Progresivní levice má už několik let svůj oblíbený cíl – individuální automobilovou dopravu. Snaží se ji co nejvíc omezit, ideálně zlikvidovat. Tyto snahy se do Evropy zpravidla přelévají ze zámoří.
Regulace překročení rychlosti maximálně o 16 km/h
Články na téma silniční pravidla:
- Zákon o provozu na pozemních komunikacích
- Otáčení v křižovatce: Kdy je to možné?
- Jednosměrka a její pravidla
- Pravidla silničního provozu: Která řidiči porušují?
- Železniční přejezd a zákon - co je potřeba dodržovat?
- Silnice pro motorová vozidla a její pravidla
- Zákaz stání a zastavení přehledně
- Ve Frankfurtu snížili maximální povolenou rychlost
- Překročení rychlosti v Kalifornii – maximálně o 10 mil - právě čtete
- Doplňková zelená šipka vpravo
- Silnice pro motorová vozidla - již brzy
- Řidiči a přechody pro chodce: Jak to je s předností?
- Modrý maják a předjetí vozidla. Jak to je?
Místní i plošná omezení
Omezování rychlosti aut se v praxi realizuje dopravním značením. Značky začátku obce nebo maximální povolené rychlosti v daném místě jasně vymezují rychlost, kterou se může vozidlo pohybovat. Policie nebo stacionární radary pak hlídají a vymáhají dodržování těchto pravidel.
Existuje i snaha jít na to z druhé strany a dělat omezení plošného charakteru, která mají řidiče od překračování rychlosti odradit. Například u nás známé „zklidňování dopravy“ (což je synonymum pro šikanu řidičů), které se řeší na úrovni jednotlivých měst.
Také čtěte
Dalším je systém, který vyšší než povolenou rychlost akusticky a vizuálně signalizuje řidiči. Ne vždy funguje optimálně, což je jeho hlavní problém. Naštěstí se dá alespoň vypnout. Nicméně je to plošné opatření platné pro celou EU.
Radikální Kalifornie
Kalifornii, což je bašta americké levice (demokraté), čeká možná něco podobného, jenom o kousek radikálnějšího. To, o čem sní čeští salonní komunisté a pokrokáři, navrhuje senátor Scott Wiener. Chce, aby všechna auta vyrobená a prodávaná v Kalifornii (s výjimkou vozidel hasičů, policie a sanitek) měla automatický omezovač rychlosti, který nedovolí překročit rychlost o více jak 10 mil za hodinu, tedy 16 km/h.
Systém by bylo možné vypnout, samozřejmě dočasně, pravděpodobně do vypnutí motoru, takže se počítá s tím, že bude standardně aktivní. Předpokládá se spolupráce s GPS a mapovými podklady, kde jsou maximální rychlosti zanesené, stejně tak by kooperoval se čtečkou značek.
Popravdě si úplně nedokážeme představit, že by tato funkce potěšila někoho jiného než ty, co individuální automobilovou dopravu nesnášejí. Kritika se samozřejmě sesypala hlavně na autora návrhu, senátora Scotta Wienera, jak se můžete přesvědčit pod jeho příspěvkem na síti X (bývalý Twitter). Ano, rychlost se překračovat nemá, ale jsou situace, které to vyžadují. A neděláme si iluze, že všichni řidiči budou vědět, jak v takovém případě systém omezování vypnout. Nebudou.
Kdo je Scott Wiener?
Jméno progresivního demokrata je u nás poměrně neznámé, nicméně podívejme se, kdo vlastně zákon navrhuje. Scott Wiener o sobě na profilu uvádí, že se zabývá bydlením, dopravou, klimatem, kriminální spravedlností (v zásadě jde o rovný přístup policie a soudů k lidem různých barev pleti) a zdravotnictvím. Z jeho webu pak prosvítá, že se hodně angažuje i v LBGTQ tématech.
Scott je velmi aktivním politikem, na svém webu má vypsané zákony, jejichž je autorem. Pokud máte chvilku, doporučujeme si to trochu prostudovat, regulování životů ostatních a rovnostářství z toho vyloženě odkapává. Inu Amerika – země neomezených možností. Nepochybně se návrhem pana Wienera brzy někdo inspiruje i u nás v Evropě.
Zdroj médií: Depositphotos, Facebook/Scott Wiener.