V Bratislavě se včera kromě hokejových utkání odehrálo i představení, kterým Škoda vstupuje do elektromobility.
Škoda oficiálně představila elektrické Citigo a modernizovaný Superb
Ve Škodě pracují o stošest
Mladoboleslavští se vytasili jak se svým prvním elektromobilem, tak i se Superbem, který si prošel modernizací, dostal hybridní pohon a verzi Scout.
Citigoe iV je technicky z většiny shodný se spalovací verzí. Pohonné ústrojí je ale logicky naprosto jiné. Tvoří ho elektromotor s výkonem 61 kW a točivým momentem 210 N.m. Akumulátor má kapacitu 36,8 kWh. Podle měřicí metodiky WLTP to je dost na 265 kilometrový dojezd. Dobíjení je možné jak z klasické zásuvky, tak přes wallbox a i u rychlonabíječek. Do prodeje půjde elektrické Citigo začátkem příštího roku a cena zatím oznámena nebyla.
Nová verze Scout u Škoda Superb
Modernizovaná Škoda Superb dostala verzi Scout, která bude k dispozici pouze s nejvýkonnějšími naftovými a benzinovými motory. Konkrétně jde o 140 kilowattový 2,0 TDI a 2,0 TSI, který dodává 200 kW. Oba motory jsou spojeny se sedmistupňovým automatem DSG a pohánějí všechny čtyři kola.
Jaké změny nově najdeme?
Změnou prošel samozřejmě i vnější vzhled. Přední nárazník dostal na hliníkový kryt, který chrání jeho spodní část. To samé se odehrálo i na dveřích a zadním nárazníku. Díky tomu působí vůz celkově robustněji, navíc podvozek zvýšen o 15 milimetrů a dostal spodní kryt pohonného ústrojí.
Superb iV je plug-in hybrid a kombinuje motor 1,4 TSI, která dává 115 kW s elektromotorem o výkonu 85 kW. O řazení se stará šestistupňová DSG převodovka. Na baterii s kapacitou 13 kWh zvládne vůz 55 kilometrů dle WLTP cyklu. Akumulátor byl zastavěn nad zadní nápravu, tedy pod dno kufru. Nabíjecí konektor je ukrytý pod maskou chladiče. Dobíjení trvá s wallboxem 3,5 hodiny a Superb iV bude samozřejmě využívat i rekuperaci při brzdění. Výroba bude probíhat v Kvasinách a do prodeje se auto dostane až v příštím roce.