Škoda Octavia 2 s motorem 1.9 TDI je i přes svůj věk stále oblíbeným vozem. Je spolehlivá, prostorná a relativně nenáročná na údržbu. Nicméně, i tato auta se potýkají s problémy.
Nejčastější problémy s vozidlem Škoda Octavia 2 1.9 TDI
![Nejčastější problémy s vozidlem Škoda Octavia 2 1.9 TDI](/data/blog-article/illustration/orig/nejcastejsi-problemy-s-vozidlem-skoda-octavia-2-1-9-tdi-9.jpg)
Články na téma problémy s autem:
- Nejčastější poruchy spojky v autě
- Co způsobuje, že volant vibruje při brždění
- Co je klepání motoru
- Víte co dělat, když nejdou přepnout dálková světla?
- Auto táhne při akceleraci do strany, jaké jsou příčiny?
- Auto táhne při brzdění do strany, jaké jsou příčiny
- Prasklé těsnění pod hlavou
- Klepání motoru za studena
- Klepání motoru – proč se to děje a co to je?
- Nejčastější problémy s vozidlem Škoda Octavia 2 1.9 TDI - právě čtete
Mezi takové problémy patří například vymačkané vstřikovače v hlavě motoru, špatná tandemová pumpa nebo vydírání vaček a hydroštelů. Jak takové problémy řešit?
Vymačkané vstřikovače v hlavě motoru
Tento problém se týká spíše starších modelů s motorem PD. Toto je jeden z nejzávažnějších problémů, který se může u tohoto motoru vyskytnout. Vstřikovače se časem "vymačkají" v hliníkové hlavě motoru a začnou propouštět naftu do oleje. To může vést k úbytku oleje, zhoršení mazání a v nejhorším případě i k zadření motoru. Řešením je výměna vstřikovačů a případně i oprava hlavy motoru.
Špatná tandemová pumpa
Problém s tandemovou pumpou se dá jednoznačně poznat podle zápachu nafty u motoru a drobnou kaluží nafty pod autem po jízdě. Vzhledem k umístění tandemového čerpadla na pravé straně motoru a stopám nafty pod ním je pravděpodobné, že problém pochází odtud. Pokud je únik malý a pochází z netěsnosti těsnění, je možné ho vyměnit. Cena opravy se pohybuje okolo 3 000 korun. Můžete také vyměnit celé tandemové čerpadlo za nové (cca 6 000 korun). Pokud se rozhodnete pro výměnu, zvažte koupi originálního dílu od Škoda Auto.
Vydíraní vaček a hydroštelů
Hlavním příznakem vydírání vaček a hydroštelů je hluk motoru, který se projevuje jako klepání, cvakání nebo chrastění. Hluk je nejvýraznější při studeném startu a po zahřátí motoru se obvykle ztiší. V závažnějších případech může vydírání vaček a hydroštelů vést ke ztrátě výkonu motoru, vyšší spotřebě a k jeho nepravidelnému chodu. Životnost hydroštelů u motoru 1.9 TDI se liší v závislosti na stylu jízdy a údržbě. Při běžném používání a dodržování servisních intervalů by hydroštely měly vydržet 150 000 - 200 000 kilometrů. Podtáčení motoru a používání nekvalitního oleje životnost hydroštelů výrazně snižuje. Cena výměny hydroštelů se liší v závislosti na servisu a typu motoru. V průměru se pohybuje mezi 4 000 korun a 8 000 korun.
Kromě výše uvedených problémů se u Škody Octavia 2 1.9 TDI můžou vyskytnout i další potíže, například s turbodmychadlem, dvouhmotovým setrvačníkem, filtrem pevných částic (DPF), nefunkční ruční brzdou a mnoho dalších. Vždy je důležité dbát na pravidelnou údržbu a servis vozu, abyste předešli zbytečným poruchám.
Zdroj médií: Depositphotos.