PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Ženský test Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

12. 8. 2020 8 min. čtení diskuze (0) Testy Opel

Corsa se vyrábí již 40 let a na konci loňského roku Opel představil už šestou generaci vozu. Jedná se tak dlouhodobě o nejprodávanější vůz automobilky Opel a zároveň o přímého konkurenta pro Škodu Fabii nebo Renault Clio.

Foto: Lucas Zrust - Opel Corsa GS Line

Pozorným čtenářům možná neuniklo, že Opel už není tak německý jako kdysi. Začlenil se do francouzské skupiny PSA, a to mu dle mého velmi prospělo. Ostatně nepřipomíná vám auto svým tvarem nápadně jiný francouzský hatchback? Ano, je to Peugeot 208. Obě auta totiž stojí na stejné platformě CMP.

Automobil má sice základ francouzský, ale vzhled je čistě německý - tedy konzervativní v porovnání se zmíněným Peugeotem 208. Ten je svým stylem střelený a bláznivý, no prostě ze země galského kohouta. Všechny varianty Corsy jsou dostupné ve čtyřech výbavových stupních, a to Corsa, Edition, Elegance a GS Line.

Opel Corsa GS Line

Exteriér

Testovaný model se mi dostal do rukou v oranžové barvě s černou střechou. Auto bylo obuto na 17" kolech. Je to dokonalá souhra detailů, protože když připočtu nenápadný zadní spoiler, lízátko na předním nárazníku a kapkovitě dolů svedenou střechu ve stylu kupéčka, už tu přede mnou nestojí pouhý maličký městský hatchback, ale sportovní vozítko, které slibuje zábavu a super jízdu. No tak uvidíme.

Pokud bychom Corsu srovnávali s předchozí generací, tak nový model je lehčí o 108 kilogramů. Corsa se tak se základní benzínovou motorizací svou hmotností dostává neuvěřitelně pod jednu tunu váhy. Vzhledem k tomu, že se svým způsobem ve výbavě GS Line jedná o lehce sportovní auto, zapracovalo se také na aerodynamice vozu. K tomu náleží optický paket. Jedná se o už zmiňované lízátko - jinak řečeno sportovní nárazník (vpředu i vzadu), chromová koncovka výfuku a ambientní vnitřní osvětlení.

Opel Corsa GS Line

Interiér

Auto mi zvenku přišlo poněkud maličké, ještě k mé nadstandardní výšce - tedy 182 centimetrů - jsem si vedle něj připadala trochu jako obr. Co mě ale překvapilo - a mile, byl vnitřní prostor, který na mě působil vzdušně. Černý interiér ladil se stejně černým polstrováním stropu, kde se naštěstí nachází panoramatické okno a roletka, kterou šlo snadno odtáhnout. Díky bohu za to, protože jinak interiér působil docela ponuře. Skoro jako byste byli v rakvi. "Rozsvícení" interiéru nepomohl ani šedočervený dekor na palubní desce. Na první pohled totiž tento povrch vypadal poněkud lacině.

Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že Corsa je auto, které se základní výbavou začíná na 300 tisíc korunách, nelze tedy očekávat, že interiér bude odpovídat standardům vozů vyšší třídy, které jsou několika násobně dražší. Přesto si nemyslete, že se jedná o nějaký šunt. To ani náhodou. Použité tvrdé plasty jsou nutné zlo, kterému se v této cenové hladině nevyhnete. Naštěstí jsou dobře slícované a nevržou.

Nicméně, co se týká funkčnosti, je všechno na svém místě. Kožený multifunkční volant se v rukou drží super, protože zejména při ostrém průjezdu v zatáčkách potřebujete obě ruce, které zbytečně nesklouzávají z povrchu. Ruční brzda je u vozu elektrická, což mi u sportovněji laděného vozu přijde trošku škoda.

