Automatické sněhové řetězy se od těch manuálních liší jedním „drobným“ detailem. Podívali jsme se na to podrobně a zjistili jsme komu se jaké řetězy vyplatí.
Otestovali jsme manuální, samodopínací a automatické sněhové řetězy
Články na téma koupě sněhových řetězů:
- Jak vybrat sněhové řetězy
- Druhy sněhových řetězů - jaké vybrat?
- Automatické sněhové řetězy na auto – princip
- Sněhové řetězy na 4x4 a SUV
- Sněhové řetězy na elektromobily – jaký je rozdíl
- Nejlepší sněhové řetězy nejsou vždy ty nejlevnější
- Jak vybrat sněhové řetězy – tipy a rady
- Automatické sněhové řetězy: Výhody a proč se vyplatí
- Zimní řetězy: Pět zásad, které si ohlídat při koupi
- Sněhové řetězy Pewag: Osvědčená kvalita a dlouhá životnost
- Jak vybrat sněhové řetězy na auto
- Manuální vs. samodopínací vs. automatické sněhové řetězy - právě čtete
- Sněhové řetězy – jak vybrat ty správné
Srovnali jsme troje sněhové řetězy od výrobce Pewag. Každé jsou trochu jiné, k dispozici jsme měli ocelovou klasiku, dále trochu vyšší třídu s automatickým dopínáním a pak, pro nás pomyslný vrchol – automatické řetězy vyvinuté primárně s cílem, aby se daly co nejsnadněji nasadit.
Pewag Brenta 9 – manuální sněhové řetězy
- Nasazení 1 minuta 45 sekund
- Sundání 1 minuta 10 sekund
Při nasazování je potřeba protáhnout řetěz za kolem a pak ho upevnit. Nezdá se to, ale na poprvé to nějaký čas zabere, druhý pokus se dá zvládnout za zhruba minutu, protože člověk už víceméně ví, jak na to. Jenže pak je potřeba ujet pár desítek metrů a řetěz dotáhnout, protože si na kole sedne a může být příliš volný. To znamená zastavit, vylézt ven z auta, zkontrolovat jedno kolo, dopnout řetěz, zkontrolovat druhé kolo a opět dopnout řetěz. Sundání Pewag Brenta 9 je v pohodě, ale budete muset pravděpodobně trochu autem popojet, stejně jako při nasazování.
Pewag Servo – samodopínací sněhové řetězy
- Nasazení 1 minuta 44 sekund
- Sundání 47 sekund
Čas nasazení je v tomto případě prakticky shodný, jako u modelu Brenta 9. Může za to spíš nešikovnost redaktora, než cokoliv jiného. Zásadní rozdíl je však v tom, že tyto řetězy mají samodopínací systém. Ten zajistí, že po rozjetí se řetěz sám dopne. Funguje to tak, že jde lanko s navijáčkem, který volnost řetězu omezí a stáhne ho k plášti. Jednoduché, efektivní a velmi prosté. Z našeho pohledu super alternativa k manuální klasice. Model Servo se totiž nasazuje velmi podobně, takže kdo má zkušenost s běžnými řetězy, nebude mít s nasazením sebemenší problém. Sejmout řetězy není nic složitého, jde to velmi snadno a velmi rychle.
Pewag Servomatik – automatické sněhové řetězy
- Nasazení 58 sekund
- Sundání 23 sekund
Tady už jsme byli trochu vedle z toho, co vše lze v oblasti sněhových řetězů vymyslet. Popravdě jsme si neuměli moc představit, že by to mohlo jít bez provlékání za kolem. A hle, jde to! Je to vlastně velmi jednoduché, protože o dotažení se postará ráčna. Proces nasazení je takový, že se přes kolo přehodí vodicí obruč a párkrát se otočí s ráčnou. Jakmile se vůz rozjede, řetěz se automaticky dotáhne a není třeba řešit nic dalšího. Sundání řetězů Pewag Servomatik je otázkou opravdu momentu.
Závěr
Automatické řetězy to u nás vyhrály na celé čáře. Ano, připlatíte si, ale na druhou stranu je jejich nasazení skutečně nejsnazší a znatelně komfortnější. Nemusíte řešit nic dalšího, zastavovat, dotahovat… Na druhou stranu, pokud bychom je využili jen skutečně výjimečně, stačí mít v autě i základní řetězy manuální jako takovou jistotu. Docela zajímavým kompromisem je Pewag Servo. Není třeba ručně dotahovat, ale pořád budete muset sáhnout za kolo a nasadit řetěz klasickým způsobem. O dopnutí se postará opět automatika.
Prémiové řetězy s automatickým napínáním a slevou 25 % s kódem PORTAL25
Zdroj médií: Jakub Mokříš.