🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Pozor na IG-L zóny v Rakousku. Překročení rychlosti vás vyjde draho

22. 8. 2024 2 min. čtení diskuze (5) Tipy a rady

Chystáte se do Rakouska autem? Ať už zemi našich sousedů zvolíte jako svou dovolenkovou destinaci anebo Rakouskem pouze projíždíte, dejte si pozor na jednu atypickou „specialitu“. Tou jsou takzvané IG-L zóny, kvůli kterým můžete přijít o klíčky od auta!

Zrádné IG-L zóny v Rakousku vytáčí nejen tuzemské řidiče

„Zelené“ nařízení není žádnou novinkou

Vznik IG-L zón není žádnou novinkou. Vůbec poprvé jste se s nimi mohli v Rakousku setkat v roce 2017. Každoročně ovšem seznam dalších úseků, kde je omezená maximální rychlost z důvodu ochrany životního prostředí narůstá. Obhájci tohoto nařízení si ve sledovaných úsecích pochvalují nejen nižší hlučnost a ekologickou stránku věci, ale taky nehodovost, která se podle rakouské policie snížila o celých 50 %!

Proč zrovna IG-L? IG-L je zkratkou „Immissionsschutzgesetz Luft“, což označuje zákon na ochranu ovzduší, který vznik těchto zón s omezenou rychlostí „posvětil“.

Jaká je maximální rychlost v Rakousku?

Povolená maximální rychlost na rakouských dálnicích je obecně 130 km/h. Výjimkou jsou ovšem zmíněné IG-L zóny, kde je maximální povolená rychlost nižší. To, že je rychlost v Rakousku snížena nikoliv z důvodu např. prací na silnici, ale kvůli ochraně životního prostředí, poznáte podle toho, že je konkrétní značka doplněna ještě zkratkou IG-L“.

Koho se omezení na rakouských silnicích týká?

Omezení související s rakouskými IG-L zónami se vztahuje na všechna vozidla s výjimkou elektroaut. Polemizovat o tom, zda je tato výjimka oprávněná, či nikoliv, asi nemá příliš smysl. Tuzemské elektromobilisty nicméně zajisté potěší, že se tato výjimka nevztahuje pouze na vozidla s rakouskou speciální „eko“ espézetkou, ale platí i na české registrační značky začínající písmeny „EL“.

Za překročení rychlosti v Rakousku tučná pokuta i zabavení klíčků

Pokud v úseku, kde platí snížená rychlost kvůli emisím, pojedete rychleji, počítejte, že vám mohou rakouští policisté „napařitpokutu nejen za překročení rychlosti, ale také za znečišťování životního prostředí, která se může vyšplhat až na 2 000 EUR (více než 50 000 Kč). Od roku 2017 vám zde navíc mohou zakázat pokračování v jízdě, což rakouští policisté řeší „botičkou“ nebo odebráním klíčků od auta přímo na místě.

Zdroj info: ADAC, autoklub, tirol.gv.at..
Zdroj médií: Depositphotos.
Pavel Šváb, 25. 8. 2024 8:11
Vemte si, že v Německu rychlost na dálnici není omezena, průměrná rychlost ja asi 138km/h, v Rusku hodlají zvednout limit na 150km/h, ale tady jde jen a pouze o šikanu lidí. A ten, kdo tam jede se tomu musí podřídit. Syn V.Klause psal, že dostal pokutu za 108km/h na rakouské dálnici.
Milan, 23. 8. 2024 17:15
Přijde mi to trochu mimo mísu. 2.000 km dál se vyváží tuny munice a střílí se o 106, odpalování munice a zapálené sklady ropných výrobků dělají daleko větší nepořádek a ECO katastrofu než moje auto Euro 6, proč těm hlupákům co to tam dělají neseberou soudruzi z Austrie také klíče od kanonů, zapalovače a zápalky ? Trestat umí jen daňového poplatníka nikoliv darebáka co dělá daleko větší katastrofu než motorista !
Milan Mipe, 23. 8. 2024 8:42
Tak Rakušáci jsou druzí v Evropě po Holanďanech se zavedením snížené rychlosti kvůli ochraně životního prostředí snížením emisí z aut, které v Rakušáci značí značkou IG-L. Ovšem po několikaletém výzkumu v Holandsku přišli na zajímavou věc. Snížením rychlosti na méně než je povolená rychlost na dálnicích, došli měřeními k názoru, že se vypouštění CO2 nijak výrazně nesníží. Takže to je představa ochrany životního prostředí, nebo jen šikana občanů? Přikláním se k druhé verzi.
Josef Urych, 23. 8. 2024 6:12
to je eko jako hrom, pokud tam občas jezdíte, tak kamion stejně rychleji jet nemůže ani na 130, tak při dnešní dopravě a transitech je to opravdu ekologické.
Petr Musil, 22. 8. 2024 16:57
šedesátka to v ig-l jistí

Podobné články