PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Test VW Multivan 2.0 TDI

21. 4. 2022 7 min. čtení diskuze (0) Testy Volkswagen

Jak jednou ochutnáte takhle velké auto, nebudete chtít řídit nic jiného. Obzvlášť, když se jedná o variabilní vůz, který se navíc skvěle řídí. Mě v testu čekal sedmimístný Volkswagen Multivan, se kterým jsem vyrazila za dobrodružstvím, abych jej pořádně otestovala.

Ženský test VW Multivan

Vyzvednutí auta se tentokrát konalo ve společnosti Autopůjčovna Praha, která v nehostinném počasí své vozy předává v prostorách podzemní garáže obchodního centra. Každé auto tak klient dostane naleštěné a v top stavu. Nebojte se, opravdu si nebudete muset před vstupem do auta sundávat boty, abyste nepošlapali kobereček. Tmavě šedá barva Multivanu sluší a především nepřitahuje pozornost vandalů, kteří by se například na zářivě červenou chtěli podepsat.

VW Multivan - exteriér

Nenápadnost se počítá za 100 bodů

Z obchodního centra tedy vyrážím na nedaleké parkoviště, abych si mohla "multivitamína" z blízka prohlédnout. Každý jistě model zná, je to prostě auto krabiciodního tvaru, bez prolisů nebo jiných designových výdobytků moderní doby, což je za mě zcela v pořádku. Upřímně v tomto autě chcete být nenápadní, mít soukromí a zapadnout mezi ostatní vozy na silnici. Strohost modelu v tomto případě není vůbec na škodu, důležitější jsou přeci jen jiné přednosti, než to, aby se u vašeho vozu někdo fotil nebo měl v plánu ho zcizit.

Velmi pozitivně hodnotím možnost elektronického otevírání bočních dveří. Stačí jen zatáhnout za kliku a dveře se pomalu samy otevřou, ale jde to samozřejmě udělat i z kabiny pomocí tlačítka. Například, když pojedete podél Francouzské riviéry a posádka si bude chtít vyfotit panorámata, stačí ji pomocí jednoho stisknutí vypustit ven - samozřejmě na tu bezpečnou stranu. Páté dveře zavazadlového prostoru se otevírají ručně a krásně vysoko. Jsou celkem velké, a tak když třeba poprchává, snadno se pod ně schováte. Do kufru se toho vejde hodně a pojmout velký nákup nebo zavazadla nebude problém. Objem ale záleží na uspořádání prostoru kabiny, se sedadly se díky kolejnicím dá manipulovat.

VW Multivan - interiér

Variabilita prostoru se cení

Ve druhé řadě tak klidně může vzniknout konferenční pracoviště, neb sedadla se dají i otáčet. Třetí řadě zůstává pevně daný směr, ale lze ji rovněž po kolejnici posouvat. Stačí už tedy jen zastavit na klidném místě v Alpách a poobědvat v kožených křeslech s výhledem na úchvatné údolí. Pokrm nebo třeba notebook si lze odložit na posuvný stoleček, se kterým se snadno manipuluje. No a kdo by to s tím cestováním za dobrodružstvím myslel opravdu vážně, může sedadla vyjmout a místo nich si do prostoru umístit třeba matraci.

Ryzí zážitek s probuzením uprostřed divoké přírody je na světě. Nic kouzelnějšího už být nemůže, jen je nutné se smířit s tím, že stále jste v osobní dodávce a nikoli v přestavbě - i když jsou zadní skla zatmavená, musel by se vymyslet způsob jak je zakrýt, abyste nevstávali v pět s východem slunce. Nic to ale neubírá na autentickém zážitku. A komu by snad byla zima, může si snadno zatopit díky nezávislému topení. Tady nelze hledat žádná negativa.

VW Multivan - interiér

Dost bylo o venku, raději se pojďme vrátit do tepla kabiny. Co se týká nastupování, tak to musím pochválit. U řady dodávek totiž chybí madlo, za které by se člověk chytl a snadno vyhoupl do sedadla. Multivan ztrátou tohoto důležitého prvku interiéru naštěstí netrpí, a tak si nemusíte ničit věnec volantu.

Osobák převlečený za minibus

Jakmile se uvelebíte, zjistíte, že se sedí o něco výše než v osobním voze. Máte tak perfektní přehled o situaci před vámi a navíc má model krátký předek, takže se nestane, že byste pochybovali u podélného parkování nebo při dojíždění auta před vámi. Interiér se nese v duchu známém z osobních vozů. Multimediální obrazovka je zapuštěna do palubní desky, klimatizace má svá hardwarová tlačítka a přístrojový štít je digitální se zobrazováním několika metrik. Ty se přepínají pomocí tlačítek na multifunkčním volantu. Žádné složitosti, ani záludnosti. Volič jízdních režimů nepatrně vyčnívá do prostoru a hned vedle něj se nachází prohlubeň, do které si lze položit třeba telefon - škoda, že v ní není bezdrátové nabíjení.

