PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Dopravní konference Pardubice 2024

6. 9. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Kongresové centrum Palác Pardubice hostilo první část dvoudenní akce, která spojuje Dopravní konferenci a Silniční veletrh. Obě části jsme samozřejmě navštívili.

Dopravní konference Pardubice 2024

Vzhledem k tomu, že se jednalo už o třináctý ročník, odvažujeme se označit Dopravní konferenci za již tradiční akci. Organizace byla samozřejmě skvěle zvládnutá, Kongresové centrum má obří výhodu v tom, že je v centru Pardubic a parkovat tam můžete v době konání Dopravní konference za stovku po celý den.

Začíná se jídlem

Poměrně příjemný je i start, který je formou rautu v předsálí. Důležité je, moc se nepřecpat, protože potemnělý sál v kombinaci s plným žaludkem může svádět k podřimování.

Raut na Dopravní konferenci

Zahájení se ujala moderátorka Jana Peroutková, kterou možná znáte z ČT. Tuto volbu nezbývá než ocenit, protože u spousty podobných akcí na moderátorech popravdě trochu šetří a bývá to pak hodně znát.

Bez zbytečných řečí by to bylo lepší

Pokud bychom měli něco z Dopravní konference vyřadit, byl by to úvodní bod programu, kdy má kratší řeč zpravidla několik místních politiků. Ano, chápeme, že je potřeba nahnat nějaké politické body. Ale když má „krátkou“ zahajovací řeč o tom, jak si váží práce cestářů a všech, kteří se v kraji o dopravu starají, šest lidí po sobě, tak to znamená čtvrt hodiny nebo dvacet minut nudy. Pohledem politiků je to pochopitelně lákavá možnost promluvit k většímu množství lidí, navíc zadarmo, a zabalit to do poděkování. Pro příště bychom však byli raději, kdyby se úvodu ujal jeden člověk, v krátké řeči vyklopil to nejnutnější a šlo se na věc. Od řečnění jsou tu politické debaty.

Prezentace bez výhrad

Pozitivní bylo, že ani jeden z řečníků vyloženě nenudil. Jiří Svoboda pobavil reálnými zkušenostmi z jednání s politiky z místních samospráv, Radek Mátl zase perfektně shrnul fakta. On má vůbec zajímavé proslovy, při kterých je evidentní, že mu to neskutečně pálí a musí se hodně krotit, aby neodbočoval a udržet nějaké rozumné tempo, kterému budou stíhat i posluchači v sále.

Vše se samozřejmě točilo primárně kolem dopravních staveb Pardubic, Hradce Králové a obou krajů. Od nových vlakových zastávek, až po obligátní téma budování nových úseků dálnic a podobně. Ono takhle když si to poslechnete komplexněji, než shrnuté ve třicetivteřinové reportáži, tak trochu začnete chápat, jak náročné to je a jaké všechny problémy se musejí za pochodu řešit. Viz. například schválení a povolení stavby a následný objev bobří rodinky, kvůli které musel začít celý administrativní proces stavby zase od začátku.

Průšvih s digitalizací

Vícero prezentacemi se neslo i téma povzdechu nad digitalizací stavebního řízení, které reálně může ohrozit čerpání dotací. Ty je totiž nutné vyčerpat do určitého data. Jakmile se nepovede stavbu v termínu schválit, tak už nemá moc smysl ani začínat, protože stejně bude chybět velká část prostředků a jejich alokace klasicky z rozpočtu je takříkajíc na dlouhé lokty.

Sympatické bylo, že prezentující si tentokrát opravdu velmi bedlivě střežili vymezený časový prostor na prezentaci. Akce se tak neprotáhla o moc, ale skončila asi s půlhodinovým zpožděním, což je akceptovatelné.

Zdroj info: autorský text.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články