Do města a jeho blízkého okolí, pro jednoho, maximálně dva, je malý vůz s automatickou převodovkou ideální volbou. Bazary a inzeráty jimi zrovna nepřekypují, ale pár kousků se najít dá.
Vybíráme ojeté bazarové malé auto s automatem
Články na téma vybíráme auto s automatem:
- Automat v ojetině? Proč ne! Tady jsou čtyři tipy na spolehlivé vozy
- Malé auto s automatem - jaké vybrat?
- Nejlepší auta s automatickou převodovkou
- Vybíráme nové malé auto s automatem
- Lze sehnat auto s automatem do 50 tis. Kč?
- Vybíráme bazarové malé auto s automatem - právě čtete
- Auta s automatickou převodovkou – zvyknou si na to Češi někdy?
- Ojetiny s automatickou převodovkou – kterým se vyhnout?
- Ojeté auto s automatem – které vybrat?
Předem varujeme, že u ojetin s automatem existuje vysoká míra rizika špatného výběru. Proto je extrémně důležité, vzít si s sebou někoho, kdo problematice rozumí a je schopen posoudit, zdali je převodovka v pořádku. V konečném důsledku totiž může výdaj za generálku převodovky přesáhnout cenu samotné ojetiny.
Škoda Citigo
První volba tohoto článku asi nikoho nepřekvapí. Citigo je zkrátka asi tou nejracionálnější možností, jak se přepravovat po městě bez toho, aby člověk musel furt kvedlat řadicí pákou. To totiž obstarává robot, který vlastně za řidiče řeší i spojku a vůbec celé řazení. Jízda je u tohoto typu poněkud méně plynulá a při parkování je občas nutné mít s robotem trpělivost. Automat je ale docela odolný a když si člověk na jeho zvláštní charakteristiku zvykne, dá se s tímhle autem normálně fungovat.
Malá ojetá auta do města v nabídkách inzerentů
Opel Corsa C 1.0
Litrový tříválec je poměrně odolný, ale jeho výkon 58 koní oslní možná tak někoho, kdo doteď jezdil na kole. Do města to každopádně stačí a malému motůrku se o řazení stará opět robotizovaný automat. Ten neřadí tak úplně tupě, ale nejvíc mu vyhovuje, když se řidič nebojí trochu přišlápnout plynový pedál. Což je ostatně asi jediný způsob, jak se s tímhle autem dostat do cíle cesty v nějakém přijatelném čase. V bazarech malého opela seženete za jednu výplatu a špatný není ani o něco větší motor 1.2. Ohlídejte si hlavně, aby nebyl prorezlý skrz naskrz, nečekejte od auta zázraky a budete spokojeni.
Lexus CT
Tady jsme na úplně opačném konci cenového spektra malých ojetin s automatem. "CéTéčko" se blbě shání, moc jich není a má to svůj pochopitelný důvod. Majitelé se jich neradi zbavují, protože jsou to držáky. Hybridní systémy s e-CVT převodovkou jsou nesmrtelné a excelují ze všeho nejvíc ve městě, kde vynikne jejich efektivita. Navíc snesou i sem tam přejetý interval výměny oleje, případně vytáčení za studena. Interiér lexusů je prémiově zpracovaný, ačkoliv teda rozhodně nečekejte žádné barevně svítící linky a podobné kolotočářské nesmysly. Tady se hraje především na tu konzervativní strunu. Nevýhody? Bezestupňová převodovka stojí za trochu zvláštním projevem motoru při zrychlování, který zní jak vzteklý vysavač. Ojetiny se pohybují v cenové hladině od 300 tisíc korun.
Také čtěte
Citroën C1
Tenhle mrňous se nezdá, ale i s litrovým motůrkem umí solidně upalovat. Auto bylo od začátku vyvíjeno především s ohledem na nízkou cenu. Interiér tvoří výhradně tvrdé plasty a nestydí se ukázat holé plechy. Zavazadel moc nepobere, ale co byste od takového miniauta čekali, že? Za to ale disponuje skvělými jízdními vlastnostmi a ucházející spolehlivostí. Převodovka SensoDrive je jen robotizovaný manuál, který má tak trochu svou hlavu a nikam moc nespěchá. Časem se naučíte se svéráznou charakteristikou řazení vycházet a nějaké pocuknutí přejdete mávnutím ruky.