Opel Corsa GS Line - interiér

Stará klasika vítězí nad modernou

Startuje se klasicky, což mně osobně moc nevadí. Alespoň nemusím myslet na to, kam jsem položila klíček a proč ho teď nemůžu najít. Mnohé řidiče jistě potěší, že důležité volby - jako je třeba asistent hlídání vozu v pruhu nebo ovládání klimatizace a teploty - zůstaly v podobě klasických tlačítek, takže nemusíte složitě hledat v infotainmentu, než se doklikáte na tu správnou stránku. Zastávám názor, že ne vždy musí být všechno za každou cenu moderní a dotykové. Stejně jako mě, vás jistě potěší, že jakmile si vypnete například asistenta držení v pruhu, tak po znovu nastartování zůstane stále vypnutý, dokud ho sami nezapnete. A to se týká všech asistentů, kromě známého start/stop systému. Ten se pokaždé znovu zapne.

Budíky jsou analogové a díky tomu skvěle přehledné. Někomu to možná přijde poněkud staromódní a že se snad Corsa zasekla někde před pěti lety, ale na druhou stranu ve středu palubové desky se nachází dotykový displej, který je zapuštěný do panelu a netrčí tak do prostoru jako například u konkurenčního Clia. Tady to tak nějak k sobě prostě všechno nenásilně pasuje. Infotainment je dotykový a reaguje na povely poměrně rychle. K dispozici je samozřejmě Apple Car Play a Android Auto.

Co mi trochu v interiéru vadí, je, že mu zcela chybí středová loketní opěrka. Já jsem celkem zvyklá si na ní ruku odkládat. V momentě, kdy jsem si onen fakt neuvědomila, mi ruka spadla jen tak do prázdna, což je poněkud zvláštní pocit. Další co se mi na voze nelíbí, je, "áčkový" sloupek, který je na poměr malého auta hodně široký. Bohužel se mi několikrát stalo, že se mi za něj skrylo auto - a to je velký problém. Při jízdě musí být člověk obezřetný.

Opel Corsa GS Line - zezadu

Trocha akrobacie není na škodu

Pár slov k sedačkám, které mají být sportovní, ale v praxi to tak úplně není. Sedák je delší než u běžných aut, což je super, ale nepřijde mi, že by sedadla nějak extra držela tělo na svém místě, přestože mají boční vedení. Pro mě nebyla ani moc pohodlná, nicméně barevný dekor, který se táhne středem sedačky, je pěkný a ladí se zbytkem interiéru.

Přesun na zadní sedačky je poněkud těžší. Musím nejdřív zdolat poměrně úzké dveře, takže aby si člověk vůbec sedl, chce to trochu cviku a akrobacie, a to bez nadsázky. Problém také nastává, pokud na místě řidiče nebo spolujezdce sedí vyšší člověk, tudíž si musí logicky posunout sedačku a tím se omezuje prostor vzadu. Pokud by za takovým člověkem měl sedět další vysoký a dlouhonohý, pak by mohl mít trochu problém a cesta by nebyla už tak komfortní. Nehledě na to, že zadní část interiéru působí ještě ponuřejším dojmem. Co se týká kufru, vejde se do něj 309 litrů. Pro vozy této třídy je to zcela optimální číslo.

Asistenční systémy

Dobrá zpráva je, že pro Corsu je už v základní verzi k dispozici široká paleta asistenčních systémů. Tedy například varování před čelní kolizí s automatickým nouzovým brzděním či detekce chodců, tempomat s omezovačem rychlosti, upozornění před vybočením z jízdního pruhu, upozornění na únavu řidiče nebo rozpoznávání značek.

Dále jsou zde senzory mrtvého úhlu a asistenty parkování - od parkovacího asistentu vpředu i vzadu až po 180° panoramatickou parkovací kameru na zádi. Poprvé se v Corse objevuje i systém udržování v jízdním pruhu. Jestliže detekuje nezamýšlené vybočení, upozorní řidiče výstražným signálem a korekčním pootočením volantu. Za příplatek si můžete pořídit Opel Connect pro přímé spojení s asistenční centrálou při poruše nebo při nouzovém volání v případě nehody.

