Přes zimu se nedělají nějaké zásadní opravy silnic, ale spíše se opravují malé výtluky, ideálně než se z nich stanou velké a nebezpečné díry. Podívali jsme se na to, jak taková oprava probíhá.
Podívali jsme se, jak se opravují silnice v zimě
Články na téma SÚSPK - oprava silnic:
- Podívali jsme se, jak se opravují silnice v zimě - právě čtete
- Jak se opravují silnice – frézování
- Opravy silnic
- Jak se opravuje silnice finišerem - již brzy
Ona to popravdě není žádná velká věda a nejsou na to potřeba žádné specializované nástroje. Stačí asfaltová směs na studené opravy, lopata, smeták a něco na udusání. I přes relativní jednoduchost ale taková oprava může dané místo opravit na řadu let. Nejdůležitější je, že „zalepením“ díry se zabrání jejímu dalšímu zvětšování.
Před opravou je potřeba výmol nejdříve vyčistit od hrubších mechanických nečistot a prachu. Někdy to jde trochu hůře, problém zimy je většinou vlhkost, které se stoprocentně zbavit nejde.
Také čtěte
Druhým krokem je nanesení směsi, tedy její aplikace. To se provádí hezky postaru ručně - lopatou.
Finále se odehrává za hluku běžícího spalovacího motoru vibrační desky, kterou se hmota musí zhutnit a zarovnat s okolním povrchem. Tím je práce hotova.
Tento způsob opravy má celou řadu výhod. Předně je to velmi rychlé a dělá se to prakticky za provozu. Nejsou k tomu potřeba žádné projekty, specializované nástroje a silnice je ihned po opravě průjezdná. S tím je spojený i ekonomický faktor - nejdražší na opravě výtluků studenou asfaltovou směsí bude patrně čas na ní strávený.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.