Za plně vybavenou Škodu Kodiaq můžete dát i 1,5 milionu. Neudělejte v konfigurátoru zbytečnou chybu. Poradíme, za co se vyplatí peníze utratit, a kde naopak ušetřit.
Jak si nejlépe nakonfigurovat nový Kodiaq a ušetřit
Články na téma Škoda Kodiaq:
- Škoda Kodiaq RS – spotřeba
- Škoda Kodiaq RS – rozměry
- Škoda Kodiaq RS – cena a konfigurace
- Test: Škoda Kodiaq RS – benzín mu sluší
- Zapřáhli jsme karavan za novou Škodu Kodiaq
- Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby s karavanem
- Jak si nejlépe nakonfigurovat nový Kodiaq a ušetřit - právě čtete
- Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby
- Test Škody Kodiaq: Se vzhledem jsem bojoval, jinak je to ale auto, o které se jednou popereme
Nová Škoda Kodiaq je na trhu stále žhavou novinkou. Dokonce očekáváme, že se některé její verze teprve představí. Prozatím však můžete volit tři výbavové linie. Z pohledu dostupných motorů se mladoboleslavská automobilka rozhodla pro jednoduchost. Pod kapotou tedy nalezneme dvoulitrový diesel ve dvou verzích a benzinový motor o objemu 1,5 litru, který je k dispozici jak v mild hybridním, tak v plug-in hybridním provedení.
Vrcholná varianta s dvoulitrovým TSI bude pravděpodobně představena až s příchodem sportovní verze RS. Cenový rozdíl mezi nejlevnější a nejdražší verzí činí prozatím 190 000 korun. Dále je třeba zmínit, že Kodiaq může být z výroby dodán v devíti různých barevných odstínech, přičemž za metalízu se u nižších výbav platí příplatek 19 000 korun. Novinkou v nabídce je odstín Zlatá Bronx, který můžete vidět na fotografiích.
Specifikace výbavových stupňů
Aktuálně je Kodiaq dostupný ve výbavových stupních Selection, který tvoří základ, a vrcholném Exclusive Selection. Mezistupněm je výbava Sportline, která, jak název napovídá, hraje na sportovní notu úpravou vnějšího i vnitřního designu. V minulé generaci jsme se nakonec dočkali i luxusní verze Laurin & Klement a sportovního RS. Zatím je však pomyslným vrcholem Exclusive Selection, která obsahuje veškeré trumfy největšího SUV z Mladé Boleslavi – například Matrix LED světlomety, výborná ergonomická sedadla s masážní funkcí, panoramatický kamerový systém, lepší audio Canton a další.
Důležité však je, že za spoustu těchto prvků lze připlácet i u základní Selection. V konfigurátoru tedy lze i základ dovybavit podobně jako Exclusive Selection. Jenže z finančního hlediska je to nesmysl, protože v tu chvíli přeplácíte desítky tisíc korun navíc. Takže pokud chcete plnou palbu se vším všudy, berte Exclusive Selection a neohlížejte se. Pár negativ to však s sebou nese. Někomu se například nemusí líbit výhradně kožený interiér. Taky se musíte smířit s tím, že malá kola vám jsou zapovězena – základem jsou osmnáctky, připlácet můžete za devatenáctky i dvacítky.
Pokud vám přesně toto nevyhovuje, tak právě pro vás je tu Selection a pečlivý výběr v konfigurátoru. Prvně můžete volit slušivý látkový interiér Loft – jen tím ušetříte 50 000 korun. Za 45 000 korun je tu pak o něco exkluzivnější provedení interiéru Lounge. Základní výbava však nikdy nemůže mít lepší přední sedadla s funkcí odvětrávání a masáže. Základem jsou také jen 17" kola, čímž sice šetříte nemálo peněž a s největší pravděpodobností dostanete o něco pohodlnější auto, ale nemáte například možnost připlatit za největší dvacítky. Pečlivou volbou příplatků lze pak „základního“ Kodiaqa vyladit.
Za co se vyplatí připlatit?
