PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Renovace BMW E46 coupe 4. díl: Jak probíhá lakování auta - postup

6. 5. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady BMW

Renovace BMW e46 coupe pokračuje. Dnes se podíváme na část, kdy auto odjelo do lakovny. Podíváme se pod lupou na to, jak probíhá postup lakování auta v poloprofesionálních podmínkách.

Renovace BMW E46 coupe 4. díl: Lakování karoserie

Lakování automobilu je jedním z nejdůležitějších kroků v procesu renovace nebo úprav vozu. Správné lakování auta nejen zlepší estetický vzhled vozu, ale také mu poskytne ochranu před vnějšími vlivy, jako jsou například slunce, déšť a kamínky. Správně aplikovaný lak také chrání karoserií před nově vznikající korozí. Lakování vozidla může být náročný proces a vyžaduje správné nástroje, přípravu povrchu a znalosti.

Pro své coupe jsem vybrala barvu, která se poprvé objevila v roce 2010 jako příplatková barva na vozidle BMW Z4 s názvem Atacama Yellow. Na střechu, lišty a mřížku do nárazníku byl použit černý lak bez pigmentu.

Lakování střechy

Vozy BMW v inzerci na našem portálu

Postup při lakování auta

BMW přijelo do lakovny v plniči, s novými prahy a lemy, které se pečlivě zakitovaly a zbývalo na karoserii pouze aplikovat lak a ochranu podvozku. Do lakovny přijelo auto na odtahovce. Jelikož byl lakovací box malý, první přišla na řadu kapota. Plnič na kapotě a další části karoserie je nutné ručně zbrousit tak, aby na něm nebyly žádné nerovnosti.

Každý díl je potřeba lakovat minimálně třemi vrstvami barvy. A to včetně klik, mřížek, krytů zrcátek, jednotlivých okrasných lišt na dveřích, střechu a také pod světla. Na spodní část prahů a podvozku se aplikoval navíc prostředek k ochraně karoserie, který je možné přelakovat. Na podvozek se dále aplikoval také ochranný nástřik podvozku a do dutin (především prahy a lemy) speciální ochranný vosk.

Lakování karoserie

První vrstva, základová, se aplikuje přímo na plnič. Druhá vrstva pak nabývá požadovaného odstínu, který je viditelný pouhým okem. Třetí vrstva zajišťuje nejen požadovaný lesk, ale hlavně ochranu a je obvykle nejtlustší ze všech tří vrstev. Každou vrstvu je potřeba nechat dostatečně uschnout v ideální teplotě kolem 25 stupňů. Po dostatečném vyschnutí barvy se aplikuje také bezbarvý lak. Po konzultaci s odborníky je na autě hned ve třech vrstvách, které je potřeba také nechat dostatečně uschnout.

Stejným způsobem se pak dále lakovaly také blatníky, dveře, prahy, nárazníky, kufr a nakonec také karoserie. Po dostatečném „vytvrdnutí laku“ (pro převoz z lakovny – pozn. red.) se čtyři-šestka převezla k doskládání. Po převezení se zpět poskládala a dopasovala kapota s nárazníkem a blatníky, dveře (spolu s okny, lištami a klikami), prahy a kufr se zadním nárazníkem.

Lakování karoserie

Vytvrdnutí laku

Takto poskládaná karoserie pak zůstala v garáži, kde bylo potřeba udržovat stále konstantní teplotu kolem 25 stupňů, aby nemohlo dojít k degradaci laku a aby došlo k správnému vytvrdnutí. Na takto čerstvý lak není dobré nic pokládat, ani jej umývat vysokotlakou mycí hadicí, případně hadrou. Obecně mi však bylo doporučeno auto alespoň do podzimu vůbec nemýt. Na čerstvý lak není vhodné ani aplikovat vosk případně keramickou ochranu. V poslední části se povíváme na to, jak jsem doskládala podvozek s interiérem a jaké problémy mě čekaly po prvním startu.

Zdroj info: Autorský text.
Zdroj médií: Nikola Vrablová.

Fotogalerie (12 fotek)

Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články