🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Nejzajímavější prezentace Dopravní konference 2024

10. 9. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality

Na letošní Dopravní konferenci v Pardubicích nás zaujaly především dvě prezentace. Jednu měl Zdeněk Semorád a druhou Radek Mátl. Nechyběla jim faktičnost, ale ani vtip.

Nejzajímavější prezentace Dopravní konference 2024

Nerespektování návozových tras

Zdeněk Semorád je vedoucí odboru dopravy Pardubického kraje, takže logicky do věcí „místních“ vidí jako málokdo. Kromě dalších faktů ukázal i jeden problém, který úzce souvisí s většími dopravními stavbami.

Jako příklad si vezměme klasické témadálnice. Při každé rekonstrukci, větší opravě, nebo dokonce stavbě, jsou stanovené nějaké návozové trasy. To jsou předem vybrané a určené úseky, po kterých má jezdit těžká technika s materiálem na stavbu, ale také ze stavby. Obrovský problém ale je, že zasmluvnění dodavatelé tyto trasy moc nerespektují. Vedou většinou po hlavních silnicích a zcela na rovinu – nejsou zpravidla nejkratší.

Úsporu přináší zkracování návozových tras dodavateli přes různé vesničky a podobně. Využívají se tedy silnice třetích tříd, takové ty klasické „spojovačky“. Jenže právě ty jsou kolikrát stavěné někdy v padesátých letech a dimenzované jsou samozřejmě na tehdejší intenzitu provozu, kdy se jezdilo hlavně po středu vozovky, protože potkat auto v protisměru se nestávalo moc často. Na takovou silničku vjede plně naložený nákladní vůz, což už samo o sobě ničemu neprospěje, ale to nejhorší teprve přijde. Potká se třeba s autobusem jedoucím z opačného směru a musejí se vyhnout. Náklaďák tak najede na kraj a je problém, protože ten okamžitě začne praskat a ujíždět.

Zdeněk Semorád – prezentace

Stačí týden dva a místní vidí, že najednou je silnice nějaká popraskaná a rozbitá, po první zimě bude prakticky nesjízdná, kolik na ní bude děr. Další věc je samozřejmě zvýšený provoz v obcích, kde je jinak absolutní klid a najednou tam desetkrát do hodiny projede naložená tatra. Místní pak logicky jakékoliv práce na dálnici doslova nesnášejí a jsou už z principu proti.

Kladívka Radka Mátla

Mátlovy prezentace jsou tradiční ozdobou Dopravní konference. Má talent zaujmout a docela mu to odsýpá, letos to bylo hodně o rozpočtech a jelikož letos bude hodně úseků zprovozněno, nezapomněl se samozřejmě generální ředitel ŘSD pochlubit i mapkou, na kterou se moc hezky dívalo.

Radek Mátl – prezentace

Nejvtipnější však byl závěr jeho prezentace. Pan Mátl má totiž v kanceláři jakési věšáčky na kladívka pro poklepávání na základní kameny staveb, což je také součást jeho práce. Nevím, jestli tím chtěl něco naznačit, ale poklepal už prý na tolik kamenů, že na další už údajně nemá místo, zkrátka se mu kladívka do kanceláře nevejdou.

Zdroj info: Radek Mátl, Zdeněk Semorád.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články