Powerbanka, která se chlubí hned čtyřmi funkcemi, včetně možnosti nastartovat auto nebo mu dofouknout kola? To jsme museli vyzkoušet!
Powerbanka na startování auta Ultimate Speed z Lidlu
Články na téma příslušenství z Lidlu:
- Test rázového utahováku Lidl Parkside
- Teleskopická ráčna Parkside z Lidlu
- Test: měřič (tester) autobaterie a alternátoru z Lidlu
- Test: Parkside svítilna z Lidlu – pomocník na práce kolem auta
- Sada na výměnu kol Parkside z Lidlu
- Manometr na pneu Ultimate Speed z Lidlu
- Tester autobaterií z Lidlu
- Startovací powerbanka Ultimate Speed z Lidlu - právě čtete
- Nabíječka na autobaterie z Lidlu - již brzy
Něco podobného už jsme jednou testovali, jednalo se o přístroj špičky v oboru, tedy firmy Noco. Skladná powerbanka dokázala nastartovat dvě auta s vybitou baterií, a to poměrně nekompromisně. Startovací zdroj s powerbankou a kompresorem Ultimate Speed UPK 10 H5 je cenově o dost níže a nabízí na svoji cenovku dost funkcí. Podívali jsme se na to, jak se mu daří plnit, co deklaruje.
Vzhled nízkou cenu nezapře
Pokud chcete do jednoho zařízení vměstnat tolik funkcí a s cenou se vejít do dvou tisíc korun (přesná cenovka byla v době testu 1 799 korun), musí se to někde podepsat. Proto nás vlastně ani nepřekvapil levně vypadající plast, tvořící tělo powerbanky.
Po nabití do plna, což signalizuje červeně podsvícený displej a na něm jednoduchý ukazatel baterie, jsme se rozhodli ze všeho nejdřív zkusit základní funkci powerbanky, totiž nabíjení smartphonu. A zde bohužel zařízení zklamalo. Ať jsme zapojili kabel do USB-C výstupu, nebo do staršího klasického USB 2.0, nepovedlo se nám telefon nabít. Cosi jako nabíjení se zahájilo po zapnutí powerbanky, trvalo to ale jenom pár sekund a telefon byl odpojen. Snažili jsme se, připojovali jsme více telefonů, ale žádný se nenabil. V tom nejzákladnějším tedy bohužel tato powerbanka s kompresorem od Ultimate Speed selhala.
Nicméně zbývají další tři funkce, proto jsme prubli svítilnu, která zvládá tři režimy. Tedy svícení nepřetržité, rychlé blikání a pomalé blikání. Světlo není nic extra, kužel je relativně úzký, ale pro nějaké nouzové posvícení to postačí. Blikání může pomoci v případě například nehody nebo neočekávané události na silnici. Stačí jej zapnout a powerbanku dát třeba na střechu auta, aby bylo blikání viditelné z kýženého směru.
Powerbanka s kompresorem
Následoval test kompresoru, kdy jsem všechna kola podhustil na zhruba 150 kPa a poté je nafoukal na správný tlak, tedy 220 kPa přední a 230 kPa zadní. Každé z kol zabralo zhruba 2–3 minuty, všechna čtyři jsem zvládl, ale u posledního už jsem vnímal, že powerbanka nefouká tak radostně, jako v případě prvního. Od auta jsem odcházel s poloviční porcí energie v powerbance. Nad čím mi zůstává rozum stát, je plus na levé straně a mínus na pravé. Mám na mysli tlačítka na přidávání a ubírání tlaku, po jehož dosažení se hustění vypne. Stejně tak by mohla být o něco delší hadička, klidně metr mít mohla. Ta v balení má zhruba třicet centimetrů, což není příliš komfortní na práci. Taky je škoda, že výrobce nepřibalil nějaký pytlík nebo něco podobného, aby bylo možné vše nosit pohromadě a nehrozilo, že se něco ztratí.
Nafoukne i lehátko
Co musím ocenit, je malá šachtička na zádech přístroje, ve které se ukrývají různé nástavce, třeba na nafouknutí plážového lehátka a podobně. To o něco povyšuje využitelnost zařízení. Třeba dětský bazének jsem nafukoval první rok pusou, od té doby používám malý kompresor, powerbanka od Ultimate Speed by to bez pochyby zvládla také.
Motor nastartuje bez problémů
No a na konec jsem si nechal startování motoru. Akumulátor dieselové fabie byl vybitý pod 8 voltů, startér ani neťukl, dokonce ani relátko necvakalo. Powerbanku jsem nabil ze tří čtvrtin, tedy na zhruba 70 až 80 %. Připojil jsem startovací kabely s elektronikou, přicvakl svorky na póly baterie a zkusil jsem žhavení s následným startem. Studený motor (venku bylo zhruba 8 stupňů) naskočil na první pokus, a to velmi rychle. Ozvalo se však pípání powerbanky. Jak jsem vyčetl v návodu, patrně došlo k jejímu přehřátí, čemuž se ale nikterak nedivím. Takže ano, potvrzuji, že motor powerbanka s kompresorem Ultimate Speed UPK 10 H5 nastartovat zvládne.
Stojí za to?
Je otázkou, jestli takové zařízení stojí za koupi. Za mě je to s otazníkem. Není totiž tak úplně skladné, jeho rozměry jsou 21,1 × 14,1 × 5,8 cm, takže jako klasickou powerbanku s poměrně malou kapacitou 8400 mAh bych to v batohu úplně tahat nechtěl. Druhá věc je, že v našem případě nabíjení zařízení přes USB porty nefungovalo, což však bude pravděpodobně záležitost jenom našeho kusu. Vše ostatní, co prodejce deklaruje, však splnila. Je to ale vyloženě rozpočtovka – chybí nějaký pytlík, kam by se vše vešlo, materiály působí levně a šetřilo se i na délce hadičky nebo startovacích kabelů. 1 799 korun je adekvátní, ale za nás to není cena, které nelze odolat.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.