VW Multivan - interiér

Co se týká úložných prostor, tak těch je tu asi dostatek. Do obou rohů palubní desky dáte menší lahev s pitím a dále je k dispozici obrovsky hluboká kapsa v bočních dveřích. Chybí zde středový tunel, ale vzhledem k tomu, že je podlaha potažená kobercem, není důvod se obávat, že byste si snad zašpinili věci, když je odložíte do prostoru mezi řidičem a spolujezdcem. Navíc tento prostor může sloužit i jako průchod do zadních řad, pokud tam zrovna nepřekáží stoleček.

Nevytřese duši, nesežere peněženku!

Nejlepší jízdu si užijete, když máte s sebou i posádku. Naložila jsem tedy celou rodinku a vyrazili jsme na cestu. Zajímalo mě totiž, jestli i oni budou pociťovat kvality adaptivního podvozku na zadních sedačkách. Ostatně řidič na to bude vždycky pohlížet trochu z jiného úhlu, než zbytek osazenstva. Především se chválila sedadla, která byla extrémně pohodlná a jeden člen nám na nich dokonce usnul a to podotýkám, jsem nejela přes ultra vyžehlenou asfaltku.

VW Multivan - exteriér

V tomto ohledu je tedy podvozek solidně nastavený, dokáže uspat, člověk ani neví jak. Perfektně filtruje nerovnosti a zadek nikam neuskakuje. Samozřejmě s ohledem na naturel auta, je nutné do prudkých zatáček zpomalit a lépe je vykreslit, u táhlých oblouků není co řešit. Pomalejší rychlost je především důležitá, aby se auto zbytečně nenaklánělo - to by neudělalo vrásky jen vám.

Pod kapotou je dvoulitrový naftový agregát se dvěmi turbodmychadly a pojí se se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Výkon je 150 kW, což je dostačující. Pozitivní je, že při sedmi lidech na palubě neztrácí dech ani při výjezdu prudkého kopce, a to i když samo o sobě minibus váží přes dvě tuny.

VW Multivan - exteriér

Co se týká ještě výkonu, tak stejně s tímto modelem nebudete nikde zkoušet maximálku. Dálniční tempo zvládnete i v levém pruhu, jen je nutné počítat s vyšším apetitem, který je něco kolem 10 litrů na sto kilometrů. S okreskami a městem se vejdete klidně pod 8 litrů, je to vše spíše o dokonalé práci pravé nohy. Kdo šlape autu po krku, musí počítat s tím, že ho sežere. Nicméně i při solidním apetitu se na druhou stranu vejde do nádrže 80 litrů nafty, a tak si lze snadno spočítat, že vás čeká pořádně dlouhá cesta, než budete muset znovu tankovat. Což je na přejezdy Evropou velké plus.

Poháněna jsou všechna kola, sjet do pole tedy lze, ale je nutné počítat s tím, že tohle auto není terénní hračička. Raději ho držte v bezpečí asfaltových cest, větší dobrodružství naleznete totiž v cíli u moře, než na polňačce. Převodové ústrojí pracuje skvěle, zbytečně agregát nepodtáčí, ani nepřetáčí. Stupně řadí logicky a bez zádrhelů - tedy, že byste neměli pocítit žádné škubnutí. Při správném zimním obutí se nemusíte bát ani cest do hor. Já jsem s vozem vyrazila na konci března na Šumavu a zvládli jsme to bez větších potížích, i když se místy ještě vyskytoval sníh. Navíc po cestě jsme potkali další multivany - jak vidno, auta jsou prostě plošně oblíbená.

VW Multivan - exteriér

Až na konec světa a mileráda!

Multivan je prostě cesťák, ve dvou bude mít smysl, když vyndáte zadní sedačky a uděláte si z auta pojízdný hostel. Větší smysl najde v plném obsazení, kdy se můžete vydat například do zahraničí, kde máte pronajatý dům nebo koupený pobyt v hotelu. Někdy je prostě potřeba převézt víc lidé nebo zavazadel a to v co možná největší komfortu. Pak je tenhle vůz značka ideál. Prakticky žádný osobák se mu nemůže vyrovnat a nabídnou takovou dávku prostoru, variability a pohody na palubě.

I když se jedná o dodávku, v tomto případě o tu osobní, které se možná úplně zbytečně vyhýbáte, uvidíte, až si do ní sednete. Řízení bude jistější a přesnější. Na rozměry vozu si zvyknete opravdu rychle. Pro mě je tento model skvělou volbou do zahraničí i po objíždění naší české země. Kdybych to měla kde parkovat a měla čas na to být stále někde v luftu, je to volba číslo jedna!

Zdroj info: Autorský text.
Zdroj médií: Michaela Rubešová.

+

  • Variabilita prostoru
  • Solidní jízdní vlastnosti
  • Komfort a odhlučnění
  • Elektronické otevírání bočních dveří

  • Pořizovací cena
  • Není co vytknout na dlouhé cesty skvělý parťák
Michaela Rubešová

Autor článku
Poznávacím znamením Míši je foťák v ruce. Ráda cestuje, ochutnává dobrá jídla a miluje výjimečná auta s duší.

Podobné články