To, že vám turbo spadne do nouzového režimu může mít několik příčin. Pojďme se podívat na ty nejčastější.
VIDEO: Proč auto padá do nouzového režimu
Články na téma problémy s turbem:
- Co dělat, když turbo propouští olej
- Proč píská turbo
- Proč auto padá do nouze - právě čtete
- Píská turbo – co to způsobuje?
Vzduchové filtry: jaký má vliv sportovní filtr?
U sportovního filtru je oproti vzduchovému filtru menší hustota, aby mohl propouštět více vzduchu. To s sebou nese riziko, že se do turba dostanou větší částice a může dojít k tomu, že se náběžné hrany kompresorového kola poškodí anebo zkulatí. Zkulatění značí, že je filtr buď zanešený, nebo má zbytečně velkou propustnost.
U tuningových aut se musí počítat s tím, protože potřebují větší množství vzduchu. Dnes se to řeší filtry, které mají stejný tvar a nemusí se používat klasické klobouky. Do filtrboxů je možné dát více propustné filtry, které mají stejné účinky. Doporučujeme tento filtr častěji prát, stejně jako u klasických filtrů, než je uvedeno v návodu k použití.
Jako příklad uvedeme řidiče, kterému bylo při koupi nového vozu doporučeno vyměnit filtr po 60 000 kilometrech. Takovému přístupu se ale raději vyhněte. Auto potřebuje nasávat vzduch a pokud je filtr zanešený, může kus vytrhnout nebo ho poškodit jiným způsobem. Takže tím, že ušetříte 300 nebo 400 korun za nový filtr, si zaděláte na neštěstí, který vás může stát řádově 20 000. Výměna turba se neobejde bez výměny oleje, filtrů a jeho vyndání a zpětné instalace. Proto doporučujeme měnit filtry při každé výměně oleje. Turbo potřebuje dvě věci – dostatečné množství čistého vzduchu a čistého oleje.
Také čtěte
Jak se mohla zajišťovací matka vyšroubovat?
Příčina je jednoduchá. Matička, která je na pravotočivém turbu, se při normálním otáčení turba jeho pohybem dotahuje. V případě, že se turbo v rychlosti třeba 150 000 až 170 000 otáček za minutu, nějakým způsobem prudce zabrzdí, dostane matička takovou ránu, která ji vytočí do protisměru a vystřelí do sacího systému. To může způsobit cizí předmět, který se dostane na kompresorové kolo a turbo ve vysoké rychlosti klinkne do protisměru.
Málokdy pak najdete matičku blízko turba. Matka často odletí až do filtrboxu nebo vletí odvětráváním do ventilového víka. Tam se pak těžko hledá. Pokud ji ale nenajdete, může se dál pohybovat v systému a vlétnout zpátky do turba a způsobit tam škody.
1.5 Renault padá do nouze, co s tím?
Na tuto otázku je těžké odpovědět. Problém může nastat, když auto při prudké změně akcelerace, na ni nedokáže reagovat – ať už se jedná o lopatky nebo ventil. Je to chyba, která nastane jenom při určitých otáčkách. Není stabilní, takže ji na 99 % způsobuje naklápění turba. V tomto případě je potřeba turbo vyndat a nechat vyčistit a nastavit. To by mělo pomoct.
Proč auto padá do nouzového režimu dle odborníka
Zdroj médií: Depositphotos.