Už tradiční akce, kde jsou k vidění především elektrické vozy a vše kolem nich, přinesla spoustu skvělých věcí. Ty se ovšem odehrávaly především mimo hlavní expozice automobilek.
Co nás zaujalo na e-Salonu?
Články na téma e-Salon:
- To nejlepší z e-Salonu - právě čtete
- Nejlepší stánek na e-Salonu? Valeo
- e-Salon ukázal zoufalství evropského autoprůmyslu
Oči i zelené myšlenky všech osmi českých elektromobilistů, se od prvního listopadového čtvrtka upíraly směrem k výstavišti Letňany v Praze. Svůj malý svátek tam mohli oslavit všichni, kdo mají rádi auta na baterky, čistou energii a vše kolem těchto trendů posledních let.
Ani my jsme akci nevynechali, přeci jenom, jak neustále slýcháme, je to budoucnost a tu si přeci nelze nechat utéct! Inu, e-Salon jsme navštívili a popravdě nás často zaujala nikoliv auta samotná, ale věci kolem nich.
Stanování s pluginem
Když už je ale řeč o autech, hodně se nám líbilo Hyundai Santa Fe se stanovací nástavbou, respektive se stanem. Ve verzi plug-in hybrid něco takového dává opravdu docela smysl, protože není nic kouzelnějšího, než vypravit se někam po silnicích a kus do přírody třeba k rybníku dojet potichu na baterku.
Cybertruck? Přítomen!
U aut ještě chvíli zůstaneme, na výstavišti totiž byl i Cybertruck, a to ne jeden, hned dva! Upřímně to auto naživo nevypadá zase tak velké, jenom je prostě „divné“. Jestli nás ale něco zaujalo svojí výstředností, pak jednoznačně Dongfeng M-Hero. Něco tak zvláštně agresivně–opulentního se jen tak nevidí. Absolutně netuším, jaké to bude auto, jestli bude skutečně tak drsné, jak se snaží tvářit. Slibně však vypadá třeba podvozek – všechna čtyři kola na vzduchu zní jako solidní recept na komfort.
Když se podíváme na nekomerční auta, tak v Letňanech byla i formule, kterou navrhli a zkonstruovali studenti Technické univerzity Brno. Měli na svém „plácku“ hned dvě. Jednu novější na baterky, druhou starší se spalovákem. Tedy původně v ní byl spalovací motor, ten šel pryč a namísto něj se dostalo výkonné PC. Kdo chtěl, mohl si vyzkoušet na simulátoru pocity blízké těm, jaké zažívá opravdový jezdec. Mimochodem, celý monopost je z karbonu.
Také čtěte
BYD si hraje s detaily
BYD už zná v Evropě snad každý, ačkoliv vozů této značky zatím na silnicích moc nevídáme. Do jednoho jsem si vlezl a po chvíli jsem narazil na zajímavý detail. Pod loketní opěrkou byl ukrytý malý váleček z plastu. Na jedné straně měl pružinový rozbíječ skla, na opačném konci nůž na pásy. Malý detail, výrobní cena v řádu korun, ale užitečná vychytávka, která potěší.
Obyčejná nabíječka
Co je nejhorší na cestování elektromobilem? Když dojedete k nabíječce, začnete nabíjet, chcete nějak využít ten čas a jdete se třeba najíst. Vrátíte se a zjistíte, že se nabíjení z neznámého důvodu přerušilo. Super! Takže začnete nabíjet znovu a čekáte, ztrácíte čas. Proto nás potěšila nabíječka (a ne, není to první svého druhu, víme o tom), která i na dálku přehledně signalizuje, že nabíjení probíhá a ukáže i to, jak moc je trakční baterie nabitá. Přes sklo mekáče nebo restaurace tak vidíte, že je vše v pořádku bez toho, abyste museli kontrolovat stav nabíjení přes appku.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.