🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Nehoda motocyklu s autem – jak tomu předejít?

13. 9. 2024 3 min. čtení diskuze (1) Tipy a rady

Motocyklisté jsou jednou z nejvíce zranitelných skupin motoristů. Pohybují se zpravidla docela rychle a jejich ochrana se omezuje na helmu a pár chráničů.

Nehody motocyklů – jak tomu předejít?

Tím, jak předcházet nehodám motorkářů a zmírňovat jejich následky se zabývají nejrůznější firmy a organizace už celá desetiletí. My se zaměříme na oba pohledy. Jak na ten skrz hledí helmy, tak i na pohled řidiče, který na silnici jednostopý stroj s jeho řidičem potká. Nebudeme se úplně zabývat obecnými poučkami, autor na motorkách něco najezdil, takže si dovolí přispět i vlastní radou nebo zkušeností.

Jak se vyhnout nehodě – sedím v autě nebo jedu na kole

Spousta řidičů má tendence malinko panikařit, když se potkají s motorkou, typicky když je motorka dojede zezadu. Doporučuji nijak prudce nemanévrovat a klidně motorkáři situaci s předjížděním usnadnit, většina jich to ocení. Tempo měnit nemusíte, drtivá většina strojů nebude mít problém prakticky jakékoliv běžné auto předjet, jenom najeďte blíž ke krajnici. Dáte motorkáři najevo, že o něm víte a uděláte mu prostor pro předjetí.

Zajímavý je pohled na cyklisty, u těch jsem zpoza řídítek pozoroval tendence zmatkovat snad nejvíc. Ano, chápu, že to není příjemné, vědět, že se kolem prožene někdy dost vysokou rychlostí motorka, ale důležité je nevytvářet nebezpečí. Jeďte jak jezdit máte, tedy ne vedle sebe, ale za sebou a ideálně u krajnice, tedy v pravé čtvrtině vozovky. Nejhorší co můžete udělat, je jet vedle sebe třeba před horizontem. Motorkář pak má plné ruce práce to ubrzdit, když se třeba zrovna na horizontu objeví auto. A pokud vedle silnice vede cyklostezka, použijte ji. Stavěla se tam kvůli vám.

Jak se vyhnout nehodě – sedím na motorce

Předvídejte. Ano, je to obvyklé doporučení všem řidičům, ale na motorce to platí desetinásobně. Se dvěma metry hlíny na prsou nebo z invalidního vozíku můžete mít přednost kolikrát chcete, ale vy budete většinou ten, kdo střet s autem odskáče víc.

Nebezpečnou situací může být i předjíždění více aut v řadě. Tady si dovolím jeden tip z vlastní zkušenosti – držte se v takové situaci blízko levého okraje vozovky. Dáte tím řidiči auta, které se rozhodne předjíždět také a vjede vám do cesty, šanci svoji chybu napravit. Na širších silnicích se přinejhorším vejdete ještě vlevo od něj. Je to lepší, než mu skončit v kufru.

Bacha na blinkry. Většina motorek je neumí vypnout automaticky a ostatní řidiče to může mást. Pakliže tři minuty blikáte a nepředjíždíte, tak se nemůžete divit, že ostatní účastníky provozu překvapí, když se konečně předjet rozhodnete.

Takové ty už z dálky viditelně nebezpečné křižovatky projíždějte pomaleji. Přehlédnout motorku přes sloupek je strašně snadné. Opět doporučuji si najet spíše k prostřední čáře, ať máte nějaký prostor a možnost volby, kam uhnete kdyby něco.

Je fajn nemít úplně černou nebo stříbrnou motorku. Žlutá, červená nebo kombinace barev jsou nejlepší. Platí to i pro helmu a kombinézu. Pustím se trochu na pole kontroverze, ale hlasité výfuky jsou jistým způsobem fajn. Všichni o vás vědí dopředu, nepřeslechnou vás. Samozřejmě nebuďte blbci a nevytáčejte motor v obci a ve večerních hodinách.

Zdroj info: motor1, carandriver, autoexpress, carmechanic, tremec-blog, engineering explained.
Zdroj médií: Depositphotos.
K69, 14. 9. 2024 9:13
Hlučný výfuk jsem kdysi obhajoval podobně, ale časem to člověka přejde. Navíc drtivá většina je namontovaná bez dalších úprav, což většinou výrazně zhoršuje chod motoru o spotřebě nemluvě. Článek připomíná třeba výrazné barvy oblečení, ale to co chybí je upozornění na přiměřené oblečení samotné. Jezdit v kraťasech a tričku může je trouba, který si myslím, že je dokonalý. Jenže i když bude sebelepší jezdec, jednou přijde situace, kterou třeba nezaviní, ale doplatí na ni. Další kašpárnou je svícení dálkovými pře den nebo přídavná světla mířící do obličeje protijedoucích řidičů. Je Vás líp vidět? Ne, jen to poutá pozornost protijedoucích řidičů a hrozí nehoda. A mimochodem už se vám stalo, že ve vedle vás objevil motorkář a jen přidal tak jste se lekl? Tak to je jediné k čemu jsou hlučné výfuky dobré, tedy kromě kompenzace malého penisu.

Podobné články