🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Mini GPS lokátor na kolo

11. 9. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy GPS sledování vozidel Jak vybrat GPS lokátor

Elektrokolo nebo i solidní běžné jízdní kolo není levná záležitost. Krádeží neubývá, takže je na místě si majetek dobře zabezpečit.

GPS lokátor na kolo

Krom GPS lokátorů nejrůznějších typů od firmy REX jsme si vyžádali i jeden, který je primárně určen pro montáž na kolo. Tomu je přizpůsobeno vše, od tvaru pouzdra přes způsob montáže až po funkce.

Montáž GPS lokátoru na kolo

Lokátor dorazil v krabičce, kde byly i šrouby pro montáž do držáku pro cyklolahev. Ocenil jsem, že v balení se nachází i bit pro utažení šroubů, ale při bližším pohledu na jejich hlavičky jsem zjistil, že jsou to šroubky bezpečnostní. Něco podobného, jako se dává na kola u aut.

Bit tedy doporučuji neztratit a ačkoliv bude spousta kutilů mít asi tendence ho strčit do akušroubováku, nedoporučuji to. Pokud nemáte pravoúhlý šroubovák, nedostanete se přes rám kola pořádně ke šroubkům. Situaci naštěstí řeší sedmička klíč, s jehož pomocí se dá šroubek s nasazeným bitem dotáhnout, ale nervěte to „na krev“. Tělo lokátoru REXbike 2 je přeci jen z plastu, o tom bude řeč za okamžik.

Fajn je, že i s namontovaným lokátorem nepřijdete o držák na lahev, respektive montážní šrouby jsou natolik dlouhé, že projdou jak přes držák, tak i otvory v GPS lokátoru.

Konstrukce a funkce

Teď k tomu plastovému tělu. Použitý materiál si vynutila nutnost příjmu signálu. Kov by byl odolnější, ale jak zjistil pan Faraday, není to úplně optimální pro příjem a vysílání signálu. REXbike 2 totiž prijímá GPS signál a přes 4G síť odesílá svoji polohu na server.

Líbivým detailem je fakt, že tělo lokátoru je vytištěné na 3D tiskárně. V menších sériích je to levnější než výlisek, a to při zachování podobné kvality. Pokud se použije solidní filament (materiál pro tisk), je odolnost proti UV záření i ostatním vlivům identická, jako u kvalitního velkosériového výlisku.

Na těle lokátoru se nachází dále nabíjecí konektor standardu USB-C. Ten zajišťuje samozřejmě napájení. Baterie by měla vydržet asi 10 dní za předpokladu, že se bude bicykl pohybovat jednu hodinu denně. V režimu, kdy se kolo nepohybuje, ale je zabezpečeno, je výdrž 18denní. Ještě k tomu konektoru – musím ocenit, že výrobce nepoužil dodnes oblíbené micro USB a namísto toho vsadil na modernější standard.

Lokátor i alarm v jednom

Akumulátor je relativně malý, má jen 2600 mAh. Výrobce na to však šel fikaně – zařízení hlásí polohu jenom v případě, kdy je v pohybu. V tom mu pomáhá pohybový senzor, který rovněž slouží jako alarm. Kolo můžete mít třeba ve sklepě a kdykoliv se pohne, dozvíte se o tom pomocí notifikace na mobilním telefonu, samozřejmě lze ale lokátor nechat i odblokovaný, kdy nehlásí nic.

Testováním se teprve budeme zabývat. Jako necyklista jsem prvně nevěděl, jak lokátor vlastně otestovat. Nakonec jsem jej nainstalovat na kolo dcery, samozřejmě s jejím nadšeným souhlasem. Nebude to mít lehké, tohle zařízení, dcerka se s tím moc nemaže, kolo nechává na letním pařáku celý den, následně je schopna jej doslova vykoupat v řece. Už teď se ale těším minimálně na to, že ze společných výletů budeme mít záznam trasy. A samozřejmě vyzkoušíme všechny funkce lokátoru, včetně zabezpečení.

Zdroj info: REX Services.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články