🇦🇹 Diesel 1,64 € Natural 95 1,66 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 39,73 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,68 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,38 € Natural 95 1,47 € 🇭🇺 Diesel 598,70 HUF Natural 95 602,40 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,56 PLN Natural 95 6,61 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,47 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 € 🇦🇹 Diesel 1,64 € Natural 95 1,66 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 39,73 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,68 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,38 € Natural 95 1,47 € 🇭🇺 Diesel 598,70 HUF Natural 95 602,40 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,56 PLN Natural 95 6,61 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,47 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 €
PRÁCE 🧰

Repas a repasované autobaterie

20. 1. 2022 1 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Jak vybrat auto-moto baterii Životnost auto-moto baterie Auto-moto baterie a nabíjení

Některé komponenty aut se dají bez problémů repasovat a znovu použít. U baterií se to nedělá, ačkoliv v poslední době se toto téma diskutuje v trochu jiné souvislosti.

Repase autobaterií

Nevyplácí se repase autobaterií

Obecně se autobaterie skutečně nerepasují. Ne, že by to tak úplně nešlo, ale spíše se to nevyplácí, a to ani u akumulátorů dražších, kupříkladu AGM. Bylo by totiž nutné vytvořit nějaký systém sběru, kontroly a repase baterií. To by až takový problém nebyl, ale každý výrobce používá malinko jiné materiály i postupy, což celou situaci komplikuje. Namísto repase se tedy autobaterie recyklují.

U elektromobilů to půjde

V posledních letech se ale čím dál více mluví o možnosti oprav a repasí akumulátorů pro elektromobily. Tam už to docela smysl dává, protože i u těch levnějších elektrických aut tvoří cena baterie drtivou většinu hodnoty celého vozu (cenu ojetého elektromobilu určuje primárně právě stav akumulátoru). V budoucnu pravděpodobně vznikne obrovský trh firem, které budou staré baterie vykupovat a repasovat.

Možná se to zdá jako jednoduchá záležitost, ale není to tak úplně pravda. Akumulátor elektromobilu má totiž docela promyšlenou a pevnou skořápku, navíc obvykle i aktivní chlazení pomocí kapaliny. Bude to tedy vcelku kvalifikovaná práce, ale dobře placená. Nepředpokládá se totiž, že by ceny baterií nějak dramaticky klesaly, spíše jich bude nedostatek.

Zdroj info: Autoaku.
Zdroj médií: Depositphotos.
Rudolf Malý

Autor článku
Rudolf má rád dobré jídlo, sport a nekorektní humor. Nebrání se elektromobilitě, ale taky jí nijak zvlášť nefandí. Ve volném čase se rád vrtá v autech a obecně vlastně v čemkoliv.

Podobné články