Zvuková signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu může být problém v případě, kdy je systém rozbitý. Jak uchránit svůj sluch před pískajícím nezapnutým pásem?
Otravná zvuková signalizace u bezpečnostních pásů: Jak ji vypnout?
Články na téma bezpečnostní prvky automobilů:
- Co je parkovací asistent a jak se používá
- Crash test aut: Jak to probíhá?
- Bezpečnostní pásy - jednotlivé typy
- Bezpečnostní pásy se nenavíjejí – oprava
- Co dělat, když signalizace bezpečnostních pásů nefunguje tak, jak má? - právě čtete
Ať už se to řidičům líbí nebo ne, poutání v autě je základ. Mnoho z řidičů to vnímá pouze jako otravnou povinnost a s trochou štěstí si myslí, že se jim na té krátké trase bez pásů nemůže nic stát. Ale opak je pravdou. Zapínání pásů je naprostá nutnost, a to i podle policie. Nezapnuté pásy jsou od nového roku řazeny do „méně závažných“ přestupků a hrozí za ně 3 body a pokuta 2 000 korun na místě a až 2 500 korun ve správním řízení.
Bezpečnostní pás a těhotenství
Čekáte miminko? Pak už jistě víte, že s rostoucím bříškem se mění i vaše tělo a potřeby. A to se týká i cestování autem. Klasický tříbodový pás není pro těhotné ženy ideální a v případě dopravní nehody může představovat riziko. Naštěstí existuje speciální pás pro těhotné, který funguje tak, že vede spodní část běžného pásu pod úrovní bříška, čímž ho chrání a zabraňuje jeho nebezpečnému posunutí nahoru. Instalace bezpečnostního pásu se většinou provádí do ISOfixových úchytů, a i proto se může stát, že vám auto bude signalizovat nezapnutý pás. V takovém případě je možné řešit, jak deaktivovat bezpečnostní pás v autě.
Deaktivace bezpečnostních pásů
U některých aut je možné pouze na sedačce zacvaknout pás a na něj se „posadit“. Bohužel tím, že si prakticky sedáte na „zámek“ velmi škodíte celé elektronice a pak může začít signalizovat nezapnutý pás i v případě, že jej zapnutý máte. Naštěstí pro tento případ existují i spony, které lze zacvaknout do zámku a auto přestane pískat a vy celý pás „nepřisednete“.
U některých aut je možné deaktivovat pískání odpojením konektoru pod autosedadlem. Tento postup vyžaduje alespoň základní znalosti autoelektriky a může vést k poruchám airbagů. Nedoporučujeme ho provádět sami.
U modernějších aut je možné deaktivovat pískání úpravou softwaru řídicí jednotky. To vyžaduje diagnostický software a kabel a obvykle ho zvládne pouze zkušený mechanik. Pomoci si můžete také čínskou kopií softwaru a kabelu za tisíc korun. Tento způsob ale nedoporučujeme, jelikož se jedná o nelegální stahování softwaru. Je také velmi důležité zmínit, že takovými úpravami jednotky můžete přijít o zákonnou záruku při reklamaci jakékoliv vady.
Zdroj médií: Depositphotos.