Škoda Fabia dostane nového konkurenta. Nový Huyndai i20 by jí mohl solidně zatopit. Boduje vnitřním prostorem i designem.
Nový Hyundai i20: přijde jako hybrid, ale možná i v ostré verzi N
Naživo bude možné spatřit vůz v Ženevě. Automobilka Hyundai se ale podělila o základní informace, včetně pár obrázků, už nyní. Patrně i díky úniku, který přišel pár dní nazpět.
V souladu s dnešními trendy Hyundai nasadilo do boje dynamické linky. Mříž přední masky není příliš členitá, světlomety jsou protažené skoro až nad blatníky a jejich tvar je dost ostře řezaný. i20 tak půjde poměrně snadno identifikovat podle světelného podpisu.
Oproti současné generaci vůz narostl o 5 mm na délku, 30 na šířku a zároveň se o 24 mm snížil. Jeho rozměry tak jsou 4040 x 1750 x 1450 mm. Rozvor se natáhl o centimetr, což by se rovněž mělo podepsat na vnitřním prostoru. Kufr narostl o 25 litrů na hodnotu 351 litrů.
Také čtěte
Uvnitř vůz samozřejmě také prošel vylepšením, jeden 10,25" displej bude před řidičem, druhý o stejné velikosti pak bude uprostřed jako zobrazovač infotainmentu. Trendy se podepsaly i zde, takže k dispozici bude bezdrátová nabíječka na telefon, který lze připojit pomocí Apple CarPlay nebo Android Auto.
Pod kapotou bude možné mít buď čtyřválcovou dvanáctistovku s výkonem 62 kW a manuálním pětikvaltem nebo litrový tříválec dopovaný turbem. Ten bude ve dvou výkonových variantách 74/88 kW. Silnější verze bude výhradně mild-hybridní, slabší volitelně. Převodovka bude buď šestistupňová manuální nebo sedmistupňový automat.
Hovoří se i o ostřejší verzi "N", která by měla dostat čtyřválcovou 1.6, což by mohlo být solidní svezení. Ostřeji laděné vozy v Hyundai umí.