Poslední část cesty renovace BMW e46 coupe jsem zakončila řešením mnoha technických problémů. Téměř roční renovace proběhla, kromě menších komplikací, na výbornou. Dvacetileté auto s novým lakem omládlo a již brázdí silnice.
Renovace BMW E46 coupe 5. díl: Skládání auta a první start
Články na téma Renovace BMW E46 coupe:
- Renovace BMW E46 coupe 1. díl: Odstrojení interiéru
- Renovace BMW E46 coupe 2. díl: Vyvařování prahů a lemů
- Renovace BMW E46 coupe 3. díl: Příprava karoserie na lak
- Renovace BMW E46 coupe 4. díl: Lakování karoserie
- Renovace BMW E46 coupe 5. díl: Skládání auta - právě čtete
Po přivezení auta z lakovny a dopasování všech dílů je na řadě zpětné skládání interiéru a podvozku. Interiér se poskládal tak, jak byl původně. Zde nedošlo k žádným změnám. Naopak k velkým změnám došlo v případě podvozku. Zde byly namontovány nové tlumiče, nahrazené za původní originální M-Technik. Navedené nové ocelové brzdové hadice, nová čidla ABS a nové kryty brzdového kotouče. Původní ramena byla opískována a byla na ně nanesena komaxitová vrstva, která je chrání před korozí.
Na přední nápravě bylo vyměněno horní uložení. Ramena byla vyměněna již před rokem, tudíž ty nebylo nutné měnit. Čtyři-šestka byla obuta na šestnáctipalcová kola Style 42 a po dopojení všech potřebných částí, výměně oleje, olejového, vzduchového a kabinového filtru, mohlo poprvé vyjet. První start po roce stání byl pro mě velkým osvobozením.
Vozy BMW v inzerci na našem portálu
První cesta z garáže byla hned na geometrii kol. Po několika kilometrech se projevily první problémy, které byly spojeny s tím, jak auto dlouho stálo a předchozí majitel se o vůz nestaral. Mezi první problémy, které bylo možné vyřešit, byl prasklý chladič, vadný snímač polohy vačkového hřídele, zalomený šroub v tyči řízení a vodní pumpa. Po opravě všech problémů jsem s autem vyrazila na technickou kontrolu a auto prošlo bez problémů.
Tónování oken
Posledním krokem v renovaci bude tónování zadních oken, které se však uskuteční až v teplých měsících. Tónování oken je v posledních letech stále oblíbenější, a to nejen díky vzhledu, který tónovaná okna dodávají vozidlu, ale také díky praktickým výhodám. Tónovaná okna prokazatelně pomáhají snížit teplotu uvnitř vozu, chránit interiér před UV zářením, a především snížit množství světla, které proniká do vozu.
Existuje několik druhů tónování oken. Nejčastěji se však k tónování oken používá tenká vrstva speciální fólie, která se nanáší na vnitřní stranu oken. Tato fólie se vyrábí v různých odstínech a intenzitách a je odolná proti větru, dešti i opotřebení.
Při tónování oken na autě je důležité dbát na to, aby byl proces proveden kvalitně a především odborně. Nesprávně nanesená fólie může způsobovat bubliny, které mohou poškodit celkový vzhled vozu. Proto je vhodné nechat tónování oken na odbornících, kteří mají zkušenosti s touto prací a disponují potřebným vybavením.
Má roční cesta renovace je tak téměř u konce. Stálo mě to nemálo peněz, nervů a slz, ale výsledek je více než uspokojující. A co vy, chystáte se také renovovat?
Zdroj médií: Nikola Vrablová.