🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Jak vysoký náborový příspěvek zaměstnavatelé nabízejí? A opravdu ho lidem „strhnou“ z platu?

24. 8. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality Tipy a rady Práce v auto-moto

Obsadit některé pracovní pozice je pro firmy extrémně složité. Proto budoucí zaměstnance lákají na náborové příspěvky. Kde máte šanci získat až 45 000 Kč? A opravdu vám tenhle příspěvek zaměstnavatel „strhne“ z platu? Podívali jsme se na to, jak to u nás funguje.

Na jaké pozici máte šanci dosáhnout na nejvyšší náborový příspěvek?

Proč vlastně náborový příspěvek existuje?

V první řadě se podívejme na to, jak vlastně takový náborový příspěvek funguje. U náborového příspěvku, jak už ostatně vyplývá ze samotného názvu, jde o získání nových pracovníků pomocí určitého peněžního plnění. Motivační benefit má za cíl přilákat na hůře obsaditelné pozice co nejvíce uchazečů.

Zpravidla na tento příspěvek můžete narazit v inzerátech, ve kterých firmy hledají zaměstnance na pozice dělníka, řidiče, operátora výroby nebo skladníka. V posledních letech se ovšem můžeme s tímto příspěvkem setkat také v inzerátech, v nichž zaměstnavatelé hledají například i programátory, nebo dokonce lékaře.

Vybrané firmy naléhavě hledají kolegy do svých týmů

Co jsme zjistili v rámci našeho průzkumu?

V posledních několika týdnech jsme prováděli intenzivní průzkum napříč pracovními pozicemi inzerovanými na našem webu. Blíže jsme se zaměřili zejména na volná místa pro řidiče, technické pozice a pozice v oblasti logistiky. Ve všech třech odvětvích budoucí zaměstnavatelé nabízejí nemalé náborové příspěvky. Jejich výše se ovšem liší nejen dle konkrétního oboru, ale také dle inzerované pozice.

Nejvyšší náborový příspěvek nabízejí firmy budoucím elektromechanikům. Ty lákají až na 45 000 Kč. Pomyslnou druhou příčku potom obsadili řidiči autobusů, kteří si v rámci tohoto příspěvku mohou přijít až na 44 000 Kč. Třetí místo patří firmám, které hledají řidiče MKD. Těm jsou schopny v rámci náborového příspěvku vyplatit až 35 000 Kč.

Jaké podmínky je potřeba pro získání náborového příspěvku splnit?

Jak už jistě tušíte, získat „jen tak45 000 Kč je nereálné. Vyplacení náborového příspěvku je obvykle svázáno různými podmínkami. Ty se většinou týkají doby, kterou musí nový zaměstnanec v konkrétní firmě strávit. Konkrétní podmínky získání náborového příspěvku jsou zpravidla vždy sepsány v pracovní smlouvě.

Vyplácení příspěvku se potom řídí interními směrnicemi konkrétní firmy. Může být buďto jednorázové (např. po ukončení zkušební doby) nebo postupné. Na tomto místě je potřeba zmínit, že na straně zaměstnance se jedná o zdanitelný příjem, který podléhá odvodům zdravotního i sociálního pojištění.

Co říká na náborový příspěvek zákoník práce? Tuto motivační odměnu „běžného“ zaměstnance zákoník práce neřeší. Úpravu najdeme ale například v Zákoně o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, kde je již forma příspěvku, nárok na něj a samotné vyplácení upraveno.

Opravdu vám náborový příspěvek „strhnou z platu“?

Pod několika dříve publikovanými články se rozvířila poměrně intenzivní diskuze o tom, že zaměstnavatel si náborový příspěvek „strhne“ z platu nového zaměstnance. To svým způsobem je a není pravda.

Pokud by nový zaměstnanec porušil podmínky pro získání náborového příspěvku, který mu byl již (jednorázově) vyplacen, může zaměstnavatel přistoupit ke snížení zaúčtované mzdy zaměstnance o tento již vyplacený náborový příspěvek.

To ovšem bývá v praxi dosti komplikované, protože měsíční mzda zaměstnance může být nižší než částka, kterou by musel zaměstnanec vrátit. Proto stále více zaměstnavatelů přistupuje k výplatě náborového příspěvku až po splnění podmínek, případně k jeho postupnému vyplácení v průběhu několika měsíců.

Zdroj info: Výzkum realizovaný Portálem řidiče.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články