🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Autobaterie z Tesca se nevyplatí, bude dost možná vybitá

13. 10. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Jak vybrat auto-moto baterii Kde koupit baterie Nákup autobaterie Auto-moto baterie a nabíjení

Vyzkoušeli jsme si platnost obecné poučky, že se nevyplatí kupovat autobaterie v supermarketech. Proměřili jsme autobaterie přímo v prodejně Tesco.

Autobaterie z Tesca se nevyplatí, bude dost možná vybitá

Články na téma nákup autobaterie:

  1. Koupě nové baterie
  2. Autobaterie Prachatice
  3. Výška autobaterie
  4. Šířka autobaterie
  5. Jak vybrat autobaterii?
  6. Měření kapacity baterie
  7. Jak vybrat autobaterii
  8. Autobaterie ze supermarketu Tesco
  9. Jak poznat, kterou autobaterii koupit?
  10. Koupě autobaterie online? Zbytečné riziko
  11. Tesco autobaterie – Vyplatí se je kupovat? - právě čtete
  12. Autobaterie levně? Raději si připlaťte, vyplatí se to - již brzy
  13. Jak vybrat autobaterii – co sledovat? - již brzy

Proč nekupovat autobaterie v supermarketech?

Jestli potřebujete novou autobaterii, tak nejhorší místo pro její nákup je supermarket. Předně – do supermarketu se chodí primárně pro potraviny, pečivo a podobně. Tyto komodity umějí a musejí obchody skladovat tak, aby vydržely co nejdéle a aby to odpovídalo nějakým hygienickým normám.

Chápeme, když si do košíku k rohlíkům, zelenině a uzeninám přihodíte třeba i prací prášek, což je zboží velmi nenáročné na skladování. Ale pro autobaterii si zajděte raději do specializovaného obchodu. Proč? V Tescu je sice najdete prakticky vždy, ale očividně je skladovat neumějí. Problém je, že autobaterie potřebuje nejen nějaké rozumné rozmezí teplot, ale i určitou péči. Trpí totiž samovybíjením vlivem určitého vnitřního odporu a elektrochemická reakce v ní probíhá neustále.

Samovybíjení ničemu nevadí, problém je, když se akumulátoru nedostane čas od času nabití do plna, tedy do 12,7 až 12,8 V. Postupem času jeho napětí, a tedy i úroveň nabití, klesá. Jakmile se dostane na 12,4 V a méně, je to zlé, protože se začíná tvořit sulfát olova na elektrodách. Sulfatace je jen částečně vratný proces, pokud trvá déle, je v domácích podmínkách neřešitelná.

Problém se sulfátem olova na povrchu desek je ten, že je nevodivý. V podstatě tak izoluje část činné plochy elektrod a snižuje tím jednak kapacitu autobaterie, jednak její maximální proud. Mimo to je sulfatace i zabiják z pohledu životnosti. Proto by nikdy nemělo napětí autobaterie klesnout na 12,4, nebo dokonce pod toto napětí.

Tesco Kolín a jejich autobaterie

My jsme se vypravili do Tesca v Kolíně, abychom změřili, jak se zde starají o své autobaterie a jestli je při skladování alespoň čas od času nabíjejí. Vybrali jsme několik náhodných akumulátorů, u kterých jsme běžným multimetrem změřili napětí na pólech.

Hned první akumulátor nás mile překvapil. Jednalo se sice o značku PowerBoost, která nepatří mezi špičku, ale napětí na pólech bylo 12,72 V. Takto to má vypadat vždy! V souvislosti s dalšími měřeními však usuzujeme, že šlo patrně o nový akumulátor.

Zkusili jsme sáhnout o regál vedle, kde se nacházely akumulátory Bosch. Zde už to tak optimistické nebylo, protože jsme naměřili u 44Ah autobaterie 12,51 V. To je autobaterie zralá na okamžité dobití nabíječkou. Abychom měli více vzorků, sáhli jsme ještě o dva akumulátory vedle a proměřili jsme jiný kus, u kterého jsme změřili 12,53 V. Opět nic moc.

Nakonec jsme se podívali na Vartu Black Dynamic. A tady jsme zůstali docela v šoku, protože se nám povedlo naměřit jenom 12,33 V. Jak bude akumulátor vypadat uvnitř, je nám docela jasné. Elektrody budou mít na sobě už docela solidní sulfataci a ten, kdo si autobaterii koupí, bude rád, když mu vydrží tři čtyři roky. V podstatě si dotyčný nešťastník ponese domů zboží, které už rozhodně není ve 100% stavu a je špatnou, respektive spíš žádnou péčí, dost poznamenáno.

Zdroj info: autorský text.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články