Jakmile auto táhne ke straně, je něco špatně a vyžaduje to řešení. Je jedno, jestli to je při plynulé jízdě ustálenou rychlostí, při brzdění nebo akceleraci. Pokaždé to značí nějaký problém.
Co způsobuje, že auto táhne při akceleraci do strany
Články na téma problémy s autem:
- Nejčastější poruchy spojky v autě
- Co způsobuje, že volant vibruje při brždění
- Co je klepání motoru
- Víte co dělat, když nejdou přepnout dálková světla?
- Auto táhne při akceleraci do strany, jaké jsou příčiny? - právě čtete
- Auto táhne při brzdění do strany, jaké jsou příčiny
- Prasklé těsnění pod hlavou
- Klepání motoru za studena
- Klepání motoru – proč se to děje a co to je?
- Nejčastější problémy s vozidlem Škoda Octavia 2 1.9 TDI
Proč auto táhne do strany při akceleraci
Pro některé řidiče je to trochu záhada. Jakmile nezrychlují, auto jede krásně rovně. V okamžiku, kdy šlápnou na plyn, vůz se začne stáčet k jedné, nebo druhé straně vozovky. Abychom pochopili, proč se to děje, je dobré si říct, co se při akceleraci děje. Jakmile totiž auto zrychluje, tak se těžiště přesouvá směrem k jeho zadní části. Funguje to trochu jak kapalina v nádobě, které se také nahrne směrem, ze kterého jde pomyslný vektor síly.
Přesun těžiště
Předek vozu se tedy při akceleraci jakoby odlehčí a naopak zadek je více zatížen. Při opravdu prudkém zrychlení může řidič cítit, jak se zadní tlumiče trochu zmáčknou, naopak příď se trochu přizvedne. Z toho lze tedy částečně odvodit, kde hledat příčinu. Prvně je dobré projít všechna kola a zjistit, jestli jsou správně nahuštěna a vyvážena, pokud je to v pořádku a auto stále táhne ke straně při akceleraci, je chyba jinde.
Přední náprava
Trochu paradoxně může (a často je) být příčina na přední nápravě. Té se při nadlehčení předku a jeho přizvednutí změní geometrie, respektive se mohou jakoby trochu vyvěsit ramena. S tím se projeví i případné vůle v silentblocích a čepech, které se právě v téhle chvíli projeví a přední náprava tak změní svou geometrii natolik, že vede vůz mimo přímý směr jízdy.
Zadní náprava
Dost podobný jev může provázet i zatížení zadní nápravy, kdy starý unavený silentblok neplní svoji funkci, což se naplno projeví právě při zatížení (tady nemusí jít nutně o akceleraci, ale může se to stávat i s plným kufrem). Stejně tak může být na vině třeba povolený šroub, je zkrátka třeba podvozek kompletně zkontrolovat a mít všechno ne v perfektním, ale ve funkčním stavu.
Je příčina opravdu v podvozku?
Příčina nemusí být nutně ve špatném stavu podvozku. Auta po vážnějších nehodách mohou také táhnout ke straně a to za rozličných okolností. Karoserii se málokdy podaří opravit tak, aby vše bylo opravdu na setinu milimetru přesně srovnané. Pozor také na to, na jakých silnicích se projevuje ono táhnutí ke straně. Je-li to k pravé straně, tedy k jarku, podívejte se na vozovku. Z důvodu odvodu dešťových vod má určitý minimální sklon. I ten může zapříčinit dojem, že je s autem něco špatně, i když není. Podobně třeba i vyjeté koleje.