Opel Corsa GS Line

Motor, jízdní vlastnosti, spotřeba

Opel Corsa nabízí různé motorizace. Ve většině případů jde o tříválcovou dvanáctistovku s turbem, která nabízí výkon 74 kW nebo 96 kW. K dostání je varianta také bez turba s výkonem 55 kW. Zvolit si v nabídce můžete i turbodiesel 1.5 CDTI se 75 kW. Testovaný vůz byl v silnější variantě s tříválcem a turbem, který nabízí zážitek se 130 koňmi. Točivý moment 230 Nm přichází už při nízkých otáčkách a to konkrétně při 1750 ot./min. Motor tak dobře ladí s hydroměničovým automatem, který zajišťuje uhlazené řazení. Automatická převodovka má 8 stupňů. Při zvyšování rychlosti není rozpoznatelné žádné divné cuknutí nebo nekomfort při změně rychlosti. V tomto směru se vše povedlo na jedničku.

Co se týká spotřeby, tak ta je pro mě poněkud zklamáním. Možná by nebyla, kdyby se v autě nacházela větší nádrž. Bohužel s objemem nádrže 44 litrů, moc daleko nedojedete. Vystačí zhruba na 600 kilometrů, a to ještě velmi záleží na jízdním režimu řidiče. Samozřejmě, pokud budete jezdit na eco režim, pak vám jízda po městě a okolí moc nesežere. Ale jak jsem už avizovala, automobil je ve verzi GS Line, tudíž nabízí kouzelné tlačítko režimu sport. Po zapnutí se nestačíte divit, kam vám mizí benzín. S mírnou jízdou se tedy připravte na spotřebu okolo 6 až 7 litrů na sto, pokud ale pojedete svižněji a po dálnici, pak je třeba počítat s vyšším číslem - klidně i 9 litrů.

Opel Corsa GS Line - interiér

To mi připomíná ještě jednu věc. Stále je to malý hatchback, tak je jasné, že jízda po dálnici nebude zrovna jedna z nejpříjemnějších. V tomto ohledu není auto moc dobře odhlučněno, alespoň mně to tak přišlo, a tak pokud to není nutné, je lepší se zdržovat spíše v okolí města, kde se autu líbí mnohem víc.

Když už si kupujete auto s GS Line verzí, tak zjevně nebudete moc přemýšlet nad tím, kde a jak ušetřit. Navíc po zapnutí sport režimu uši polechtá příjemně dravý zvuk, který je zesílen reproduktorem. Nesmíme zapomínat na to, že je Corsa malá, ale taky lehká. Na okreskách doporučuji mít obě ruce na volantu a věnovat se plně řízení, protože při špatném najetí do zatáčky může snadno autu odskočit zadek a je třeba reagovat rychle a hlavně bezpečně. Obzvlášť když se řítíte proti druhému autu jehož řidič má při pohledu na vás už smrt v očích.

Není to ale tak, že by vás auto zkoušelo. Naopak. Řízení je přesné, za což vděčí zejména své nízké hmotnosti. Podvozek je naladěný měkce a přesto, že by se to nemuselo zdát, filtruje nerovnosti na vozovce dost solidně. Jízda s Corsou je jedna radost, neboť se auto chová v určitých situacích velmi mrštně a snadno ujede silnějším vozům. Je třeba ale nezapomínat na určitou dávku respektu k rychlé jízdě.

Opel Corsa GS Line

Závěr

Nová Corsa pro mě osobně byla překvapením. V mnoha ohledech dospěla. Super podvozek zaujme zejména náročné řidiče, kteří nechtějí při jízdě cítit každý výmol na cestě, ale zároveň si chtějí užít zábavu v zatáčkách. Příjemná je bohatá výbava včetně asistenční systémů už v základu. Až na pár detailů jako je tlustý A sloupek nebo gymnastické nastupování na zadní sedadla, se šestá generace povedla. Nejenže dobře jezdí, ale také dobře vypadá.

Zdroj médií: redakce.

+

  • cena
  • super podvozek
  • jízdní vlastnosti
  • sportovní vzhled
  • velká škála asistenčních systémů v základu

  • obtížné zadní nastupování
  • tmavý až ponurý interiér
  • široký "A" sloupek
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články