Po levných ojetých vozech se podíváme tentokrát i o něco výše v nabídce autobazarů a inzertních webů. Zaměříme se na vozy pro rodiny s dětmi, zkrátka na rodinné kombíky. Zvolíme také rozumnou cenovou hladinu a to čtvrt milionu korun.
Spolehlivé rodinné ojeté vozy do 250 000 korun
Články na téma vybíráme ojetinu ve stanoveném rozpočtu:
- Spolehlivé rodinné ojetiny do 250 000 korun - právě čtete
- Jakou vybrat ojetinu do 300 000?
- Známe nejlepší ojetiny do 200 000
- Ojeté auto do 50 000
- Jaké ojeté auto za 400 tisíc korun?
- Nejlepší ojetiny do 200 000 korun
Hyundai i30 kombi
Druhá generace korejského kombíku působí z venčí možná trochu masivně a těžce, ale jedná se o kvalitně postavený vůz bez větších bolestí - ani volbou motoru nemůžete vyloženě sáhnout vedle. Pouze se vyhněte vozům na LPG. Určitě ale zkontrolujte stav zadní víceprvkové nápravy, která může být už u vozů s větším nájezdem unavená. U atmosférických pohonných jednotek 1.4 a 1.6 občas praskalo těsnění pod hlavou, novější přímovstřikové motory neduste jízdou v nízkých otáčkách, nebojte se je naopak trochu prohnat, ať nezakarbonují. U dieselů pozor na vylítané služebáky, které mají za sebou těžkou službu v levém dálničním pruhu a výměny oleje po 30 tisících v tom lepším případě.
Volkswagen Golf Variant
Octavie nehledejte, jsou předražené a dost často stočené. Koukněte raději po Volkswagenu Golf sedmé generace v prodloužené verzi Variant. Zážehové motory 1.2 TSI a 1.4 TSI jsou spolehlivé a ani diesely nejsou vyloženě problematické. Z novějších pohonů berte s klidem 1.0 TSI nebo 1.5 TSI, ale v rámci čtvrtmilionového rozpočtu jich asi v inzerci moc nepotkáte. Stejně na tom budou i diesely - 1.6 TDI není špatná, ale buď si připlaťte za neolítaný kus nebo se alespoň přesvědčte, že byl olej měněn podle kratšího servisního plánu (15 tisíc km). Při správné údržbě je to držák, kterému se problémy vyhýbají.
Toyota Auris
Japonské synonymum pro spolehlivost si dobře drží ceny, na druhou stranu ve většině případů opravdu stačí jen měnit olej a sem tam vyměnit brzdové destičky nebo kotouče. Nekoukejte moc na číslo na tachometru a zapomeňte na problematické diesely, které mají problémy s emisními systémy. Z benzínových motorů berte šestnáctistovku nebo novější přeplňovaný čtyřválec s objemem 1,2 litru. 1.33 VVTi trochu baštila olej (první verze) a výkonově to je nic moc. Absolutně se nebojte motoru 1.8, kterému pomáhá malá baterie.
Planetová převodovka má sice jistá akustická specifika, ale pokud bychom měli vybrat motor, který vydrží věčně, bude to tenhle. Ohlídejte si akorát stav baterie, která se po delším stání na ploše autobazaru vybije a ztratí kapacitu. Pořízení nové vás na druhou stranu nezruinuje - do 50 tisíc se vejdete a nepočítejte s tím, že to bude potřeba dřív jak po 12 letech provozu.