🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Opravy tachografů

10. 10. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Tachografy Základní info k tachografům

Tachograf není nikterak poruchové zařízení, nicméně i tak občas potřebuje servis. Co se mění nejčastěji?

Opravy tachografů

Články na téma tachografy:

  1. Tachografy: Co to vlastně je?
  2. Nové tachografy – co umějí proti těm starým?
  3. Servis tachografů - právě čtete
  4. Tachografy v dodávkách - již brzy

Opravy tachografů

Jak nám potvrdil Jiří Graman, jednatel firmy Truck Union, která se zabývá krom jiného i montážemi tachografů a jejich kalibrací, tachografy nejsou nijak poruchová zařízení. Ve většině případů tachograf vydrží po celou dobu životnosti vozidla.

  • Nejčastěji se mění akumulátory. Ano, i tachograf má svoji vlastní baterii, která zaručuje možnost napájení a zálohy dat i při odpojení zařízení od palubní sítě vozidla nebo v případě třeba neočekávané poruchy. Mění se při každé kalibraci, tedy pokud ji vyměnit lze. Tachografy VDO mají akumulátor výměnný, u Stoneridge je integrovaný, takže zde se nemění. Cena nové baterie je v řádu stokorun.
  • Dle platné legislativy je potřeba stáhnout data z tachografu alespoň každých 90 dní. Při hrubším zacházení se může poškodit konektor, kabel, nebo dokonce čidlo. Opravy tohoto typu nejsou příliš časté, řeší se to i ve vytěžovaných servisech jenom párkrát do roka.
  • Slabinou bývají někdy tlačítka. Tachografy jsou stavěné na hrubší zacházení, ale sem tam to tlačítko odskáče, takže je nutné jej vyměnit.

Nejčastější je výměna tachografu

Naprostá většina servisních zásahů je ale v rámci výměn tachografů. Povinnost mít nejnovější typ tachografu, tedy G2/V2, platí pro všechna motorová vozidla v mezinárodní přepravě s hmotností nad 3,5 tuny, a to od 19. srpna 2025.

Vozidla registrovaná po 21. srpnu 2023 mají tento typ tachografu už z výroby, není tedy třeba nic řešit. Auta starší musejí ne výměnu, přičemž v případě analogových a digitálních tachografů první generace je potřeba provést výměnu už do 31. prosince 2024. Kdo to nestihne, ten nebude smět provozovat mezinárodní dopravu.

Problém je, že výměna zabere čtyři až osm hodin času. Kapacity servisních středisek nejsou nafukovací, stejně tak kapacity výrobní. Může dojít ke dvěma scénářům – buď nebude dostatek míst v servisech a kamiony budou muset čekat, až na ně s výměnou dojde, případně mohou doslova dojít zásoby tachografů a bude se čekat na dodávku nových. Ani jeden scénář samozřejmě dopravci nepomůže.

Zdroj info: truckunion.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Za odborné informace děkujeme partnerovi

Jsme autorizovaným servisem SCHMITZ CARGOBULL z Chebu. Náš servis se o vás kompletně postará bez ohledu na to, zda vlastníte jedno vozidlo nebo disponujete rozsáhlým vozovým parkem.

Podobné články