Cenový rozdíl mezi výbavou Selection a Exclusive Selection činí rovných 245 000 korun. Máme tedy přibližně budget, který můžeme základního Kodiaqa dovybavit. Postupně si projdeme nejlepší položky:
- paket Drive plus – V rámci paketu Drive Plus je zahrnut adaptivní podvozek s tlumiči DCC+. Adaptivní tlumiče za příplatek 30 000 korun jsou téměř nezbytnou volbou, protože jízda s nimi je jednoduše vynikající.
- Komfort (plus) paket – Ať už tomu věříte, nebo ne, Kodiaq v základní výbavě nenabízí bezklíčový přístup. Pokud o něj máte zájem, budete muset zaplatit nemalých 33 000 korun, v paketu je alespoň navíc elektricky ovládané víko kufru či elektricky nastavitelná sedačka řidiče. Nebo připlaťte rovnou 60 000, což je sice nemálo peněz, ale navíc získáte praktickou dvojitou podlahu v kufru, rezervní kolo a překvapivě dobře hrající audio Canton.
To bychom měli takový základ, který každodenní používání Kodiaqu výrazně vylepší. Stále však máme poměrně velký cenový polštář oproti top vybavenému vozu. Nyní se tak podíváme na příplatky, které je dobré mít, ale nejsou nezbytné:
- LED Paket – Jak už název napovídá, za příplatek 40 000 korun získáte vylepšená světla. Konkrétně jde o Matrix LED přední světlomety a atraktivnější zadní světla s animovanými směrovkami. Tento příplatek má smysl hlavně pro ty, kteří často jezdí v noci.
- Klima paket – Za 8 500 korun si můžete pořídit vyhřívaný volant a vyhřívané zadní sedačky. V zimě je to skvělá volba a my bychom v tomto případě peníze určitě investovali.
- Asistovaná jízda – Tady se dá poměrně dobře ušetřit. Můžete zvolit paket Asistovaná jízda 1,5+ s adaptivním tempomatem a asistentem pro jízdu v kolonách za 16 000 korun, což většině lidí postačí. Nebo můžete sáhnout po verzi 2.0+ za 30 000 korun, která navíc zahrnuje automatické parkování a panoramatickou kameru. Obraz kamery však není příliš kvalitní a automatické parkování zřídka využijeme. Osobně bychom tedy zvolili levnější variantu.
- Family paket – Jak název napovídá, Family paket je určen především pro rodiny. Ale záleží na úhlu pohledu... Za 12 000 dostanete držák na tablet, boční airbagy vzadu a úplně zbytečné rolety zadních oken. Chytrým prvkem jsou gumové ochrany dveří, které se po jejich otevření výklopí a ochrání jejich hrany. Nicméně pochopíme, pokud po tomto paketu nesáhnete.
- Transport paket – Za 3 500 korun uděláte z Kodiaqu tu správnou praktickou škodovku. V ceně je síťový program, cargo elementy a háčky i oboustranný koberec v kufru. Za nás jasná volba.
Od dosažení maxima možného pro základní výbavu Selection už nás dělí jen jedna položka – Infotainment Navi s větší 13" obrazovkou za 25 000. V základu je pouze 10" obrazovka, ovládání i funkce jsou ale vesměs stejné, chybí pouze vestavěná navigace. Ale pozor, vestavěná navigace se dnes pojí s dalšími funkcemi. Adaptivní tempomat například podle vestavěné navigace uzpůsobuje svou jízdu v zatáčkách, s navigací se pojí také některé funkce plachtění. Oproti Exclusive Selection také základu chybí head-up displej.
Chytrou volbou příplatkové výbavy se na Kodiaqu dá slušně ušetřit a v klidu postačí i základní výbavový stupeň. Pro někoho může být zajímavá i verze Sportline, která v základu vyjíždí bohatěji vybavená a některé příplatkové pakety nabízí za sníženou cenu. Připlácet pak samozřejmě můžete za panoramatickou střechu nebo praktické výklopné tažné zařízení, ale to je stejné pro všechny výbavy.
Zdroj médií: Radim Krejčík.
Diskuze (1)
To jsou nesmyslné příplatky.