. Ani obligátní víko kufru už není problematické, takže pokud někde začínající rez zaregistrujete, půjde pravděpodobně o místo, které utrpělo nějaký ťukanec nebo větší nehodu. Tovární lakování i protikorozní ochrana jsou kvalitní a málokterá octavia začne korodovat jen tak sama od sebe.
Online inzeráty Škoda Octavia 3. generace
Trochu pastí jsou někdy firemní ojetiny. Poznáte je tak, že mají obvykle základní výbavu a naftový motor, nicméně nemusí to být pravidlem. Lepší je vybírat vybavenější kousek od soukromníka a vždy samozřejmě řešte historii.
Problematický facelift
Roku 2017 nahradil vcelku neutrální podobu oktávky design, jehož nejvýraznějším prvkem byly rozdělené přední světlomety. Přijetí bylo velmi rozpačité a do dnes někteří fanoušci značky označují tento krok za velmi špatný. Je pravda, že to chtělo asi velkou odvahu, sáhnout takto dramaticky do podoby vozu, jehož úspěch je částečně založen na tom, že není ničím nijak výrazný. Jedna linka a co to udělá...
Co si ohlídat:
Navigace – některé kusy s lepší výbavou, která obsahovala satelitní navigaci mají problém s infotainmentem. Zejména se to týká systému Columbus. Vyzkoušejte, jak rychle se chytne GPS a jestli při procházení menu prostředí nezamrzá.
Vodní pumpa – u motorů 1.2 TSI a 1.4 TSI někdy netěsnila úplně dobře a unikala chladicí kapalina. Podívejte se pod auto, jestli tam nenajdete pár kapek nebo i větší skvrnu.
Škrabka – oblíbená Simply Clever věcička, která se velmi často „ztrácí“. Zejména v autobazarech se dá najít až nápadně velké množství aut, kterým škrabka na led chybí. Jasně, je to věc za pár kaček, ale i tak je fajn mít výbavu kompletní, ne?
DPF – některá auta, zejména provozovaná řidiči taxislužeb, které si trojkovou oktávku velmi oblíbily, mají ucpaný filtr pevných částic. Kombinace městského provozu a naftového motoru s DFP není dobrá, proto u dieselů s ne úplně jasnou minulostí doporučujeme diagnostiku této drahé komponenty.
Zdroj médií: Depositphotos.