Když klekne autobaterie, tak se při koupi nové spousta motoristů rozhoduje primárně podle ceny. Jenže to se většinou moc nevyplatí.
Levné autobaterie se nevyplatí kupovat
Články na téma nákup autobaterie:
- Koupě nové baterie
- Autobaterie Prachatice
- Výška autobaterie
- Šířka autobaterie
- Jak vybrat autobaterii?
- Měření kapacity baterie
- Jak vybrat autobaterii
- Autobaterie ze supermarketu Tesco
- Jak poznat, kterou autobaterii koupit?
- Koupě autobaterie online? Zbytečné riziko
- Tesco autobaterie – Vyplatí se je kupovat?
- Autobaterie levně? Raději si připlaťte, vyplatí se to - právě čtete
- Jak vybrat autobaterii – co sledovat? - již brzy
Cena autobaterie by neměla být rozhodující
Chápeme, že každý rád něco málo ušetří, ale zrovna u akumulátorů je to šetření na nesprávném místě. Rozdíl mezi životností levné autobaterie a autobaterie, která není ošizená, je dost propastný. Vyjádřeno životností to je klidně pět let. Ty nejlevnější „no name“ akumulátory přestávají sloužit po třech čtyřech letech. Kdo si připlatí, může se dočkat třeba sedmileté služby naprosto bez problémů. A pokud pořídíte opravdu kvalitní výrobek, může sloužit třeba dekádu.
V čem je rozdíl mezi levnou a drahou autobaterií?
Někdy se říká, že rozdíl je především „v materiálu“. To není úplně pravda. Desky jsou z prakticky čistého olova a tuto normu dodržují všichni výrobci bez výjimky, respektive nevíme o žádném, který by se od ní odchýlil.
Jiná písnička je počet desek. Tady už prostor pro šetření je a většina autobaterií má o jednu kladnou desku méně, aby byla produkce levnější. Obvykle tedy najdete osm elektrod záporných a sedm kladných. Výjimkou Banner, u kterého jsme rozříznutím akumulátoru zjistili, že má stejný počet kladných i záporných elektrod.
Abychom nedělali jenom neplacenou reklamu, tak Banner zase nemá nijak extra silné desky, v tomto směru jsme našli i kvalitnější produkty, například Exide. Když už jsme u toho, tak síla desek je samozřejmě důležitá. Udává odolnost proti odpadávání elektrolytu z nich, protože desky se při velké proudovém zatížení mají tendence trochu kroutit.
A pak je tu ještě důležitý faktor výrobního procesu elektrod. Mřížka může být vyražena z olověného plechu, ale také může být jenom vytažena, takže vypadá trochu jako tahokov. To je mimochodem ten nejlevnější způsob výroby, bohužel takové elektrody pak nejsou zdaleka tolik odolné, jako elektrody vyražené. A nejkvalitnější jsou mřížky odlévané, které jsou nejpevnější a nejodolnější. Obecné pravidlo je, že čím více materiálu na desky výrobce použil, tím lépe.
Jak poznat kvalitní autobaterii?
Samozřejmě by bylo ideální se podívat přímo dovnitř, což v praxi realizovatelné bohužel není. I tak existuje docela dobré vodítko, kterým je hmotnost. Kvalitnější autobaterie bývají jednoduše těžší. Rozdíl může být i třeba půl kilogramu u běžných akumulátorů kapacity 74 Ah. Pokud nevíte, kterou vybrat, a rozhodujete se mezi více modely, vždy sáhněte po té těžší.
Zdroj médií: Depositphotos.