Vyvařenou karoserii je následně potřeba zbrousit a připravit na lak. Příprava karoserie vozidla na lakování je klíčovou částí procesu, která ovlivňuje výsledný vzhled a kvalitu laku. O tom jak se broušení laku auta a následná příprava u BMW E46 coupe prováděla, se dozvíte v následujících řádcích.
Renovace BMW E46 coupe 3. díl: Broušení laku auta
Články na téma Renovace BMW E46 coupe:
- Renovace BMW E46 coupe 1. díl: Odstrojení interiéru
- Renovace BMW E46 coupe 2. díl: Vyvařování prahů a lemů
- Renovace BMW E46 coupe 3. díl: Příprava karoserie na lak - právě čtete
- Renovace BMW E46 coupe 4. díl: Lakování karoserie
- Renovace BMW E46 coupe 5. díl: Skládání auta
V první řadě bylo potřeba odstranit starý lak. To se provádí mechanicky pomocí brusných kotoučů a poté ručně brusným papírem. Broušení laku je potřeba udělat z velké časti hlavně ručně. Lak se může odstranit také chemicky pomocí odstraňovačů laku. Drobné vady, které se pod lakem objevily, jako například promáčknuté dveře nebo hluboce poškrábané části karoserie, lze jednoduše opravit tenkou vrstvou kitu. Takto jsem opravovala také rezavé tečky po letících kamíncích ze silnice. Takové kamínky je potřeba zbrousit až na plech a postupně je kitem srovnat do roviny.
Vozy BMW v inzerci na našem portálu
Oprava plastů
opravovala jsem také plastové nárazníky, které byly popraskané. Praskliny jsem jednoduše odstranila pomocí nástroje, který svařuje plasty k sobě a zbytek srovnala kitem. Ze střechy jsem pomocí tenké struny odstraňovala ploutvičku, která se nachází v m-paketu jako doplněk a plní funkci GPS. Po ploutvičce na střeše zůstaly zbytky silikonu, které bylo třeba odstranit brusným papírem.
Správné odmaštění povrchu
Celý povrch je následně potřeba očistit odmašťovačem, já jsem použila silikonový odmašťovač. Na povrchu karoserie nesmí zůstat žádné zbytky nečistot nebo mastnot.
Také čtěte
Proč je třeba karoserii odmašťovat?
Před lakováním automobilu je velmi důležité odmašťovat povrch, protože mastné a jiné nečistoty mohou zapříčinit fakt, že lak nebude na karoserii držet, mohl být nanesen nerovnoměrně a mohl by se následně odlupovat nebo praskat. To by vedlo k neestetickému vzhledu a mohlo by to také ovlivnit ochranu karosérie proti vnějším vlivům.
Na zbroušený povrch se následně nanáší vrstva plniče (až ve 3 vrstvách), který dokáže ukázat veškeré nerovnosti, které by na laku byly vidět. Pokud se někde tyto nerovnosti objeví je potřeba je zbrousit a místo na karoserii opravit. Suchý plnič se následně ručně brousí a takto připravená karoserie odjíždí na lak, kde se ještě jednou dostatečně odmastí přípravkem na odmašťování.
Zdroj médií: Nikola Vrablová.