V minulém roce bylo v Německu vyrobeno nejméně aut za poslední téměř čtvrt století. Pokles produkce o devět procent na 4,66 milionu nově vyrobených vozů spustil vlnu propouštění i ve velkých automobilových koncernech.
Výroba automobilů v Německu klesla na 23leté minimum
Německá automobilová výroba utrpěla hlavně slábnoucí poptávkou ze zahraničí, na domácím trhu naopak prodeje v roce 2019 vzrostly. Německý trh zaznamenal nárůst o 5 % - bylo zaregistrováno 3,6 milionu nových aut, což je nejvíce od roku 2009.
Pozice Německa jako světové průmyslové velmoci je z velké části postavena právě na automobilovém průmyslu. Toto postavení je v současné době ohroženo díky rostoucím obavám ze znečištění, které byly podpořeny skandálem s emisemi dieselových motorů automobilky Volkswagen z roku 2015. Významnou roli hraje také současné zpomalování ekonomiky. Dokonce i velcí hráči německého automobilového průmyslu jako Daimler, Volkswagen a Continental proto snižují náklady a spouští vlnu propouštění zaměstnanců. V celosvětovém měřítku očekává německá automobilová asociace VDA v letošním roce další pokles výroby z 80,1 milionu na 78,9 milionu vozů.
Na druhé straně vynakládá automobilový průmysl miliardy eur na vývoj čistších aut a autonomních vozů. V roce 2019 Německo upevnilo svou pozici největšího trhu s elektrickými auty před druhým Norskem. Podle nejnovějších dat zde bylo prodáno 63 281 elektromobilů. Tento trend podpořilo představení nového konceptu elektrického auta automobilky Mercedes-Benz inspirovaného filmem Avatar na letošním veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. Nicméně, z důvodu menší náročnosti montáže elektromobilů, a tudíž i nižší potřeby pracovních sil, se předpokládá příchod další vlny propouštění v tomto odvětví.