🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Test: GPS lokátor na kolo

8. 10. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy GPS sledování vozidel GPS lokátor dle typu vozidla

Nejen u auta se hodí, vědět kdykoliv, kde se nachází. Zabezpečit lze i kolo nebo elektrokolo. A ta se často pohybují ve stejných cenových hladinách, jako solidní ojetá auta. 

Test: GPS lokátor na kolo

V minulém článku jsem řešil, jak REXbike 2 vypadá a jak se na kolo montuje. Rovněž jsem zmínil, že tělo lokátoru je vytištěné na 3D tiskárně. Na to jsem se dotázal i výrobce, který mi domněnku potvrdil a přihodil i model. Odhaluje vnitřní strukturu, , která tělo zpevňuje a dělá ho odolnějším.

Dovnitř, tedy na elektronickou část, jsem nenahlížel, jediné, na co se uživatel může mrknout, je konektor nabíjení. Překrývá ho gumová krytka, která zajišťuje určitou odolnost proti vodě, prachu a bahnu. 

Kabel bych prosil delší 

U nabíjení se na chvíli musím pozastavit. Oceňuji přítomnost USB-C konektoru. Na vícedenní výlet si tak stačí vzít s sebou jednu nabíječku, kterou nabijete mobil i lokátor. Z tohoto důvodu bych klidně ponechal adaptér s kabelem jako volitelné příslušenství. A když už jsme u toho kabelu, tak ten bych prosil minimálně dvoumetrový, ne vždy je možnost odstavit kolo dostatečně blízko zásuvce.

Oceňuji ale, že při nabíjení vidím, na kolika procentech aktuálně jsem a navíc i to, na jak dlouhou dobu jízdy mi energie vystačí. REXbike 2 totiž funguje poměrně chytře. Když kolo není v pohybu, tak se uspí a polohu hlásí s nižší frekvencí. Jakmile však pohybové čidlo zaznamená třeba i jenom otřes, přejde lokátor do „aktivního režimu“ a odesílá svoji pozici každých 30 sekund.

Hlídá i auto, a to velmi svědomitě 

Tím se dostávám k zajímavému poznatku. Když máte kolo v autě nebo na autě, hlídá se tím vlastně obojí. Jakýkoliv pohyb nebo drcnutí do vozidla, ale i třeba pohyb otevření dveří, se přenese na kolo. Pakliže je lokátor v zabezpečeném stavu, okamžitě přijde na mobilní telefon notifikace. 

Upřímně nemám tak drahé kolo, aby stálo za to, jej hlídat pomocí GPS lokátoru. Za to jsem využil jinou věc – hlídal jsem potomka. O prázdninách u nás platí, že kde je kolo, tam je dítě. Se souhlasem dcery jsem tedy nainstalovat lokátor a když jsem chtěl zkontrolovat, kde se potuluje, viděl jsem, že je třeba na hřišti, v lese nebo u řeky. 

Polohu je možné ukládat a zpětně sledovat, kdy se kde lokátor pohyboval, což jsme využili na výletech. Kdo na kole cestuje hodně, patrně toto ocení. Samozřejmě je možné exportovat trasu do GPX formátu a následně importovat do mapy.cz. 

Zabezpečí i cyklistu 

Na závěr jsem si nechal jednu specialitku. Tou je režim eCall + GPS, při kterém dochází k záznamu trasy, ale také se tím dá předejít neštěstí. Pokud totiž pohybový senzor zaznamená silnější náraz při jízdě, odešle do aplikace upozornění. Na to musí cyklista zareagovat, jinak dojde k odeslání polohy nastaveným kontaktům s upozorněním o možné nehodě

Aby však toto nastalo, je potřeba s kolem opravdu hodně třísknout. Zkoušel jsem to a ne, pád ze stojanu neznamená, že vám do minuty volají všechny kontakty, jestli jste v pořádku. 

Výdrž akumutátoru 

REX uvádí, že lokátor vydrží v režimu zabezpečení 18 dní a 10 dní zvládne, pokud se s kolem bude jezdit hodinu denně. Na zhruba dva týdny jsem neměl problém se dostat, pokud bude kolo v pohybu každý den několik hodin, budete nabíjet každé tři až pět dní. Jak jsem se informovali u výrobce, v přípravě je i režim pro delší výdrž akumulátoru. Při něm lokátor nehlásí polohu průběžne při jízdě a vydrží tak znatelně déle i pokud je kolo intenzivně používáno.

Cena 

Lokátor vychází na 3 990 korun, první měsíc služby máte zdarma. Měsíční poplatek za využívání je 100 korun s DPH s tím, že pokud zařízení vypnete a celý kalendářní měsíc nezapnete, není poplatek účtován. Lze tak na zimu přestat službu využívat a neplatíte nic. 

Zdroj info: rex.eu.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články