Dvě stě tisíc korun je u ojetin zajímavá cenová hladina. Dá se tam dobře vybírat. Auta mají ještě něco před sebou, nejsou tak často stočená nebo po dobře zamaskovaných nehodách. Ale i tak se dá pořád ještě spálit výběrem nevhodného modelu. Po čem tedy v bazarech a inzerátech koukat?
Jaké jsou nejlepší ojetiny do 200 000? Přečtěte si v našem článku, poradíme vám ty spolehlivé
Články na téma vybíráme ojetinu ve stanoveném rozpočtu:
- Spolehlivé rodinné ojetiny do 250 000 korun
- Jakou vybrat ojetinu do 300 000?
- Známe nejlepší ojetiny do 200 000 - právě čtete
- Ojeté auto do 50 000
- Jaké ojeté auto za 400 tisíc korun?
- Nejlepší ojetiny do 200 000 korun
Volvo XC90
První generace tohoto severského SUV se vyráběla do roku 2014. Pátrejte po variantě s dieselovým pětiválcem 2.4 D5, v inzerci jich je poměrně dost. Nekoukejte moc na nájezd, ale u těch, které mají 350 tisíc na hrbu, počítejte s investicí do opravy automatické převodovky, případně chtějte po původním majiteli doklad o tom, že je zgenerálkovaná. Určitě se ale zaměřte na chování převodovky při testovací jízdě. Na manuál se vykašlete, tam zlobí dvouhmotové setrvačníky. Ohlídejte si i stav podvozku, zejména přední nápravy. Po koupi měňte dle servisních intervalů olej jak v motoru, tak v převodovce. Tankujte kvalitní naftu a bude to držák, který určitě nějaký rok bude sloužit.
Dacia Duster
Nejlepší ojetiny do 200 000 Kč v naší nabídce
Tady víc než kde jinde pátrejte po minulosti vybraného kousku. Ty, které sloužily pro lesní služby, hajné a podobné profese, bývají unavené a brzy by vás čekala investice do podvozkových částí. Nečekejte komfort ani velké displeje, ale spíše auto, které se nezalekne ani rozblácené cesty na horskou chatu. Na diesely se vykašlete, sáhněte raději po benzínové šestnáctistovce, ideálně s šestikvaltem, což znamená i pohon všech kol.
Škoda Citigo
Malý tříválec neoslní výkonem, ale bude to držák, navíc v zatáčkách poměrně zábavný a agilní. Do města nebo pro přepravu v jednom je Citigo ideální. Dobře se s ním parkuje, jezdí za pět litrů a nemá moc složité elektroniky, která by se mohla rozbít. K tomu si připočtěte levnou pojistku, sadu pneumatik za tři a půl tisíce a máte takovou malou ekonomickou výhru!
Ford Fiesta
Nebojte se tříválce! To je zásadní rada, která vlastně není moc moudrá, protože od sedmé generace se benzínová Fiesta dá koupit už pouze s tříválcem. Základní 1.0 EcoBoost na tohle auto plně postačuje a navzdory tomu, co se o něm říká, je to vcelku spolehlivý motor. Držte se ale dvou zásad. Předně, dodržujte přesnou specifikaci oleje a za druhé se nebojte motor točit. Přímovstřikové motory to potřebují, jinak se začne na ventilech usazovat karbon a s ním přijdou problémy.
Škoda Rapid
Pozor na kousky, které sloužily ve firemních flotilách. To se týká hlavně dieslových motorů. 1.6 TDI není špatná, ale sáhli bychom raději po 1.2 TSI, což je motor, který byl v Rapidu už bezproblémový. Je úsporný a relativně výkonný. Dostanete solidní rodinné auto, kterého si važte, taková už se dnes nedělají. Před koupí platí to co vždy. Řádně si vybraný kus prověřte, chtějte vidět servisní knížku a zaměřte se na korozi, která obvykle prozradí opravovaný díl.