Levná ojetina do 50 tis. Kč nemusí být nutně starý a nespolehlivý krám. Je ale potřeba pečlivě vybírat, a to jak model vozu, tak pak v konkrétních nabídkách. I za takto nízkou cenu můžete koupit vůz, který ještě nějaký čas bude sloužit.
Jaké vybrat spolehlivé ojeté auto do 50 000?
Články na téma vybíráme ojetinu ve stanoveném rozpočtu:
Při výběru se ale určitě předem smiřte s tím, že v cenové kategorii do 50 tisíc korun nic nebude bez chyby. Auto může být trochu otlučené, může mu nefungovat něco z elektronické výbavy, případně už některé komponenty budou volat po servisním zásahu. V našich tipech se zaměříme na spolehlivá ojetá auta do 50 000 Kč.
Škoda Fabia I
Tenhle už harcovník českých silnic je opravdovým držákem. Hledejte motor 1.4 MPI, ten nebude mít najeto milion a pravděpodobnost stočení je u něj taky daleko nižší než u dieselů. Těm už bychom se dnes u jedničkové Fabie vyhnuli. Jednoduchá jedna-čtyřka je ale osvědčenou a spolehlivou jednotkou a dají se sehnat kousky po prvním majiteli s nájezdem do 120 000 kilometrů (reálných). Při koupi se zaměřte na korozi, ta obvykle začíná mezi předním prahem a blatníkem. I když se zdá jako povrchová, tak je kolikrát práh totálně shnilý a drží jen silou vůle. Pokud se to podchytí v počátku, dá se to ještě zachránit.
Bazarové spolehlivé vozy s cenou do 50 000 Kč
Ford Focus (1998-2004)
Tohle auto kdysi dost zahýbalo trhem. Na svoji dobu měl totiž Focus nezvykle povedený podvozek a lákal i parádním designem, který ani dnes nepůsobí zastarale. Bohužel, Fordy z té doby neměly úplně ideální protikorozní ochranu, takže se zaměřte především na ojetiny, které jejich majitel udržoval. Z motorů se vyhněte nafťákům a shánějte základní 1.4 16V, případně o něco silnější 1.6 16V, která za hodně podobnou spotřebu poskytla přeci jen lepší dynamiku. Trochu out už je dnes interiér, který ale spoustě lidí nepadl do oka už při uvedení auta na trh.
Toyota Yaris (1999-2005)
Jestli nehledáte vůz pro rodinu, ale spíš pro jednoho na dojíždění do práce, či po městě, s klidem sáhněte po starším Yarisu. Motory 1.0 VVT-i a 1.3 VVT-i jsou osvědčené a trvanlivé. Výhodou téhle malé Toyoty je krom nízkých servisních nákladů i fakt, že spousta jich nemá najezděné statisíce kilometrů. Pokud překonáte ne úplně konvenčně řešený interiér a seženete udržovaný kousek, máte auto, které s klidem ještě dekádu odjezdí.
Nissan Almera (2000-2006)
V Japonsku ještě chvíli zůstaneme, protože další často vídanou ojetinou z tamních končin, je Almera. Opět hledejte zážehové motory, menší patnáctistovka si musí vystačit se skromnějším výkonem 66 kW (po faceliftu 72 kW), větší osmnáctistovka s 84 kW (po faceliftu 85 kW). Obě jednotky jsou spolehlivé, ale po čem určitě při koupi pátrejte, je opět koroze. Ta žere nezvykle rychle zejména výfuk, ale časem dojde i na karoserii. Ta může vypadat na první pohled v pořádku, ale Almera většinou začne reznout tam, kde to není vidět. Určitě si ji tak nechte zvednout a pořádně ji zespoda prohlédněte.
Máte také nějaký tip na spolehlivé ojeté auto do 50 000 Kč? Napište nám jej do komentáře.