🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby

23. 9. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Testy Rádce motoristy

Do testu nám dorazila Škoda Kodiaq 2,0 TDI. Jedná se o nejvhodnější možnou motorizaci pro největší mladoboleslavské SUV? A co spotřeba?

Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby

Škodovka v krátké době představila dvě klíčové novinky mířící na vrchol nabídky tuzemského výrobce. Zatímco Superb má v nabídce i dvoulitrový benzín, který bychom za naftu klidně vyměnili, Kodiaq si zatím musí vystačit jen s benzinovou patnáctistovkou – dvoulitr zřejmě můžeme očekávat až s příchodem varianty RS. Prozatím je tak vrcholem nabídky Škody Kodiaq motor 2,0 TDI ve výkonnější specifikaci, se kterou se pojí pohon všech kol. 

Ve výsledku je naftová jednotka pro Kodiaq tou lepší volbou – SUV má přeci jen vyšší hmotnost a vyšší aerodynamický odpor, což jsou parametry, které silné naftě zkrátka nahrávají. Nechceme tvrdit, že by snad benzinová patnáctistovka byla špatný motor, v případě Kodiaqu je však vhodná zejména na městský provoz. Zajímavou volbou může být vylepšený plug-in hybrid, ten ale také není vhodný pro každého.

Motor škrtí emise

Jaké jsou tedy parametry Škody Kodiaq 2,0 TDI v testu? Pod kapotou se nám dostalo silnějšího provedení. To znamená výkon 142 kW (190 koní) a točivý moment 400 Nm. Je to právě točivý moment, který novému SUV dává dynamiku a nutno říci, že ho sedmistupňová automatická převodovka dokáže krásně využít. Sladění pohonné soustavy bychom označili za téměř bezchybné. Naftová jednotka má však jeden škraloup, na který jsme si v průběhu testu museli zvykat.

Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby

Největší problém byla reakce na stlačení plynového pedálu při rozjíždění z nulové rychlosti. S takovými papírovými parametry bychom čekali, že Kodiaq hbitě vypálí z místa. Jenže to se nedělo. Vždy jsme totiž museli několik okamžiků počkat, než se pořádně nafouklo turbodmychadlo a motor dosahoval plného výkonu. Hledejme za tím snahu o minimalizaci emisí – právě při rozjezdech jsou totiž nejvyšší, protože je potřeba rychle roztočit turbodmychadlo. Obrazně řečeno tak Kodiaq jezdí nejlépe takzvaně na půl plynu.

Škoda Kodiaq 2,0 TDI – spotřeba

Teď ale k tomu nejdůležitějšímu. Výrobce udává tabulkovou průměrnou spotřebu 6 až 6,6 litru nafty na 100 kilometrů. S tím lze souhlasit, protože v rámci našeho společného týdne jsme se dlouhodobě drželi přesně v tomto rozmezí. Svižnější řidiči budou spíše na vyšší hranici, naopak klidnější řidič se dokáže dlouhodobě dostat i pod tyto hodnoty. To je ostatně věc, která nový Kodiaq symbolizuje. Kvůli vyšší hmotnosti a odporu karoserie se totiž jeho apetit dokáže pohybovat v poměrně širokém okně.

Není tedy vůbec žádný problém zajet trasu se spotřebou 5,3 litru nafty na 100 kilometrů. Ano, na jedné cestě se nám povedlo dostat spotřebu i do hodnot začínajících čtyřkou, ale to byl spíše ojedinělý zážitek. Na druhou stranu si Kodiaq umí říct i o více než sedm litrů. Zejména na dálnici, kdy se drží svižné tempo, stoupá spotřeba právě na hodnoty začínající sedmičkou. Výše se však s velkou pravděpodobností jen tak nedostanete, a tak lze spotřebu nové Škody Kodiaq s motorizací 2,0 TDI považovat za velmi dobrou.

Škoda Kodiaq 2,0 TDI: test spotřeby

Na závěr jsme si nechali jeden tip. První generace Kodiaqu poměrně ve velkém využívala plachtění, což při správném použití dokáže ušetřit palivo. Druhé vydání to však zvládá pouze v režimu Eco. Ten kupodivu nijak zásadně neotupuje auto a funguje poměrně dobře. Když ale máte adaptivní podvozek DCC+, ochuzujete se režimem Eco o jeho nastavení. Proto jsme převážnou část týdne jezdili v režimu Individual, kde jsme do eko režimu přepnuli pouze pohonné ústrojí. Auto tak plachtilo a podvozek jsme si mohli nastavit podle sebe.

Zdroj info: Autorský text, Škoda.
Zdroj médií: Radim Krejčík.

Podobné články